Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-11, 11:15   #1
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Skal jeg fortelle deg hva jeg synes er ufint? Dette:

DE HAR DELT DEN OPP. Dette er visst vanskelig å få til om dagen men de klarte det for 5 år siden de familiene som jeg vet om.

Gammel 20-02-11, 00:16   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hattifnatten: Ja, Pesten har gått gjennom en vond opplevelse. Det er vel ingen som er uenig i det. Det jeg lurer på, er: Gir det henne frikort til å si at MMR-vaksine faktisk gav hennes barn autisme, uten at andre bestrider dette? Slik at mange foreldre - feilaktig - lar være å gi barna sine vaksine? Slik at flere kan få farlige sykdommer? Er det OK fordi hun ikke er en konspirasjonsteoretiker - hun er bare en mor som har hatt en veldig vond opplevelse?

Nei, men det å bestride en påstand og det og harsellere med opplevelsen hennes er to vidt forskjellige ting.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 00:31   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva sier de lærde da? Er det helt utenkelig at MMR-vaksine kan gi autisme? Jeg for min del synes ikke historien til Pesten høres så helt usannsynlig ut. For ordens skyld: Har bare lest de siste sidene av tråden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 00:47   #4
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hva sier de lærde da? Er det helt utenkelig at MMR-vaksine kan gi autisme? Jeg for min del synes ikke historien til Pesten høres så helt usannsynlig ut. For ordens skyld: Har bare lest de siste sidene av tråden.

Min oppsummering av saken er at

* akkurat MMR-vaksine og autisme har blitt mer og grundigere undersøkt enn mange andre bivirkninger av vaksine. Det man ser, er at det er slett ingen overrepresentasjon av autisme blant de som har fått vaksinen kontra de som ikke har fått vaksinen. En slik overrepresentasjon vil man kunne forvente om det var slik at MMR gir autisme.

* autisme ofte blir diagnostisert i den perioden hvor barn får MMR-vaksine, slik at disse to tingene lett kan sammenfalle i tid. I slike tilfeller er det lett å se en sammenheng som slett ikke er der.

* det kan godt være en sammenheng mellom infeksjoner og autisme. Dette vet vi fremdeles veldig lite om. Dermed kan det være en sammenheng mellom å få en vaksine med svekkede eller døde virus inn i kroppen, og autisme. Men samtidig vil det jo være meget sannsynlig at autismen da også kan utløses av en helt dagligdags forkjølelse hvor man får aktive og levende virus inn i kroppen. Hvis syke/svekkede/døde virus utløser autisme - hva kunne egentlig aktive virus av denne sykdommen forårsake?

.. Det var min kjappe oppsummering. Flere har sikkert andre poeng. Som noen her påpekte, så kan det jo være at det er andre ting i vaksinen (altså ting i væsken som vaksinen ligger i) som utløser autisme. Men dette tror jeg ikke har blitt særlig grundig debattert, egentlig.

Og forøvrig. Det er vel ikke noen som påstår at Pesten lyger, er det vel? Men det er koblingen mellom MMR og autisme man ikke er sikker på. Det kan like mye ha vært helt tilfeldig. Utløst av en forkjølelse. Eller et flåttbitt. Eller noe helt annet. Som ingen av oss har kontroll over. Men her påstår altså Pesten hårdnakket at hun vet bedre. Hun vet at ungen fikk autisme pga MMR-vaksinen.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 18:56   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Min oppsummering av saken er at

* akkurat MMR-vaksine og autisme har blitt mer og grundigere undersøkt enn mange andre bivirkninger av vaksine. Det man ser, er at det er slett ingen overrepresentasjon av autisme blant de som har fått vaksinen kontra de som ikke har fått vaksinen. En slik overrepresentasjon vil man kunne forvente om det var slik at MMR gir autisme.

* autisme ofte blir diagnostisert i den perioden hvor barn får MMR-vaksine, slik at disse to tingene lett kan sammenfalle i tid. I slike tilfeller er det lett å se en sammenheng som slett ikke er der.

