|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)
Ja, jeg skjønner det, og selvsagt skal lærerne ha den også - men jeg tenker likevel at jeg tror at såpass mange barn er alene/på SFO den uka at det totalt sett i livet deres ville vært bedre å få den senere... kanskje ikke læringsmessig, men kanskje familiemessig? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tviler på at så mange foreldre kan ta seg fri både de tre dagene i påskeuks som sfo har stengt pluss flere dager før eller etter påsken. Min mann hadde aldri hatt muligheten til det, men å ta fri 2-3 dager i feb/mars pluss de tre dagene i påsken pleier å gå fint. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Ja, jeg vet ikke, jeg vet bare at der jeg jobber ville det vært mye lettere å få forlenget påskeferien enn å ta vinterferie. Og så er jeg litt smålei av at vi som ikke har skolebarn jobber dobbelt hele vinterferien siden det tross alt er mange som tar seg ferie, samme hvor dårlig det egentlig passer.... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
Forskjellen er at alle andre tar denne avspaseringen når det passer en selv og arbeidsgiver. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Joda, men det er ikke skrekkelig mange steder det er lett å ta en ukes ferie utenom vanlige ferier altså... hos oss vil man da gjerne havne med å jobbe doble dager hele uka før... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)En gang på 80'tallet da jeg og søstera mi gikk på skole hadde faktisk bare jeg vinterferie. Lillesøs bodde nordpå med mamma og de hadde ikke vinterferie, fordi det oftest var så dårlig vær på den tida - og kanskje fordi fiskerpappaene var på lofotfiske (hva vet jeg). Den "tapte" ferieuke fikk de ihvertfall igjen til sommeren tror jeg.
|
|
|
#7 |
|
Tante Sofie
|
Nordlending her: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Hvis vi først skal kverulere litt, så tror jeg de aller fleste lærere mer enn gjerne hadde byttet vekk vinter"ferie", høst"ferie" og lang sommer"ferie" med å få lov til å bestemme en fridag og ferieuke i ny og ne selv. Vi må alltid reise på ferie når det er som dyrest, og vi kan aldri ta en langhelg utenom feriene. Vi kan nemlig ikke jobbe dobbelt uka før -dvs: vi jobber gjerne dobbelt, men vi får ikke avspasere når vi vil for det.... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
One of These Days
|
Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)For meg er det virkelig vane med vinterferie, men siden påsken er så tidlig ute så kjennes det ikke uoverkommelig ut. For skoletrøtte elever og travle elever på vgs, så tror jeg nok at vinterferien er veldig kjærkommen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)Der jeg er fra i finnmark så har man ikke høstferie, men vinterferien har de.
|
|
|
|
#11 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)Er det bedre at ungene må være på SFO i to uker i påskeferien enn i vinterferien? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Aktiv
Hvor: på en øy
![]() |
Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)Jeg vet hva jeg mener, lærere som må ha en tenkepause..?? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
WF: Sausnebbet
|
For et utrolig nedlatende, arrogant og uvitende svar. Sett deg inn i sakene før du uttaler deg. Du vet tydeligvis ikke mye om hvordan lærerne jobber. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
© All rights reserved
|
O - du uvitende menneske! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
De lærerne jeg kjenner jobber langt mer enn jeg gjør, med til dels vesentlig lavere lønn, og i alle fall under desidert mer stressende og kummerlige forhold. Og hvis du er så misfornøyd med å tape penger på feriene dine, så kan du kanskje bare finne deg en annen jobb selv?
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
weird
Som lærerdatter med nogenlunde oversikt over hva det kreves av lærere må jeg bare le av noe så uvitende som dette.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Absolut ateist
|
Dette er vel omtrent det eneste jeg er enig med deg i her og en av grunnene til at jeg prøver meg på lærerskolen.
|
![]() |
|
|