|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#441 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgMen den er så åpenbart upolert - en medierådgiver hadde jo plukket den av ham på noen timer. Jeg tror det er det som slår an. Særlig i kontrast til Listhaug aka kaldt monster, Erna Stålkontroll, og polert og rådgiverkontrollert inntil han er så ukomfortabel at han ser ut som om han helst vil reise på hytta - hele tiden - Støre.
![]() |
#442 |
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Hvis den slår an ville vel ikke en medierådgiver plukket den av? |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg tror ikke de bruker PR-rådgivere i SP. Jeg tror han er en av de naturlig "begavede" populistene - de gjør det ikke så bevisst, de bare føler intuitivt på seg hva som slår an, og så gjør de det. Selvforsterkende blir det også, selvsagt.
![]() |
#444 |
Glamorøs
|
De har nå to medierådgivere ansatt i kommunikasjonsavdelingen.
![]() |
#445 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette. Listhaugs måte å skape fiendebilder er utrolig farlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#447 |
Glamorøs
|
Nei, men de kan være vel så gode. Spesielt på slik "underkommunisert PR" som folk tror kommer rett fra hjertet, og som er basert på personens egen væremåte, utstråling og særtrekk. Min erfaring er at broilerne er bedre til å jobbe med folk som trengs å læres opp, læres av, og som virkelig trenger å øve på å gjøre noe veldig annerledes enn det som kanskje faller dem naturlig. Johaug er jo bare et følelsesmenneske, ikke sant? Vedum er jo bare likanes, ikke sant? "Ikke hold tilbake gråten, da får alle sympati". "Bare le den fine latteren din, da vippes folk av pinnen".
![]() |
#448 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJa, jeg vet ikke, men jeg tror de "beste" populistene (merk hermetegnene!) er de som er det intuitivt og naturlig, og så kan det sikkert finpusses av rådgivere.
![]() |
#449 |
Glamorøs
|
Ja, det tror jeg også. Man ser jo at noen er naturlige talenter, men jeg tror også at flinke PR-rådgivere også sørger for at det som funker blir ytterligere fremhevet, mens det som ikke funker blir "ullet inn": I Vedums tilfelle så funker det jo å være en likandes fyr med litt snål, avvæpnende latter, mens å svare for mye av politikken utenfor hans kjerneområder slett ikke funker. Så da uller man inn politikken ved hjelp av latteren.
![]() |
#450 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgSant. Og det han gjør, sikkert finpusset, funker også som bare rakkern, for tiden.
![]() |
#451 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJa, Støre var jo virkelig ansett som et talent, og som veldig interessant før den skrekkelige hendelsen i Kabul.
![]() |
#452 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgMen altså, dere som forlater Venstre nå - tror dere virkelig at Norge blir et bedre sted uten Venstres stemme og arbeid på tinget? For miljø, for asylbarna, for innovasjon og verdiskapning, for utdanning, forskning og kunnskap, mot barnefattigdom og for et grønt skatteskifte?
![]() |
#453 |
Panzerekstremfeminist
|
Jammen, Poly. De har jo vært garantister for en regjering med Listhaug, Amundsen og Anundsen. Noen av oss synes det er helt skrekkelig. Blant annet fordi jeg tror at ord er makt og fordi jeg synes jeg ser tydelige tegn på at aksepten for hva man kan si og hvor splittende man kan være i som statsråd, er blitt flyttet på. Ord er mektige. Og klart Listhaug vil hyle ut djevelskapen sin - men nå sitter hun i maktposisjon og gjør det. Og selv om hun hevder at det er en elite (for eksempel. feministeliten) som egentlig bestemmer her i landet, så er jo ikke det sant. HUn bestemmer egentlig en hel masse ting. Og Venstre sier ikke en forbanna ting imot.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Dette!
![]() |
#455 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg liker også Tajik. Var på en lansering av noen greier en gang,vet slags faglig folkemøte. Hun var knivskarp i sine kommentarer i plenum.
![]() |
#456 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgHar dere prøvd denne? https://morgenbladet.no/2017/djevele...33#/party/ap/4[/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgPøbelsara, du sa det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgNope, Polyanna sa det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
By the Sea
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgTajik for priminister!
![]() |
#460 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgHer har livet skjedd IRL og eg har ikkje klart å følgje opp tråden. Men eg har i alle fall blitt meir og meir sikker på at eg kjem til å stemme SV eller Rødt. Og så synest eg det er fint at eg må velje mellom dei to - dei kunne tent på å slå seg saman.
Dette er blant dei meir konstruktive innspela frå deg i denne saken. Likevel, dette med differensiering av diagnoser - veldig mange av dei eg har møtt i helsevesenet, som pasient (meg sjølv inkludert) - har ikkje klare diagnoser flr deig at brukt år på utredning. Og det tar tid! Ein blir henvist til ein avdeling, står på venteliste, får sjekka ut eit syntom, får negative svar og må i gang med ny runde med henvisning og venteliste. Dersom det skal innførast ein modell som skal redusere diffuse sjukemeldingsårsaker, som muskel- og skjelett og lettare psykiske lidelsar, må det skje ei effektivisering av helsevesenet. Det kan ikkje vere dei sjuke som ikkje er ferdig utreda som må ta heile belastninga her. NAV krev diagnoser og eg mistenker at mange diffuse diagnoser eigentleg burde vere "under utredning". I alle fall har både eg og mange med meg hatt desse samlebeteiknelsane i utredningsprosessen. Og dette tar gjerne år.
Eg er veldig einig der. Og eg sakner eit tydelig alternativ til Solberg. Støre er diplomat, ikkje leiar. Og han var ein dyktig utenriksminister. Men han er ikkje statsminister.
Nei. Eg har tenkt på Storberget, etter at eg såg han intervjua i ei Dagsrevyen-sending. Det er synd at han er heilt ute.
Noko av problemet med FRP er at dei har satsa hardt på dette med returnering av asylsøkarar. Problemet er at særleg kriminelle er ikkje returnerbare. Sjå bare på Mullah Krekhar. Og dermed har dei gjort papirlause til ei gruppe der dei statuerer eksempel. I tillegg har dei sagt "papirlayse og andre kriminelle" mange nok gonger til at folk assosierer det å mangle papirer med kriminalitet. I verkelegheita er det i veldig mange tilfelle kulturelle faktorar som gjer at folk mangler papir. Det er ikkje alle afrikaner som har eit forhold til kalender og fødselsdato på same måte som europearane. Og mange som har "lyge om alder" har vist seg å ikkje ha skjønt viktigheita av desse datoane som dei sjølv har eit omtrentlig forhold til. Eg sitt med eit inntrykk av at FrP og regjeringa har gått aktivt inn for å kriminalisere papirlause, for å kunne halde valgløfte sine. Det var ikkje enkelt-penkelt å returnere Krekhar, så då må dei ha andre tall å vise til. Og dermed har dei etablert ei språkleg assosiasjon som kriminaliserer det å komme frå ein kultur kor papir ikkje er så viktig.
![]() |
![]() |
|
|