* det kan godt være en sammenheng mellom infeksjoner og autisme. Dette vet vi fremdeles veldig lite om. Dermed kan det være en sammenheng mellom å få en vaksine med svekkede eller døde virus inn i kroppen, og autisme. Men samtidig vil det jo være meget sannsynlig at autismen da også kan utløses av en helt dagligdags forkjølelse hvor man får aktive og levende virus inn i kroppen. Hvis syke/svekkede/døde virus utløser autisme - hva kunne egentlig aktive virus av denne sykdommen forårsake?

.. Det var min kjappe oppsummering. Flere har sikkert andre poeng. Som noen her påpekte, så kan det jo være at det er andre ting i vaksinen (altså ting i væsken som vaksinen ligger i) som utløser autisme. Men dette tror jeg ikke har blitt særlig grundig debattert, egentlig.

Og forøvrig. Det er vel ikke noen som påstår at Pesten lyger, er det vel? Men det er koblingen mellom MMR og autisme man ikke er sikker på. Det kan like mye ha vært helt tilfeldig. Utløst av en forkjølelse. Eller et flåttbitt. Eller noe helt annet. Som ingen av oss har kontroll over. Men her påstår altså Pesten hårdnakket at hun vet bedre. Hun vet at ungen fikk autisme pga MMR-vaksinen.

Hvis det jeg har uthevet stemmer, så vil det si at Pestens påstand om at hennes barn fikk autisme utløst av vaksinen faktisk slett ikke er "grundig tilbakevist som usann". Det betyr selvsagt også at barnets autisme nok ville blitt utløst av den første og beste kraftige sykdomsrunden barnet fikk i etterkant, men det ble altså MMR for akkurat dette barnet. Dette er jo ikke i strid med at det ikke er forskjell av forekomst av autisme hos vaksinerte og ikkevaksinerte.

Gammel 20-02-11, 18:58   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvis det jeg har uthevet stemmer, så vil det si at Pestens påstand om at hennes barn fikk autisme utløst av vaksinen faktisk slett ikke er "grundig tilbakevist som usann". Det betyr selvsagt også at barnets autisme nok ville blitt utløst av den første og beste kraftige sykdomsrunden barnet fikk i etterkant, men det ble altså MMR for akkurat dette barnet. Dette er jo ikke i strid med at det ikke er forskjell av forekomst av autisme hos vaksinerte og ikkevaksinerte.

Jeg har ikke sett dette som et faktum. Det var nok mer en oppsummering av teorier som er luftet i tråden.

Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 00:34   #7
Dixie
Aktiv

Dixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Dixie er litt kul
Standard

Hm, leste linken fra Pesten og der uttaler en mor som har opplevd akkurat det samme dette.

[quote]

"After the MMR Evan started having seizures, " she said. "After I treated his medical issues, which the medical establishment continues to ignore, my son recovered from autism and he is not the only one." [/QUOTE]

Vil det si at barna som utvikler autisme kan bli helt friske igjen?

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 01:25   #8
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie, her.

Hm, leste linken fra Pesten og der uttaler en mor som har opplevd akkurat det samme dette.

Sitat:

"After the MMR Evan started having seizures, " she said. "After I treated his medical issues, which the medical establishment continues to ignore, my son recovered from autism and he is not the only one."

Vil det si at barna som utvikler autisme kan bli helt friske igjen?

Autisme er INGEN sykdom.
Den kan ikke kureres men mange kan ha god effekt av diett og biomedisin.
Jeg hadde en sønn uten språk og vi startet diett da han var 3 år. Nå er han straks 10. Og har så smått begynt å skrive/lese ordbilder. Han var bleieavhengig til han var 5 år men bruker fremdeles bleie på nattestid. Han sov ca 6 timers natt og nå er han oppe i 9
Han leker ikke med andre barn men kan ytterst få ganger samhandle med søstrene. Han har språk men mumler også mye. Epileptiske forstyrrelser og masse innom sykehus for diverse kontroller.

