Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det greit å bruke mobilen lydløst på kino?
Nei 30 19,48%
Nei, kun diskret sjekking av klokka 77 50,00%
Tjah, om filmen er skikkelig dårlig så 5 3,25%
Nja, en tekstmelding eller to burde gå greit 40 25,97%
Ja, absolutt. Man må jo la verden vite hvor man befinner seg og hva man gjør til en hver tid!? 2 1,30%
Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-11, 11:00   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?

Jeg hysjer, ber folk dra til seg beina og i det hele tatt. Ofte er det mine egne unger som er mottagerne.

Men om noen irriterer meg totalt så sier jeg fra jeg altså. :kjeftesmelle:

Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 11:03   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men om noen irriterer meg totalt så sier jeg fra jeg altså. :kjeftesmelle:

Men om de sitter flere rader foran deg, brøler du over radene da?
Jeg gjorde faktisk det en gang, men da satt jeg jo trygt plassert på galleriet. Jeg og Fibi så Cast Away, og noe som virket som en hel skoleklasse med ungdommer ramlet inn nedfor oss, og de oppførte seg ikke akkurat eksemplarisk. Da lente jeg meg til slutt over rekka og brølte ned om de kunne være så snille og holde kjeft der nede. Det ble stille i sånn ca. 5 minutter, så var det på'an igjen. :gaaaah:

Gammel 25-04-11, 11:01   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemmer ikke fyren som dro frem en sigarett og tente den på nattkino en gang. Hva folk gjør ...

Gammel 25-04-11, 11:07   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kan ikke huske at noen har irritert meg flere rader forover.
Kanskje jeg egentlig er ekstremt tolerant?

Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 11:07   #5
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Om det er noe som irriterer meg, så sier jeg heller fra enn å sitte der og buldre innvendig. Men jeg prøver ofte å tenke at "jaja, det gjør jo virkelig ikke mye" så overser jeg det i stedet. :zen:

Gammel 25-04-11, 11:08   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble forresten hysjet på av en fyr som var enda strengere enn meg. Han ble kjempesur fordi jeg åpnet m-posen min på Moulin Rouge, selv om jeg ventet til et høylydt sangnummer. Det endte med at store deler av publikum begynte å kjefte på ham for å bråke i stedet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 11:16   #7
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg ble forresten hysjet på av en fyr som var enda strengere enn meg. Han ble kjempesur fordi jeg åpnet m-posen min på Moulin Rouge, selv om jeg ventet til et høylydt sangnummer. Det endte med at store deler av publikum begynte å kjefte på ham for å bråke i stedet.

Hehe. For noen år siden ble sønnen min hysjet på av en irritert dame foran oss, da han rotet i en pose med snop. Noen minutter seinere dreiv den samme irriterte damen og fiklet med mobilen sin. Hun hadde ikke slått av lyden på sin mobil, og styret noe voldsomt med noen meldinger virket det som.

Siden jeg og poden ikke lar oss irritere så lett, fniste vi bare litt oss i mellom, og syntes det hele egentlig var litt komisk.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 11:41   #8
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er plutselig aldri på kino, men jeg hadde blitt irritert av det.
Hvis vedkommende satt nær meg, altså.

Gammel 25-04-11, 11:41   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kino-nazi, og synes all bruk av telefon på kino er fy-fy. Er dere klar hvor mye en mobilskjerm lyser opp? Jeg henvender meg ofte til folk på kini, enten i høflige ordlag for å be de slutte å rope/snakke/hviske eller be dem om å slå av telefonene. Eller jeg kjefter dersom folk er ufordragelige. Jeg gir f i hva slags argumenter folk har for å bruke telefonen eller forstyrre meg på annen måte, jeg har betalt ganske mye for å se en film i ro og fred, og ser ikke hvorfor det skal være greit at folk ødelegger for den opplevelsen.

Hvisking er for øvrig verre enn mobilbruk. Å sitte ved siden av noen som liksom er diskré, men som hvisker og tisker gjennom hele filmen, er helt uutholdelig. Diskutere filmen kan man gjøre etterpå.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 13:45   #10
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er kino-nazi, og synes all bruk av telefon på kino er fy-fy. Er dere klar hvor mye en mobilskjerm lyser opp? Jeg henvender meg ofte til folk på kini, enten i høflige ordlag for å be de slutte å rope/snakke/hviske eller be dem om å slå av telefonene. Eller jeg kjefter dersom folk er ufordragelige. Jeg gir f i hva slags argumenter folk har for å bruke telefonen eller forstyrre meg på annen måte, jeg har betalt ganske mye for å se en film i ro og fred, og ser ikke hvorfor det skal være greit at folk ødelegger for den opplevelsen.

