Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Vi som IKKE tok vaksinen mot svineinfluensa, og lever ennå!" (Facebook)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-10, 08:52   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vi som IKKE tok vaksinen mot svineinfluensa, og lever ennå!" (Facebook)

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg får ikke opp linken til Iset.

Det er i gruppe som heter "Barnevernet - Norges mareritt" og som beskriver BV som tyranner som går inn og henter barn uten grunn osv. Jeg leste litt på veggen der inne og det gikk mye i "fuck barnevernet, brenn i helvete" osv.

Gammel 11-02-10, 08:53   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i evig krig med familien på vaksinefronten, så Dragens gruppe var et fint tilskudd.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 08:55   #23
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har også lagt merke til at et par av mine venner på FB har meldt seg inn. En av dem er ei som bl.a. ikke gir barna sine smertestillende og febernedsettende "fordi det er gift".

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 08:58   #24
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det var navnet jeg ikke husket ja.

Gammel 11-02-10, 08:58   #25
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enig med HI, og Iset også. Synes slike grupper er totalt ubegripelige, og skjønner ikke dem som melder seg inn... I såfall tenker man ikke mye over hva det er man melder seg inn i, og hva men egentlig støtter med å gjøre det!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 09:02   #26
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du har bare en helt unik evne til å fremstille folk som hysteriske eller ting som uviktige bare fordi du personlig ikke reagerer på det.

Unik? Sånn tror jeg forresten mange her inne er, kanskje til og med du? Jeg sa bare at jeg ikke skjønner at man lar seg provosere av en slik gruppe. Jeg har ikke kalt HI for hysterisk, men tenkte mest på alt mediestyret som var i høst. Der snakker vi hysteri, der.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er i gruppe som heter "Barnevernet - Norges mareritt" og som beskriver BV som tyranner som går inn og henter barn uten grunn osv. Jeg leste litt på veggen der inne og det gikk mye i "fuck barnevernet, brenn i helvete" osv.

Fikk opp mange barneverngrupper, men tenkte at det kanskje var den. Litt verre den der, spør du meg.

Opprinnelig lagt inn av Metallica, her.

Nei vel? deg om det.... Skjønner heller ikke at du kan "støtte" eller vere "nøytral" til en slik gruppe...

Jeg ville ikke meldt meg inn i verken den ene eller andre hjernedøde gruppen (ja, jeg synes "svargruppene" er like latterlige), så det er vel ikke snakk om å støtte noen som helst. Nøytral? Tja, heller totalt likegyldig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 09:04   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, rine, mitt inntrykk er at de fleste andre her inne evner å forstå at andre kan reagere på noe selv om man ikke reagerer nevneverdig selv.

Gammel 11-02-10, 09:05   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg MÅTTE bare melde meg inn i svargruppa som Dragen linket til, om i det minste for å vise noen på lista mi hva jeg synes om deres holdninger. Ei venninne sendte meg en mail med link til vaksineaksjon og masse propaganda, hun kan umulig kjenne meg godt??

Gammel 11-02-10, 09:08   #29
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nei, rine, mitt inntrykk er at de fleste andre her inne evner å forstå at andre kan reagere på noe selv om man ikke reagerer nevneverdig selv.

(Jeg skal sende deg prikk neste gang noe lignende skjer, og jeg tror ikke jeg trenger å vente lenge...)

Gammel 11-02-10, 09:08   #30
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og reaksjonen din er helt som forventet.

Gammel 11-02-10, 09:09   #31
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Din også.

Gammel 11-02-10, 09:10   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hysteri og hysteri. Media gjør det de kan for å tjene penger, jeg har ikke opplevd noen form for hysteri fra folk flest akkurat rundt SI. Nå var vi heldige i den forstand at SI viste seg å være langt mindre dødelig enn de første rapportene tydet på. Til gjengjeld var den temmelig smittsom. I motsetning til SARS, som vel hadde en dødelighet på rundt 20 % (og det er veldig, veldig, veldig mye), men til gjengjeld hadde en lav smittegrad. En gang kommer kombinasjonen av disse igjen, som spanskesyken. Det er bare et spørsmål om tid.

Poenget er at man vet ikke hvor smittsom og dødelig en slik pandemi er før det egentlig er for sent. Det tar mange måneder å utvikle en vaksine, og se bare hvilket pes WHO og GSK nå har fått i ettertid, med allslags beskyldninger om korrupsjon og bedrageri. Det er ikke gitt at noen får nok volumgarantier til at det startes hasteproduksjon i tide neste gang.

