|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Passiv
|
Sv: Jenter kan endre seg for å unngå overfallsvoldtekterDet er vel antall anmeldte relasjonsvoldtekter som øker? Som i at mørketallene blir mindre fordi det er gjort noen grep med å rydde opp i forhold til behandling av de som anmelder? :tatt fra mener-å-huske-kilden: |
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jenter kan endre seg for å unngå overfallsvoldtekter
Han er dessverre målbærer for tusener på tusener av stille samtykkende. Det er alle dem som gud har pålagt å holde seg unna alkohol, men som likevel ynder å ferdes gatelangs til alle døgnets tider. I sin taxi, til fots, bak kebabdisken. Dritings damer i utfordrende bekledning blir inkarnasjonen av alt de har lært er skittent med med det nye samfunnet de lever i. Målt opp mot de rigide religiøse pålegg de vokste og stadig vekk vokser opp med. Deres egne er ikke tilgjengelige på noe kjønnsmarked, så har man opplevd både suksess og avvisning på byen. Jeg tror det store flertallet muslimske menn mener inni seg at fulle damer som har fornedret seg selv til å komme i en slik hjelpesløs situasjon rett og slett fortjener det.
...på bedringens vei? Sist redigert av Brutus_ : 07-04-11 kl 17:46. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jenter kan endre seg for å unngå overfallsvoldtekterPåkledningskodeksen for kvinner i islam er jo nettopp tilstedeværende av samme logikk. Kvinner skal kle seg anstendig for ikke å vekke begjær.
|
|
|
#45 |
|
Epikur
|
Sv: Jenter kan endre seg for å unngå overfallsvoldtekterJeg kommer selvsagt til å oppdra mine jenter til å ta vare på seg selv og ikke blåøyd oppsøke alt som er av potensielle farer. Såpass pragmatisk er jeg. Jeg sier ikke "samfunnet burde vært slik at kaniner og ulver burde kunne leke sammen" og sender en gjeng fluffy garnnøster ut i skogen og håper det går bra. Det gjelder, som Missa påpeker, mange flere arenaer enn uteliv og sexliv.
|
|
|
#46 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#47 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jenter kan endre seg for å unngå overfallsvoldtekterJeg synes det er en veldig vanskelig balansegang. Jeg er igrunnen enig i at jenter bør ta noen forhåndsregler for unngå å havne i en slik situasjon. Men når man sier det, så blir det veldig fort vridd til at ansvaret for en voldtekt ligger hos jenta. Og jeg synes det er uhyre viktig at ansvaret legges der ansvaret skal være - hos gjerningsmannen. Derfor er det nok ikke klokest av en lege å gå ut i avisa på denne måten, spesielt ikke når han er mann og innvandrer. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
En etnisk nordmann er en "innfødt" med norske røtter. En som er adoptert fra Korea kan være nordmann, men ikke etnisk nordmann. Mener jeg |
|
|
|
|
|
#49 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jenter kan endre seg for å unngå overfallsvoldtekterHvor er kvinnegruppa Ottar når man trenger deres røst? Jo, de er på demo mot en klesbutikk fordi modellene er for tynnkledd
|
|
|
#50 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Jenter kan endre seg for å unngå overfallsvoldtekterMen jeg har noen strøtanker angående det der at man anbefaler kvinner til å ikke gå alene hjem fra fest (også de som mener at kvinner som blir utsatt for overgrep ikke har skyld):
|
|
|
#51 |
|
![]() ![]() ![]() |
Da må du ta med at det er farlig å gå av 31-bussen på Sinsen uten følge.
|
|
|
#52 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Sv: Jenter kan endre seg for å unngå overfallsvoldtekterJa det er utrolig vanvittig at det har blitt sånn at man, som kvinne, ikke kan gå alene hjem på kveldstid. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Pauset
|
Sv: Jenter kan endre seg for å unngå overfallsvoldtekterJeg er helt enig med tankegangen din Esme. Samtidig så vil jeg som mor til to døtre be om at de ikke går alene hjem etter fest. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Jenter kan endre seg for å unngå overfallsvoldtekterSelvsagt er det ille at det er blitt sånn. Men så lenge det er sånn, så må man nesten ta de forhåndsregler man kan? Det er ikke det samme som å si at det er greit at det er sånn. Det er det selvsagt ikke. Det er heller ikke det samme som å si at det er kvinnes feil at hun blir voldtatt om hun gikk hjem alene, osv. Selvsagt ikke.
|
|
|
|
#55 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har orker ikke forholde meg til dine generaliseringer men må bare si at jeg faktisk synes denne årsaken du påpeker her ikke lenger blir bortforklart på noen som helst måte. Faktisk det motsatte, folk som behandler disse menneskene og andre "eksperter" har vært veldig tydlige på å forklare "konsekvensen" av å komme fra samfunn der maktforhold mellom menn og kvinner er som de er. Dette er selvfølgelig ingen unnskyldning men denne forklaringen blir i alle fall ikke visket ut som du påstår.
|
|
|
#56 |
|
Uhelbredelig B-menneske
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
saftig
|
Sv: Jenter kan endre seg for å unngå overfallsvoldtekterJeg liker ikke tanken på at kvinner ikke skal kunne bevege seg fritt uten å bli overfalt, men jeg ser samtidig poenget i å ta forholdsregler. Man er nødt til å forholde seg til de farene som truer, sånn er det bare. Det med å være måteholden med alkohol er så absolutt et stort poeng også i denne sammenheng.
|
|
|
#58 |
|
Passiv
|
Jepp. Det er her jeg ender med at det logiske blir å gi menn portforbud medmindre de følges av en kvinne isteden for å i det minste ramme en og annen skyldig fremfor kun uskyldige dersom vi først skal ha et samfunn hvor predatorene skal få begrense folk såpass. |
|
|
|
#60 |
|
![]() ![]() ![]() |
Når det er trist, er det ikke noe man bør ta tak i?
|