|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)Han skal ut i samfunnet igjen, men jeg synes det er merkelig hvis han får gå fritt rundt på disse permisjonene sine. Spesielt hvis de pårørendes familier ikke er informert om permisjonen og kan risikere å treffe på ham uten å ha "forberedt" seg. Jeg synes imidlertid ikke offerets familie skal ha noe rett til å diktere noe som helst om permisjoner. Da må heller regler og retningslinjer være klare og etter beste evne prøve å finne en middelvei. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
saftig
|
Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)
Det er kanskje en grunn til at det gikk galt med ham, da.
|
|
|
#23 |
|
er grønn og fin.
|
Her må jeg bare skyte inn at jeg har sterke tvil om du har god greie på hvordan det er i norske fengesel.
Nå så ikke jeg programmet, men den kommentaren der synes jeg var usmakelig. Moren har ikke mye erfaring med media selv om sønnen er dømt for en av de mest profilerte saker i media. Hun har holdt kjeft på godt norsk.
|
|
|
#25 |
|
"De"
|
Disse gutta har ingenting på gata å gjøre. Ikke noensinne.
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skadet blir man i hvertfall hvis man ikke får permisjoner i løpet av en livstidsdom....
|
|
|
#27 |
|
saftig
|
Ja, det var sikkert en skrekkelig usmaklig kommentar. Poenget mitt var at mennesker som blir så føkka opp at de klarer å gjøre noe så bestialsk som disse jævlene i Kristiansand, de har ofte en dårlig oppvekst selv.
|
|
|
#28 |
|
Ja, den kommentaren var usmakelig.
|
|
|
#29 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Synes han advokaten er flink og saklig. Han satt forøvrig ganske så pent og ingen sløv kroppsholdning
|
|
|
#30 |
|
"De"
|
Jeg la meg ikke bort i realitetene. Jeg bare ytret slik jeg syntes det BURDE være.
|
|
|
#31 |
|
Javel....daså.
|
|
|
#32 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)De fleste av oss ønsker at en som voldtar og dreper barn skal forbli i fengslet til de råtner.
|
|
|
#33 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)Her er synspunkter fra en annen mor som mistet sitt barn samtidig med Baneheia-saken:
Jeg syns også det er viktig å huske på at straffesaker faktisk ikke er en sak mellom pårørende og gjerningsmann. Vi går etter hvert mot en sånn utvikling, og jeg syns det er betenkelig. En straffesak er mellom stat og gjerningsmann. Offer skal ivaretas og høres, men de skal ikke være part! Jeg syns det er et viktig prinsipp.
|
|
|
#34 |
|
Ustabil
|
Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)Jeg er enig med Polyanna. Man kan ikke la en straffesak koke ned til en personlig konflikt mellom de pårørende på begge sider. Da faller mye av hensikten med rettssystemet bort, mener jeg. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ringskrømt
|
Er det mulig. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
er grønn og fin.
|
Selvfølgelig er det naturlig at ofrets familie reagerer på juleperm, med det som er litt unikt i denne saken er at moren til det ene ofret går ut og skal saksøke staten for at pårørende skal få medbestemmelsesrett når det gjelder den straffedømtes permisjoner.
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt. Sist redigert av Mams : 02-02-07 kl 13:41. Årsak: kan være greit at det er leselig det som står skrevet.... |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)Hvorfor er det spesielt? Ville ikke du gjort hva som helst for å ikke treffe på din datters morder på åpen gate? Kan fremdeles ikke se hva det har med hevn å gjøre. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ustabil
|
Hvorfor er det kaldt og hjerterått å svare på tiltale? Det var tross alt offerets familie som STARTET med å gå til media og rope og buhu-e over at hun ikke fikk lov til å bestemme at Andersen ikke skulle få permisjon. Jeg skjønner godt at Andersens mor både ønsker å se sønnen sin. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)Som jeg skrev lengre oppi her vil vel de fleste at barnemordere skal murer inne til de råtner bort, men at realiteten er en helt annen. De skal ut i samfunnet igjen. Og dermed bør de ha hatt litt kontakt med samfunnet.
|
|
|
#40 |
|
Ringskrømt
|
Jeg synes det var særdeles kaldt av Andersens mor å gå ut i media på den måten, hun kan ikke være særlig empatisk. Uavhengig av hvem som gjorde hva først, så er det faktisk hennes sønn som har har drept noen her, og at ofrenes familie reagerer (og forsøker å gjøre noe med) straffedømtes rett til juleperm, er ikke det spor merkelig eller hevnlystent. |
|
|
|
![]() |
|
|