|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Et litt paranoid spørsmål
Nei, jeg regnet liksom den under medlemssalongen.
![]() |
#22 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Et litt paranoid spørsmålJeg husker for noen år siden at noe jeg leste åpent på et forum ble til gjenstand til debatt i et annet åpent forum jeg var på. Det ble litt ståhei da de som var på på begge fora skjønte at en tråd og dets innhold ble diskutert. Jeg kan forstå at det var ubehagelig å oppdage at man var "observert", men jeg er samtidig usikker på om jeg synes at det er så ille.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Et litt paranoid spørsmålJeg syns det er helt naturlig å ikke videreføre ting som står i lukkede blogger, M1 eller M2. Men om vedkommende har samme nick på et annet forum så kan (observer kan) det være greit å videreformidle. Jeg syns at det er vanskelig å ha en generell regel her. Det er helt avgjørende hva saken handler om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Sv: Et litt paranoid spørsmålPoenget med M1 og M2 er vel at det som står der er for medlemmene og ingen andre. Jeg holder ihvertfall strengt på alt jeg får vite der og i bloggene, og hadde aldri funnet på å oute sensitive tema eller brukere derfra andre steder på internet eller i det virkelig liv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Et litt paranoid spørsmålJeg har blant annet mange ganger tenkt på å oute at Skvetten faktisk er Märtha Louise, men siden det ikke er noe alle vet, så har jeg holdt kjeft.
![]() |
#27 |
|
![]() Sv: Et litt paranoid spørsmålJeg syns, at om noen skriver noe her om en ting, f.eks. at lillebror trolig har svineinfluensa, men at de ikke er sikre. De må dra til lege for han er litt dårlig. Så skriver vedkommende med samme nick på et annet forum at det var svineinfluensa og at de nå venter på å få Tamiflu så ser jeg ikke på det som noe farlig om noen skriver det i tråden her. Men om vedkommende ikke hadde startet en tråd om svineinfluensa og lillebror så hadde jeg kanskje sett annerledes på det om noen videreformidlet. Noen ganger kan det også være slik at man kjenner denne personen så godt (IRL) at man vet at det er ok å skrive det et annet sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Et litt paranoid spørsmålIom at det at jeg vanker her er en Stor Hemmelighet så sier det seg i grunnen selv at jeg ikke snakker om det jeg leser her i RL: "nå skal dere høre noe jeg ehhh ... har hørt et sted!" Trur'ke det nei
![]() |
#30 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Et litt paranoid spørsmålBehandler dere informasjon dere får fra medlemsområdet like hemmelig som det dere evt. leser i M2 og lukkete blogger?
“Though she be but little, she is fierce!” - Shakespeare Sist redigert av Ru : 27-10-09 kl 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
superbruker
|
![]() Sv: Et litt paranoid spørsmålDet som står på M1, M2 og blogger "prater" man ikke om andre steder. Ting ute på åpent forum er jo nettopp på åpent forum. Ikke at jeg noen gang har dratt et tema fra et forum til et annet. Tror neppe jeg noen gang kommer til å gjøre det heller.
![]() |
#32 |
|
![]() Sv: Et litt paranoid spørsmålMedlemsområdet ser jeg ikke på som privat, jeg går ikke rundt og husker hva personer har skrevet der og utenfor på. f.eks. generell. Den eneste forskjellen jeg tenker på er at der kan ikke ting bli søkt opp på f.eks. google om man ikke er medlem på FP og har 5 meldinger. Det kan jeg tenke på noen ganger når jeg starter en tråd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
© All rights reserved
|
Jeg tenker som deg, Ru. Sist redigert av 007 : 27-10-09 kl 20:31. Årsak: Måtte rette opp Ru`en sin skrivefeil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Passiv
|
Nei, medlemsområdet anser jeg som offentlig. Det jeg ikke ville gjort er å dra informasjon selv derfra som var identifiserbar for brukeren som hadde postet den og postet den i et annet forum. Sist redigert av Skvetten : 27-10-09 kl 20:18. Årsak: Skrev feil. |
![]() |
![]() |
#37 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Et litt paranoid spørsmål@Pelen. Jupp!
![]() |
#39 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et litt paranoid spørsmålDeler ikke ut opplysninger fra andre tråder på andre fora nei.
![]() |
#40 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et litt paranoid spørsmålFor meg er det en selvfølge å holde tett, men det er mest for å slippe å oute meg selv- om andre er velger å "let it all out" på nett, så må de vel ta med i betraktningen at det faktisk kan komme ut? Det er naivt å tro at folk holder tett om alt de leser her. Bloggene stiller vel i en litt annen kategori. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|