Hvisking er for øvrig verre enn mobilbruk. Å sitte ved siden av noen som liksom er diskré, men som hvisker og tisker gjennom hele filmen, er helt uutholdelig. Diskutere filmen kan man gjøre etterpå.

Divine sa det for meg. Kinopratere får jeg fullstendig fnatt av og folk som skal viske meg i øret gjennom hele filmen får gå med noen andre neste gang.

Selvfølgelig er det noe annet med barnefilm, da tåler man mye mer av både lyder og uro men fra 11-års grense og oppover så forventer jeg at folk kan oppføre seg på kino.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 11:47   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Divine. Om du trengte et pusterom der du fremdeles måtte være tilgjengelig burde du valgt en annen aktivitet enn kino. Enkelt og greit.

Det har ingenting ned å ikke tåle å se film sammen med andre å gjøre, men at på kino har man et kollektivt ansvar for at opplevelsen skal bli god. Nytt konsept? Neppe.

Gammel 25-04-11, 11:51   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du betalte for å et pusterom. Filmen kunne tydeligvis ikke være førsteprioritet, siden du brukte tiden på å tekste. Og, som sagt, telefonen lyser veldig opp. Jeg har sittet bakerst og blitt plaget av en mobilskjerm på rad to.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 12:17   #13
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Du betalte for å et pusterom. Filmen kunne tydeligvis ikke være førsteprioritet, siden du brukte tiden på å tekste. Og, som sagt, telefonen lyser veldig opp. Jeg har sittet bakerst og blitt plaget av en mobilskjerm på rad to.

Jeg betalte for å se filmen - som skulle være et pusterom for meg. Filmen var selvfølgelig første pri, men den ble andre pri når andre ting faktisk ble viktigere. Av og til skjer det ting i livet som ikke kan settes på hold av en film. Desverre.

Gammel 25-04-11, 12:20   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg betalte for å se filmen - som skulle være et pusterom for meg. Filmen var selvfølgelig første pri, men den ble andre pri når andre ting faktisk ble viktigere. Av og til skjer det ting i livet som ikke kan settes på hold av en film. Desverre.

Jammen, da går man fra kinosalen. Man setter ikke sitt eget behov for å multitaske over 300 andre i samme sal som fremdeles har filmen som hovedpri.

Gammel 25-04-11, 12:20   #15
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jammen, da går man fra kinosalen. Man setter ikke sitt eget behov for å multitaske over 300 andre i samme sal som fremdeles har filmen som hovedpri.

Jammen det gjorde jeg jo.

Gammel 25-04-11, 12:22   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jammen det gjorde jeg jo.

Hva er det du er så himla snurt for da?

Gammel 25-04-11, 12:10   #17
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noko av det mest irriterande eg har vært ute for på kino, var tre tenåringsjenter som såg Julenatt i Blåfjell. Den eine skjønte rett og slett ikkje handlinga, og venninnene sat gjennom heile filmen og forklarte kva og kvifor.

Problemet var at når eg hadde fått nok, bestemte lillesøster seg og at filmen var kjedelig, og dermed hadde eg nok med å forhindra at ho forstyrra nokon.

Gammel 25-04-11, 12:15   #18
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner at jeg ikke bryr meg noe særlig over hva andre gjør.
Selv gidder jeg ikke. Jo, selvsagt om det kommer en viktig sms fra en av barna som ikke er med på kino. Ellers har jeg pause fra å være så til de grader tilgjengelig når jeg er på kino.

Gammel 25-04-11, 12:22   #19
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Hvis man ikke klarer å ta hensyn til andre så bør man kjøpe/leie filmer og se dem hjemme. Når jeg er på kino så vil jeg ikke høre at folk snakker (unntak for barn på barnefilmer), jeg vil ikke se hele kinosalen opplyst av svære, fancy smart-telefoner, jeg vil ikke bli sparket i ryggen av folk som syns det er greit å slenge "beina på bordet". Derimot tåler jeg godt knitring fra godteriposer .

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 12:23   #20
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg slår av telefonen før jeg går inn på kinoen og jeg er ikke imponert over de som må flimre med mobilen sin under filmen, så tilgjengelig må man ikke være, man kan fint klare å ha den i vesken uten å bruke den under filmen, for lyset fra mobilskjermen er til forstyrrelse for andre som vil se filmen.

Samme med prating, sparking, generellt bråk under filmen er til plage for andre.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.