Ja artikkelen er 3 år gammel men anbefaler dere å lese litt på Bokstavbarna.com. Der er jeg ikke den eneste som mener at vaksiner kan skade og noen der inne har også opplevd at MMR kan utløse autisme.

Gammel 20-02-11, 01:57   #9
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Der er jeg ikke den eneste som mener at vaksiner kan skade og noen der inne har også opplevd at MMR kan utløse autisme.
[/left]

Men hva du mener er jo i grunnen irrelevant all den tid du og dine meningsfeller er motbevist i hauger med veldokumentert materiale som sier noe helt annet.
Dermed er det alldeles uhørt å drive skremselspropaganda mot MMR basert på dine personlige opplevelser. Det du har opplevd, har du opplevd men du har null seriøs dokumentasjon å vise til som kan underbygge din påstand om at MMR gir Autisme. Derfor synes jeg du skal holde deg for god til å spre slikt tull.

Hva tenker du om den forskningen som viser at Autisme forekommer like hyppig blandt uvaksinerte?

Sist redigert av Vianne Rocher : 20-02-11 kl 02:56.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 10:03   #10
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Katta: Du skriver utrolig bra!

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 10:41   #11
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Katta skriver så mye bra.

Gammel 20-02-11, 10:46   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir hvert fall veldig opplyst, Katta, takk for det du skriver. Jeg er derimot stygt redd for at de eneste informasjonen når inn til, er oss som holder sinnet åpent, har lest den seriøse forskningen og som tror mer på den enn egen magefølelse.

Gammel 20-02-11, 10:53   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er det minste rart at Pesten handler som hun gjør.

Gammel 20-02-11, 10:59   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes ikke det er det minste rart at Pesten handler som hun gjør.

På sine egne barns vegne, kanskje ikke. Jeg hadde ikke gjort som henne men hun står dessverre fritt til å ta det valget.
Men jeg har null forståelse for hennes behov for å misjonere galskapen ovenfor andre som da resulterer i at de blir skremt og avstår fra å gi vaksiner til sine barn. Det er uhørt!

Gammel 20-02-11, 11:07   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

På sine egne barns vegne, kanskje ikke. Jeg hadde ikke gjort som henne men hun står dessverre fritt til å ta det valget.
Men jeg har null forståelse for hennes behov for å misjonere galskapen ovenfor andre som da resulterer i at de blir skremt og avstår fra å gi vaksiner til sine barn. Det er uhørt!

Hele cluet med misjon er vel at man er sikker på at man har funnet svaret og vil prøve å redde andre fra undergang. Å ikke bry seg med å advare andre hvis man er sikker på at vaksinen utløste autismen, ville jo være direkte ondt og egoistisk.

Gammel 20-02-11, 10:57   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sagt noe om hva hun tenker og gjør i forhold til sitt eget barn, det jeg har problemer med er at hun sprer propaganda og skremmer familie/bekjente med feilinformasjonen sin. For man må ta utgangspunkt i informasjonen som er gitt, hvis ikke, hva skal vi da med den. Da er det bare å avsette hele folkehelseintituttet, og erstatte siden med "enhver forelder vet best selv!". Hva skal vi med eksperter og deres ekspertise hvis vi velger å stole mer på tilfeldighetene. Jeg synes det er skremmende, uten å undergrave det Pesten har opplevd.

Gammel 20-02-11, 11:01   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk bra innlegg, Katta!

