Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Hvor mye er du villig til å betale for et døgn på hotell?
Under 500 kr 4 3,13%
500-1000 kr 46 35,94%
1000-1500 kr 39 30,47%
1500-2000 kr 19 14,84%
2000-2500 kr 8 6,25%
2500-3000 kr 6 4,69%
Over 3000 kr 6 4,69%
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-11, 19:52   #41
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en natt på hotell?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Joda, det er selvsagt mulig. Jeg har bodd på fine hotell til under 500 jeg, i Guatemala og andre steder i Mellom-Amerika. Men i de fleste deler av Norge og Europa er det vel dyrere.

Ja, jeg vil tro det jevnt over er det. Litt derfor det falt ned i hodet mitt at det kan være såpass billig på Svalbard. De "ordentlige" hotellene der koster jo fort 2500,- natta i høysesongen. Men nå babler jeg meg ut av tema igjen.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 21:13   #42
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ja, jeg vil tro det jevnt over er det. Litt derfor det falt ned i hodet mitt at det kan være såpass billig på Svalbard. De "ordentlige" hotellene der koster jo fort 2500,- natta i høysesongen. Men nå babler jeg meg ut av tema igjen.

Det er jo avsporinger som er gøy.

Gammel 26-02-11, 22:42   #43
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis hotell har en eller annen spesiell greie så er jeg forresten villig til å betale mer enn hvis det "bare" har bra beliggenhet i et strøk (hvor det er flust av alternativer). Added value altså.

Jeg betaler derfor ekstra for å bo HER i mars, selv om hotellet neppe er ekstremt spesielt å BO på.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 22:45   #44
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Der skulle jeg GJERNE ha vært. Kos deg!

Gammel 26-02-11, 23:02   #45
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uæææ - er det et stup rett ned der?

Gammel 26-02-11, 23:07   #46
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer helt an på - er jeg på jobbreise utenlands liker jeg å gjøre krus på meg selv, og velger et bedre hotell. Vi får gjerne rabatt på 4/5-stjernershoteller. Men da er det jo ikke _jeg_ som betaler.

Er jeg på ferietur med lillegutt betaler jeg ekstra så jeg får separat soverom, eget bad, veldig gjerne badekar og helst badebasseng. Hvis vi ikke er på DNT-hytter da.

Reiser jeg aleine kan jeg bo på en flatseng og dele bad med naboen, eller ligge på sovesal, om jeg trenger det for å spare penger.

Så spennet er vel type 2-300,- til tja 2000-2500? -ish

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 09:12   #47
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men skal jeg betale stort over 1500 for et hotellrom, skal det være noe meget spesielt, altså. F.eks. kunne jeg godt tenke meg å splæsje ut på Library Hotel i New York.

ÅH, det hotellet var jo fantastisk. Fullt av bøker, film og så kan man bestille egne "erotica"-pakker. Men det spørs om jeg reiser helt til New York for å lese bøker, se film og ha sex altså.

Gammel 27-02-11, 09:13   #48
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hvis hotell har en eller annen spesiell greie så er jeg forresten villig til å betale mer enn hvis det "bare" har bra beliggenhet i et strøk (hvor det er flust av alternativer). Added value altså.

Jeg betaler derfor ekstra for å bo HER i mars, selv om hotellet neppe er ekstremt spesielt å BO på.

Nydelig!

Gammel 27-02-11, 10:18   #49
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er gjerrig på hoteller. Når vi er på ferie tilbringer vi minst mulig tid på rommet, men det skal innrømmes at jeg ikke orker de helt billigste kryp-innene. Mannen og jeg bodde en helg på Royal Copenhagen, hotellet som er designet av Arne Jacobsen. Vi ble oppgradert til minisuite og det var helt klart en mye bedre opplevelse enn rommet på størrelse med en dobbelseng i Paris, hvor badet var en helstøpt plastikkloss. At det ligger sentralt er absolutt viktigst for meg. Til vanlig betaler vi mellom 500 og 1500, men kunne nok strukket meg til 2000 ved en spesiell anledning. Da gjerne et sted vi har fått en spesialdeal, slik at rommet egentlig koster mer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 10:26   #50
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er forresten villlig til å betale mer for et hotell som er litt spesielt slik at hotellet er en del av opplevelsen. Både med unger og uten. Jeg kunne fint betalt ekstra for å bo på dyreparkhotellet i kristiansand med barn for eksempel. Eller et hotell som det er et eller annet historisk ved uten at jeg kommer på noe nå. Og beliggenhet betaler jeg for forsåvidt, som regel er det best mulig skjæringspunkt mellom pris- og beliggenhetsgrafen som blir utslagsgivende.

