|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#461 |
Epikur
|
![]() Sv: Politisk korrekt FP?
Tvangshygge medfører sensur, om man skal se til et forum mange av oss kommer fra. Noe som er veldig deilig på FP er at man kan få krangle ferdig, legge ting bak seg og gå videre, uten at tråder blir stengt og man må ta til prikker eller PM for å få ut steam. Hver gang noe ble litt hett på forumet som ikke må nevnes med navn, så var tråden stengt i en absurd panikk-reaksjon. Men det er langt fra alminnelig høflighet til tvangshygge.
Det er vel du og de andre rølpejentene på røykehjørnet, antar jeg?
![]() |
#462 |
Epikur
|
Bare hvis man sier jatakk til alt man får.
![]() |
#463 |
Leser
|
Hmmm ... Har jeg sagt noe annet?
Nei, bevares, jeg er jo her for å debattere.
![]() |
#464 |
"De"
|
Nei.
![]() |
#465 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt poeng.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Politisk korrekt FP?him: Min feil. Jeg henger visst ikke så veldig med etter å ha blitt avspist med 2 timers søvn i natt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
flisespikker
|
Synes du denne tråden er "drept" eller "ufarliggjort" av fjas? Det synes ikke jeg - tvert imot synes jeg den er et godt eksempel på at det fint går an at en tråd inneholder både fjas, seriøs diskusjon, tilløp til krangling og folk som "går i seg selv".
Men guniss, nå må jeg bare spørre konkret: Er du uenig i at man bør ha vært en stund på et sted og ha gjort seg en del erfaringer før man begynner å komme med kritikk eller vurderinger når det gjelder hvordan stedet fungerer?
![]() |
#468 |
Leser
|
Nå er ikke jeg guniss, men jeg svarer alikevel. Det spørs jo hvorfor, ofte er det jo slik at kritikk og vurderinger blir best når man selv greier å holde en objektiv distanse. Det har man ikke når man er blitt "varm i trøya". Ergo mener jeg at noen som er uerfaren kan ha like rett - og av og til, men ikke bestandig mer rett - enn noen som er erfaren.
![]() |
#469 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Gjengen er de som av en eller annen grunn har funnet et felleskap i å tro og mene at fotball er noe som helst annet enn et homoerotisk rituale som legitimerer at menn med små tissefanter tar på andre menn med små tissefanter, og som entusiastisk applauderer blind vold som på gata ville ha kvalifisert for ubetinget vann og brød. Definitivt en shady bande!
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work. Sist redigert av Mauser : 25-08-08 kl 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
flisespikker
|
Jeg synes det er veldig interessant å høre hva relativt nyankomne har å si om FP. Men litt erfaring må man jo ha for å i det hele tatt ha et grunnlag for å mene noe - det var bare det jeg mente, ikke at man må være veteran for å være meningsberettiget.
![]() |
#471 |
Erfaren nok
|
Ja, denne tråden er kanskje et eksempel på at man kan ha både og. Men jeg synes også den er et eksempel på hvem som, hva skal jeg si, er på lag?
![]() |
#472 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Politisk korrekt FP?Denne tråden viser at de aller, aller fleste her inne er oppegående mennesker som tør å stå for det de mener. (Selv om jeg helt klart merker at de aller fleste vil forsvare dem man har truffet i RL) Ett mer "ekte" forum skal en lete lenge etter. Jeg vil faktisk påstå at dem som har vært her inne en stund har blitt litt klokere og mere bevisst på mange områder. Det eneste som ikke alltid er bra, er at det er vanskelig å være ny på et forum hvor en ikke kjenner sjangeren. Og jeg mener at : Ja en kan godt gi nykommerne en litt mykere start. Akkurat som man vil gjøre på en arbeidsplass. Og at dem som er ny også skjønner at når man er ny, så starter man ikke med å kritisere forumet før man er blitt litt bedre kjent. Det også slik man oppfører seg på en arbeidsplass, eller når man blir presentert for nye mennesker. For normal folkeskikk må man da kunne ha, selv om dette ikke er RL? Og det synes jeg heldigvis at de fleste her inne viser. Sist redigert av Pelikan : 25-08-08 kl 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
flisespikker
|
Enig.
![]() |
#474 |
|
Jepp. Jeg synes dog at "vi" (som i FP) er det, jeg da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Leser
|
Jeg må bare kommentere denne for dette er jo akkurat det jeg reagerer på. Jeg tenker at vi som faktisk er etablert på FP faktisk ikke har snøring på hvordan det oppleves å være nykommer, og at vi derfor må høre på hvordan de som er nykommere opplever det. (Eller hvem som helst. Hvis folk forteller om sine subjektive opplevelser så kan man ikke omdefinere opplevelsene deres uansett hva man synes.)
![]() |
#476 |
© All rights reserved
|
Du och jag?
Små tissefanter? Fnys. |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
flisespikker
|
Det synes stort sett jeg også. Men jeg tror det er viktig å høre etter med et halvt øre når noen sier at vi ikke er det, og å ta en kjapp mental sjekk.
![]() |
#478 |
|
Det er ikke umulig å klare å se en sak objektivt selv om man samtidig har egne meninger. Jeg synes nybegynnere får en del slækk, (jeg har i hvertfall sittet på hendene mine en gang eller to), men det betyr ikke at man burde kunne si hva man vil om hvilke som helst temaer bare fordi man er rookie. Sist redigert av Maverick : 25-08-08 kl 11:18. Årsak: On second thoughts... |
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
frakoblet
|
![]() Sv: Politisk korrekt FP?Jeg har også latt være å slakte teite nykommere selv om de har fortjent det. :storsinnet: Men det er som regel sånn at de som roper i skogen får svar, så om nykommere er frekke og dumme så er det ikke mindre enn rimelig at de får svar på tiltale.
![]() |
#480 |
Leser
|
Jeg sier ikke at man ikke kan ha sine egne oppfatninger av ting, men jeg sier at hvis andre har en annen subjektiv oppfattelse av ting så er det riktig for dem.
![]() |
|
|