Og hva Pesten velger å gjøre når det kommer til å la være å vaksinere sine barn, er meg ravende likegyldig - det er en risiko som får gå på hennes kappe. At Pesten så går ut og forteller "hele verden" at hun gjør dette på grun av MMR-utløst autisme, syns jeg er verre, da dette kan bidra til å spre frykt, som igjen på sikt kan bidra til mindre gruppeinmmunitet pga færre vaksinerte barn, og også bidra til å gi foreldre dårlig samvittighet som de muligens også slet med fra før, da de har lett med lys og lykte etter årsaken til hvorfor nettopp deres barn ble funksjonshemmet. "Jeg bare visste det måtte være min skyld." :BTDT:

Gammel 20-02-11, 11:02   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Og når det gjelder tomatsuppespisinga, er det vel greit at man tøyser om det, hadde følgende eksen til Maylen opplevde vært mer alvorlige enn "bare" omgangssyke, er jeg sikker på at flere hadde ikke vært i tvil om at en sånn risiko er man ikke villig til å ta, så fra nå av blir det slutt på tomatsuppespising. Bare for å være sikker.

Gammel 20-02-11, 11:38   #19
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og når det gjelder tomatsuppespisinga, er det vel greit at man tøyser om det, hadde følgende eksen til Maylen opplevde vært mer alvorlige enn "bare" omgangssyke, er jeg sikker på at flere hadde ikke vært i tvil om at en sånn risiko er man ikke villig til å ta, så fra nå av blir det slutt på tomatsuppespising. Bare for å være sikker.

Det som ikke var greit var at innlegg startet med: Dem har sikkert spist tomatsuppe. Det er ufint og spydig og jeh blir skikkelig irritert når jeg leser sånt!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 11:44   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nå har pesten skrevet rett ut at hun mener mmr gir autisme. Noe som faktisk ikke stemmer siden det ikke er overrepresentasjon av autisme blant de vaksinerte. Jeg synes det er direkte ufint å hevde noe slikt mot bedre vitende. Pestens personlige historie er hennes egen og hun har all rett til å gjengi det hun har opplevd. Men det er ikke sånn at hun tilfeldigvis er observert i sin situasjon også har dette påvirket andre. Hun hadde vært på fp i superkort tid før hennes mening om mmr-vaksinen var kjent og alle som ønsket å imøtegå henne i en diskusjon for sikkerhets skyld på forhånd ble avfeid med blablabla-smileyen og hva har du.

Hun har i lang tid hintet om og om igjen om neeei, jeg tror ikke vaksinen gir autisme, for så å si at joda, vaksinen gir faktisk autisme. Til slutt har hun altså sagt rett ut at etter hennes mening gir mmr-vaksinen autisme.

Til tross for at dette altså er en av mulige bivirkninger som er undersøkt i større grad nettopp på grunn av slike påstander - og tilbakevist innholdet i.

Jeg kan i høyden strekke meg til å si at autisme som er tilstedeværende allerede kan ha en tendens til å vise seg tydelig dersom man får en reaksjon - feks etter vaksinen. Men det er ikke slik at man ikke ville fått symptomer på autisme eller ikke blitt syk uten vaksinen - man ville uansett snart fått det påvist.

Tallmaterialet kan ikke sies å utelukke en slik sammenheng såvidt jeg forstår. Men om vaksinen påvirket stort annet enn en teoretisk mulighet for en meget kort tidsforskyvelse av sykdommens påvisning så ville dette mest sannsynlig vist seg når man undersøker forekomst av autisme hos vaksinerte kontra ikke-vaksinerte.

Det Pesten ser ut til å ikke bry seg en damned shit om er de sykdommene mmr-vaksinen beskytter mot. Det er påpekt ganske mange ganger i denne tråden at folk er lettskremte på vaksiner og at det skal lite til før folk dropper dem. Det å slenge rundt skremselspropaganda slik som dette med det samme man entrer et nytt miljø er samvittighetsløs.

Jeg forstår det slik at dette er en bekjent av flere eller ihvertfall noen høyt respekterte brukere her inne og har virkelig forsøkt å lese det som sies med briller av at det er en bekjent av noen jeg uten å blunke ville stole på i det meste, men det hjelper ikke altså.

Svar med sitat
Svar

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.