|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)
Oi. Det der hadde jeg glemt. Nå som jeg går inn i mitt 32. år er det vel kanskje på tide å få ut spiralen og inn mannen om vi ikke skal få barn som må lide under "hundgamle" foreldre. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Helt konge
|
Eldre mødre over 35??? Er det noe galt med dem? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer?I utgangspunktet synes jeg vel hun er for gammel til å få barn.
|
|
|
#4 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)Klart vi alle er ego som vil ha barn men når man er i en slik alder så er hun enda mere ego mener jeg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)Så trist at leger lar seg bestikke til å være med på slikt og ikke tar ansvar når det finnes folk som vil sette i gang med slikt.
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Her antar du at legene egentlig er enige med deg og at de lar seg bestikke på tvers av sin overbevisning.
|
|
|
#7 |
|
Helt konge
|
Det satte ting i perspektiv! Takk esme. :Lusker meg tilbake i tenkekroken: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)For min del blir det helt feil å la et såpast gammelt menneske bli mamma.
|
|
|
#9 |
|
Introvert optimist
|
Ja det ser jeg faktisk som en selvfølge. Jeg er helt overbevist om at det er et grådighetsmotiv her og sannsynligvis også et eksponeringsbehov. 15 minutes of fame er det mange som går langt for å oppnå.
Når man blir såpass godt voksen, godt og vel over middagshøyden, har man ikke krefter og overskudd til å følge et barn. Når jeg ser hvordan vi springer etter våre elleville gutter og hvordan generasjonen som er eldre enn oss overhodet ikke greier det, er det lett å konkludere med at kvinner og menn ikke burde bli foreldre etter fyllte 60 år, kanskje ikke etter fyllte 50 heller hvis det er det om å gjøre.
Det synes jeg var en usakelig sammenlikning. Misbruk av medisinsk teknologi blir da ikke mer stuerent fordi det finnes andre barn som ikke har noe med dette å gjøre, som har det vondt andre steder i verden.
|
|
|
#10 |
|
Helt konge
|
Jeg ser absolutt poenget ditt Nenne og kjenner at jeg er litt enig. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Introvert optimist
|
Nå kan jo de gruppene du ramser opp her få barn på egen hånd stort sett da. Man kan jo ikke nekte folk å få barn fordi de er overvektige for eksempel, da ville jeg ha vært barnløs blant andre.
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Enig med Nenne og Skremmern her.
|
|
|
#13 |
|
Helt konge
|
Klart det er bortkastede ressurser, det er jeg hel ening i. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Det er jeg enig i, og jeg vil absolutt være for en rimelig øvre aldersgrense for hvem som skal få offentlige midler til assistert befruktning.
|
|
|
#15 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)Jeg synes at det er så utrolig egoistisk.
|
|
|
#16 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)Nei, skal vi begynne å sammenligne blir ALT uvesentlig, ettersom folk sulter ihjel i Afrika. Det har ikke noe med saken å gjøre, og jeg synes fremdeles ikke at 70-åringer bør skaffe seg barn! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)Det er vel en grunn til at naturen selv sier stopp ved en viss alder for oss damer, synes at det bør være aldersgrense for å få hjelp med å bli gravid, synes 67 år er vel gammelt da det gjelder å få barn,
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Jeg tenkte ikke på noe konkret, nei. Men både ulike fysiske funksjonshemninger, hjertefeil, muskel- og skjelettsykdommer, tretthetssyndrom, stoffskiftesykdommer, depresjoner og andre psykiske problemer og sterk overvekt er ting som kan påvirke og svekke det generelle overskuddet og styrken til å ta seg av barn.
|
|
|
#20 |
|
Ringskrømt
|
Skjønner hva du mener, men synes allikevel at det ikke kan sammenlignes. For å si det kort, er du gammel så dør du, livets gang. Er du ung med en sykdom, stiller ikke bare helsa di, men også hjelpeapparatet, seg annerledes. En ung kropp kan leges, den tåler mer og med dagens teknologi, finnes det hjelp å få. |
|
|
|
![]() |
|
|