|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Elendig hundeeierHuff, for en fæl opplevelse! Håper det går bra med lille skatt nå.
Jeg sliter litt med dette selv. Lillebror elsker dyr, og da særlig hunder. Han løper villig bort til alle hunder som kommer forbi, mens jeg prøver etter beste evne å kommunisere til hundeeier og spørre om vi får lov til å hilse på. Jeg er selv ikke særlig vant til hunder og sliter litt med hva som er riktig kotyme her. Jeg vil ikke at lillebror skal komme opp i unødvendig farlige situasjoner, men heller ikke skremme han med at hunder er farlige.
![]() |
#22 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elendig hundeeier
Båndet skal være veldig kort om det ikke er kontaktbar avstand på en benk altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Nå også i farger
![]() Sv: Elendig hundeeierOg ang. det å tro. Jeg tror aldri at en hund er snill, selv om eierne sier den er aldri så elskverdig. Vi har med barna på mange hundearrangement, og de kunne faktisk ikke vært med om de ikke kunne oppføre seg rundt hunder. Det er veldig mange som sier at hunder burde tåle alt, selv klåfingra barn oppi hundekurven/inni hundeburet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Glamorøs
|
Jeg lærer Glitterbarnet at han aldri skal hilse på en hund før han har spurt eieren om det er greit, og så må han forholde seg til det hundeeieren sier. Før han kunne snakke selv, så spurte jeg.
Vel, nå trodde mannen til Gaiamor at de var utenfor kontaktavstand da. Da syns jeg det blir litt merkelig om vi skal bedømme lengde på benk og bånd.
Det er jeg veldig klar over.
![]() |
#25 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Elendig hundeeierJeg er enig med mange andre her. Man går ikke fra hunder på offentlig sted. Om en hund skulle bite, så går man ikke bare fra den som ble bitt og regner med at alt er bra, man følger det opp, og avhengig av hvor stygg situasjonen er må det få noen konsekvenser for hunden. Ikke nødvendigvis avliving, men trening på utrygge situasjoner, munnkurv ute blant folk og så videre.
![]() |
![]() |
#26 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Elendig hundeeierJeg syns den diskusjonen om hvorvidt mannen min gjorde noe galt er litt unødvendig. Jeg skriver jo allerede i hovedinnlegget at han innrømmer at det var hans egen skyld at han feilberegnet avstanden, og at vi ikke kjeftet eller noenting. Derfor kommer vi heller ikke til å gå videre med saken, selv om det kan være litt fristende å gi heksa en liten vekker.
![]() |
#27 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Elendig hundeeierMen bare for å si det; lille skatt prøvde ikke å klappe hunden, da hadde hun blitt bitt i hånda. Hun satt på huk og så på den, derfor ble hun bitt i ansiktet.
![]() |
#28 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elendig hundeeierHer mener jeg at det bare er hundeeieren sin feil, hunden kan jo ikke noe for at den har en idiot til eier!! Jeg hadde ringt politiet, for dette er en hundeeier som ikke fortjener å være hundeeier!! Og hunden fortjener en bedre eier!!
![]() |
#29 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Elendig hundeeierEn hund som biter bare noe sitter seg på huk og ser på den, burde vært gjort noe med. Enkelt og greit.
![]() |
#30 |
Dig for victory!
|
Alle er vel enige i at man ikke oppfører seg sånn. Grunnen til "diskusjonen" som du kaller det, er vel at her har dere mulighet til å endre egen handlemåte siden. Den nekete dama får dere jo ikke gjort stort med, annet enn å i verste fall anmelde. Dumme folk finnes. Synd med sant.
![]() |
![]() |
#31 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Elendig hundeeierGod bedring til lillejenta.
![]() |
#32 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Elendig hundeeierJa, og så håper jeg jeg ikke gir inntrykk av å bare trekke på skuldrene av dette altså. Jeg hadde vært livredd og helt fra meg om mitt barn ble bitt, særlig i ansiktet.
![]() |
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Elendig hundeeierHuff - for en håpløs oppførsel av hundeeier! Man går ikke fra en hund som man ikke er trygg for, og spesielt ikke når barnet tydeligvis allerede var i nærheten av hunden da hun gikk. Og når uhellet er ute så oppfører man seg da på en annen måte! Håper virkelig det går bra med jenta di og at det ikke gir varige men. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Leser
|
![]() Sv: Elendig hundeeierGod bedring.
Jeg er selvfølgelig enig i at det er hårreisende å oppføre seg slik som hundeeieren gjorde etterpå. (Når det er sagt er jeg ikke helt sikker på hva du tenkte med tråden? Om det var for å fortelle om vesla eller for å ha det som en diskusjon om hvordan hundeeiere burde oppføres seg?)
![]() |
#35 |
har gullhår
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() |
![]() Sv: Elendig hundeeierHvem vil ha en hund med en slik atferd ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Tidsklemma
|
Må bare signere Ru her, dette er en veldig ustabil hund uansett hvordan man vrir og vender på hendelsen. Jeg hadde nok anmeldt saken.
![]() |
#37 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Elendig hundeeierLitt kjapp med å trykke på knappen der..
![]() |
#38 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Elendig hundeeierTakk for alle svar!
![]() |
|
|