Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)
Opprinnelig lagt inn av esme, her.
Her antar du at legene egentlig er enige med deg og at de lar seg bestikke på tvers av sin overbevisning.
Ja det ser jeg faktisk som en selvfølge. Jeg er helt overbevist om at det er et grådighetsmotiv her og sannsynligvis også et eksponeringsbehov. 15 minutes of fame er det mange som går langt for å oppnå.
Det er faktisk ikke så overkrystallklart at det er feil at damen fikk behandling. Hva er grunnen til at du synes det er så åpenbart da?
Når man blir såpass godt voksen, godt og vel over middagshøyden, har man ikke krefter og overskudd til å følge et barn. Når jeg ser hvordan vi springer etter våre elleville gutter og hvordan generasjonen som er eldre enn oss overhodet ikke greier det, er det lett å konkludere med at kvinner og menn ikke burde bli foreldre etter fyllte 60 år, kanskje ikke etter fyllte 50 heller hvis det er det om å gjøre.
Mine svigerforeldre er spreke mennesker med få plager. De var henholdsvis 67 og 64 da Storesøster ble født og ville aldri i verden ha greid å henge med henne på en forsvarlig måte. Foreldrene mine som bare var i begynnelsen av 50-årene hadde heller ikke sjans til å følge med henne og hun var en rolig unge og bare én.
I en verden hvor barn sulter ihjel, blir banket opp av foreldre og misbrukt, blir dette til sammenligning i høyden litt trasig. Kanskje.
Det synes jeg var en usakelig sammenlikning. Misbruk av medisinsk teknologi blir da ikke mer stuerent fordi det finnes andre barn som ikke har noe med dette å gjøre, som har det vondt andre steder i verden.