Det er derfor jeg synes sånne grupper er mer enn litt teit. Det er med på å undergrave tilliten vår til de som må ta avgjørelsen neste gang. Det er liksom tøft å ha trosset anbefalingen, og ja, det minner meg veldig om å synes det er kult å kjøre uten sikkerhetsbelte. Det går bra i 99,9 % av alle turer, men plutselig gjør det ikke det lenger.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 09:11   #33
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir nok ikke så veldig provosert, men tenker mer at de er en gjeng med tullinger. Jeg har gjerne fordommer mot slike grupper uten dårlig samvittighet.

Når man snakker om hysteri, så bør man vel også ta med vaksinemotstanden.

Jeg tror at det såkalte hysteriet og det at såpass mange valgte vaskinere seg gjorde sitt til at man ikke endte opp med en omfattende pandemi med mange døde.

Jeg syns også det er respektløst at man haselerer med det når det sitter mennesker der ute som har mistet sine nære og kjære.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 09:11   #34
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Støtter Skremmeren helt ut jeg...

Hvem er du egentlig Rine? som virker så totalt uvitende og likegyldig til andres følelser for slikt? * beundringsverdig* * NOT*

Gammel 11-02-10, 09:13   #35
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Jeg tror at det såkalte hysteriet og det at såpass mange valgte vaskinere seg gjorde sitt til at man ikke endte opp med en omfattende pandemi med mange døde.

Jeg syns også det er respektløst at man haselerer med det når det sitter mennesker der ute som har mistet sine nære og kjære.

enig

Gammel 11-02-10, 09:14   #36
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Jeg blir nok ikke så veldig provosert, men tenker mer at de er en gjeng med tullinger. Jeg har gjerne fordommer mot slike grupper uten dårlig samvittighet.

Når man snakker om hysteri, så bør man vel også ta med vaksinemotstanden.

Dette er jeg enig i. Vaksinemotstanderene, noen av dem, tok også helt av. (Var det ikke noen som gikk i demonstasjonstog? Mot en frivillig vaksine? )Jeg snakker om "hele pakka", og mener fremdeles at det smarteste var å vaksinere seg.

Gammel 11-02-10, 09:18   #37
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sitat:

Vi som IKKE tok vaksinen mot svineinfluensa, og lever ennå!

Jøss. Høres nesten ut som at de er skuffa. Her forventet de seg Svartedauden, og så ble det ikke noe av?! Ja ja, bedre (u)lykke neste gang.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 09:18   #38
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

for Scarlett sitt innlegg.

Gammel 11-02-10, 09:19   #39
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hysteri og hysteri. Media gjør det de kan for å tjene penger, jeg har ikke opplevd noen form for hysteri fra folk flest akkurat rundt SI. Nå var vi heldige i den forstand at SI viste seg å være langt mindre dødelig enn de første rapportene tydet på. Til gjengjeld var den temmelig smittsom. I motsetning til SARS, som vel hadde en dødelighet på rundt 20 % (og det er veldig, veldig, veldig mye), men til gjengjeld hadde en lav smittegrad. En gang kommer kombinasjonen av disse igjen, som spanskesyken. Det er bare et spørsmål om tid.

Poenget er at man vet ikke hvor smittsom og dødelig en slik pandemi er før det egentlig er for sent. Det tar mange måneder å utvikle en vaksine, og se bare hvilket pes WHO og GSK nå har fått i ettertid, med allslags beskyldninger om korrupsjon og bedrageri. Det er ikke gitt at noen får nok volumgarantier til at det startes hasteproduksjon i tide neste gang.

Det er derfor jeg synes sånne grupper er mer enn litt teit. Det er med på å undergrave tilliten vår til de som må ta avgjørelsen neste gang. Det er liksom tøft å ha trosset anbefalingen, og ja, det minner meg veldig om å synes det er kult å kjøre uten sikkerhetsbelte. Det går bra i 99,9 % av alle turer, men plutselig gjør det ikke det lenger.

Jeg siterer dette, siden det bør leses to ganger.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 09:19   #40
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Støtter Skremmeren helt ut jeg...

Hvem er du egentlig Rine? som virker så totalt uvitende og likegyldig til andres følelser for slikt? * beundringsverdig* * NOT*

Hvem jeg er? Vel, siden du spør sånn rett ut.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.