Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Vi som IKKE tok vaksinen mot svineinfluensa, og lever ennå!" (Facebook)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-10, 13:25   #61
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vi som IKKE tok vaksinen mot svineinfluensa, og lever ennå!" (Facebook)

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Hvorfor skal vi vaske hendene? Det dør flere i trafikken enn av skitne hender ...

Barn sulter ihjel i Afrika, så hvorfor gidde å sikre seg i bil.

Gammel 11-02-10, 13:27   #62
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Barn sulter ihjel i Afrika, så hvorfor gidde å sikre seg i bil.

Så sant, så sant.

Gammel 11-02-10, 13:27   #63
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

jaha ja.... så fint for deg!

Haddde du virkelig ventet at jeg skulle svare deg seriøst på det spørsmålet?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:35   #64
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Det er et faktum at SI ble mindre utbredt, ja. Kun fordi så mange faktisk lot seg vaksinere og flere var mye flinkere med hygienen.

At så mange vaksinerte seg var vel årsaken til at ikke så mange som fryktet fikk SI ja, men de bommet vel også noe på hvor alvorlig SI var, til de som fikk den?
Noen fikk det alvorlig ja, og noen døde, men jevnt over så var det jo mange som opplevde SI som langt mildere enn vanlig influensa.

Men her kommer vel media inn som en skyldig kilde. De hauset jo opp dette noe voldsomt i perioder.

Vi valgte å ikke vaksinere, men dette var pga at vi tror vi hadde hatt det. Jeg leste endel om alvorlige bivirkninger av vaksinen og ble litt skremt av det, og siden vi da mest trolig hadde hatt SI, så valgte vi å la vær.

Synes det er tåpelig med alle disse gruppene på FB ang dette temaet. Både de som har tatt vaksine, og de som ikke har tatt. Jeg kan ikke se en eneste grunn til å hetse hverken den ene eller den andre siden av dette.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:40   #65
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Synes det er tåpelig med alle disse gruppene på FB ang dette temaet. Både de som har tatt vaksine, og de som ikke har tatt. Jeg kan ikke se en eneste grunn til å hetse hverken den ene eller den andre siden av dette.

Det at jeg er med i den gruppen som består av dem som tok vaksinen, er ikke fordi jeg vil hetse dem som ikke tok den. Men fordi jeg er stolt av å ha gjort min samfunnsplikt, og ønsker å vise det ved å være med i gruppen.

Gammel 11-02-10, 13:47   #66
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner ikke helt denne diskusjonen. Er det facebook-gruppenes liv og tilhengere dere diskuterer? Eller svineinfluensavaksinen?

Til det første, folk lager grupper for alt mulig, og 99 % er bare tull.

Til det andre, det er mange som mener at myndighetene og legemiddelfirmaene overdrev risikoen, og WHO har vel iverksatt egen granskning. I dag lå forresten denne artikkelen på VG Nett:

http://www.vg.no/helse/svineinfluens...p?artid=581688

Det har også vært en del som har hevdet at vaksineringen i Norge kom i gang så seint at det mest sannsynlig ikke har hatt noen betydning for utbredelsen av sykdommen, og forøvrig anslår man at bortimot en million nordmenn har hatt svineinfluensa.

Så det må jo være lov å stille spørsmålstegn ved dette.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:50   #67
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foreslår at vi setter spørsmålstegn ved hele tråden.

Gammel 11-02-10, 13:54   #68
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er et faktum at SI ble mindre utbredt, ja. Kun fordi så mange faktisk lot seg vaksinere og flere var mye flinkere med hygienen.

Hvorfor skal vi vaske hendene? Det dør flere i trafikken enn av skitne hender ...

Vaske hender skal vi vel gjere uansett, uavhengig av svineinfluensaen.
Og eg tok vaksinen gjorde eg ikkje? Og rine også. Og både eg og ho er einige om at det sikkert var lurt å ta vaksinen.

Og var virkelig SI så lite utbredt? Eg har lest at FHI estimerte at minst 300 000 blei smitta. Det er vel ganske mykje? Hadde sikkert blitt endå fleire dersom færre hadde vaksinert seg, men poenget er at dei fleste fekk svært milde symptomer. Det var ikkje utbredelsen som blei opphausa, men alvorlighetsgraden.

Eg sa ikkje eit ord om at det ikkje var noko poeng i å ta vaksine fordi det døyr fleire i trafikken. Som sagt er eg FOR vaksine. Det eg meiner er at det ikkje er riktig å seie at svineinfluensa var eit svært alvorlig virus sidan så få av dei som blei smitta blei alvorlig sjuke. 200 på intensivavdeling av 300 000 smitta er ikkje mange. Sjølvsagt var det ein forferdelig opplevelse for dei 200. Eit par av dei har vel også tilknytning til dette forumet. Men det forsvarer likevel ikkje det hysteriet som oppstod.

Trafikkdød og kreft blant unge får omtrent ingen oppmerksomhet i media sjølv om det er langt fleire unge som døyr av det kvart år. For ikkje å snakke om rusrelatert død.

Igjen: FOR vaksine, mot hysteri.

Gammel 11-02-10, 13:54   #69
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Takk Dragen. Meldte meg inn i den jeg....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:57   #70
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg tror heller ikke nabojenta har rett: Det dør ikke flere i trafikken enn av skitne hender. Det dør iallfall ikke flere i trafikken enn av bakterier/urent vann/manglende hygiene som vi vel kan si gjelder på lik linje som skitne hender.