Gammel 27-02-11, 10:46   #51
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Missa, kor er det?
Library Hotell låg eg å spana på lenge på hotels.com for å sjå om det kom på tilbud, men det gjor jo aldri det.

Da vi bodde på Dubrovnik Palace i fjor sommar var det ikkje sjølve rommet som var så stas, men det å bo på stranda, få champagne til frokost, aktivitetar, barnefritt hotell osv gjorde at det var verdt prisen.

Gammel 28-02-11, 13:58   #52
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betalte rimelig mye for en natt på Park Hyatt i Tokyo, men der hadde jeg gladelig betalt enda mer bare for å ha hatt muligheten til å bo der. Men ellers er jeg ganske nøktern av meg og krever ikke all verden (men jeg vil helst slippe å måtte jage ut stuepiken, noe jeg måtte da jeg bodde på hotell i helga. )

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 14:10   #53
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På en ferie vil jeg generelt helst bruke "så lite som mulig" på hotell, fordi jeg vil prioritere å bruke pengene på andre ting. Er jeg på storbytur, vil jeg bo sentralt og ha eget bad og noenlunde rent rom, men ikke betale ekstra for "luksus". Men samtidig kunne jeg sikkert funnet på å bruke et par tusen på én natt på et helt spesielt hotell til en spesiell anledning, hvis jeg trodde at akkurat dette ville bli en spesiell opplevelse som vi ville sette pris på. (Som med Divinefamilien på Park Hyatt. ) Så jeg svarte "over 3000 kroner", men det er altså med tanke på én enkelt natt under spesielle (hypotetiske) omstendigheter, ikke noe jeg ville betalt per natt for en hel ferie (kort eller lang).

Gammel 28-02-11, 16:08   #54
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Minst mulig, men jeg vil gjerne ha to ting på plass når jeg er på storbyferie: kjøleskap og gratis wifi.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 16:08   #55
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi er så lite på kjærestetur uten barna men er allikevel ikke så interessert i å betale flere tusen for et rom når vi er der for å oppleve andre ting enn å være på hotellet..
Men opp mot 2000 for natten er greit nok. HAr også lagt oss på 4* hotell de gangene vi har vært på tur.

Gammel 28-02-11, 16:30   #56
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

men jeg vil gjerne ha to ting på plass når jeg er på storbyferie: kjøleskap og gratis wifi.

Mens det er totalt irrelevant for meg. Jeg vil ha tv på et språk jeg skjønner, og varmt vann og godt trykk i dusjen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 16:34   #57
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men vi betalte vel 2-3000 for en natt på Emerson & Green i Stone Town på Zanzibar.

Der har jeg også vært, for et deilig sted! :lengter:

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 16:35   #58
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Ellers så er jeg nok dem som etterhvert ikke vil bo dårlig på ferie/helgetur, og standard betyr en del for meg. Jeg reiser nok i jobbsammenheng, elsker huset mitt og hytta, så når jeg først skal være andre steder, er jeg villig til å betale mer enn jeg gjorde da jeg var student. Sentralt, aircondition, og helst nokså nytt. Forøvrig gjelder prinsippet som ellers; best mulig, til lavest mulig pris.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 19:24   #59
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Hva jeg er villig til å betale kommer helt an på formålet med reisen og hva slags hotell jeg ønsker på den aktuelle reisen og ikke minst generellt inntrykk av standarden på hotellrom i det landet jeg skal overnatte.

Noe særlig mer enn 1500,- pr.natt er jeg uansett ikke interessert i å betale dersom jeg skal betale rommet selv.

Gammel 03-03-11, 17:32   #60
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt sykt trøtt og leste "en natt på bordell".

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.