Gammel 11-02-10, 14:11   #71
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Vaske hender skal vi vel gjere uansett, uavhengig av svineinfluensaen.
Og eg tok vaksinen gjorde eg ikkje? Og rine også. Og både eg og ho er einige om at det sikkert var lurt å ta vaksinen.

Eg sa ikkje eit ord om at det ikkje var noko poeng i å ta vaksine fordi det døyr fleire i trafikken. Som sagt er eg FOR vaksine. Det eg meiner er at det ikkje er riktig å seie at svineinfluensa var eit svært alvorlig virus sidan så få av dei som blei smitta blei alvorlig sjuke. 200 på intensivavdeling av 300 000 smitta er ikkje mange. Sjølvsagt var det ein forferdelig opplevelse for dei 200. Eit par av dei har vel også tilknytning til dette forumet. Men det forsvarer likevel ikkje det hysteriet som oppstod.

Trafikkdød og kreft blant unge får omtrent ingen oppmerksomhet i media sjølv om det er langt fleire unge som døyr av det kvart år. For ikkje å snakke om rusrelatert død.

Jeg reagerte på hvordan du sa det:

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det er eit faktum at svineinfluensaen var langt mindre alvorlig enn det vi blei forespeila. Ja, mange blei alvorlig sjuke (ca 200 på intensivavdeling) og nokre få døde. Og mange av dei som døde var unge. Men det døyr langt fleire unge i trafikken kvart år.

= En litt lettere henslengt kommentar som jeg følte for å kommentere.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tror heller ikke nabojenta har rett: Det dør ikke flere i trafikken enn av skitne hender. Det dør iallfall ikke flere i trafikken enn av bakterier/urent vann/manglende hygiene som vi vel kan si gjelder på lik linje som skitne hender.

Jeg kommenterte kun Simones utspill om trafikkdød, og slengte ut en sleivete sammenligning ut fra hva hun skrev. Jeg har nok ikke påstått noe som helst om hvor det dør flest mennesker.
Jeg mener derimot at man skal gjøre hva man kan for å unngå dødsfall og sykdommer som kan forårsake dødsfall. Jeg mener man er PLIKTIG til å tenke på alle rundt seg som faktisk ikke har muligheten til å skjerme seg selv.

Gammel 11-02-10, 14:14   #72
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg reagerte på hvordan du sa det:
= En litt lettere henslengt kommentar som jeg følte for å kommentere.

Jeg kommenterte kun Simones utspill om trafikkdød, og slengte ut en sleivete sammenligning ut fra hva hun skrev. Jeg har nok ikke påstått noe som helst om hvor det dør flest mennesker.
Jeg mener derimot at man skal gjøre hva man kan for å unngå dødsfall og sykdommer som kan forårsake dødsfall. Jeg mener man er PLIKTIG til å tenke på alle rundt seg som faktisk ikke har muligheten til å skjerme seg selv.

Strengt tatt så sa du vel at "det dør flere i trafikken"...osv men la gå.

Jeg er enig i det siste du skriver, og har ikke sagt noe om at det ikke er lurt eller solidarisk å ta vaksiner. Jeg mente noe om alt oppstyret rundt SI og vaksine, og tenker at reaksjonene på denne FB-gruppen også vitner om et visst hysteri.

Gammel 11-02-10, 14:18   #73
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

Strengt tatt så sa du vel at "det dør flere i trafikken"...osv men la gå.

Joda, jeg gjorde det, men regnet med at folk klarte å se ironien i setningen min, like mye som i Skremmerns setning om de sultne barna i Afrika. Brukte jeg feil smiley eller klarer jeg bare ikke å få frem snerten slik som Skremmern?
:legger seg i hardtrening:

Gammel 11-02-10, 14:38   #74
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Når det kommer til "hysteriet" rundt svineinfluensaen syns jeg det er viktig å skille mellom tabloidavisenes rapportering og hva myndighetene egentlig sa.

Apropos medieomtale: Les artikkelen Medienes jakt på konflikter fra kommunikasjonssjefen i Landsforeningen for hjerte- og lungesyke (LHL).

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 14:40   #75
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prikket henne med "nek" og da fikk jeg tilbakeprikk med "nek selv". Hun er en schmarting, denne.

Gammel 11-02-10, 14:44   #76
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Apropos medieomtale: Les artikkelen Medienes jakt på konflikter fra kommunikasjonssjefen i Landsforeningen for hjerte- og lungesyke (LHL).

Flott artikkel.

Gammel 11-02-10, 14:51   #77
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

hvorfor ikke, sikkert flere som lurer på dette her inne vil jeg tro?

Og Sitron: du er snill du, kaller meg schmart tilogmed!
(Ps. nå prikkesutrer du vist også sitron....)

Men altså: det var vel ikke dette denne tråden skulle dreie seg om i følge HI, så men det dere vil, så mener jeg det jeg vil

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 14:52   #78
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prikkesutring? Å dele neketheten din med andre er prikkesutring? Ja, du får da tro det. :edel:

Gammel 11-02-10, 14:54   #79
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Prikkesutring? Å dele neketheten din med andre er prikkesutring? Ja, du får da tro det. :edel:

ja fordi jeg gav deg entilbake..... og i følge enkelte er det ikkel lov nemlig sladdre over prikker. Trodde du viste det? ergo man "prikkesutrer", det er dagens nyeste og schmarteste lærdom...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 14:56   #80
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Tvert imot. Det ER lov å oute prikker. Det var ikke prikken som ble outet, men kommentaren tilbake. Den var jo på nivå med en fireåring.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.