|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga sydentur?Jo yngre jo enklere å akseptere, så fremt de ikke har behov for spesiell oppfølging i skolen. Første klasse er jo mest lek uansett. I 10 klasse derimot... da skal du ha GOD grunn.
|
|
|
|
#3 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga sydentur?På barneskolen vår er det ganske strengt, på ungdomsskolen der eldste går vet jeg ikke, men tipper det er noenlunde det samme. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Synes heller ikke at 1.klasse består av så mye lek, |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga sydentur?Det høres at du er lærer, Blånn.
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga sydentur?Jeg skjønner ikke at skolen ikke bare sier nei når folk ber om fri i tentamen/eksamensuker.
|
|
|
#9 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga sydentur?Vi har nettopp betalt 4000 ekstra for flybiletter, fordi vi voksne skal på ferie og barnevakten ikke har mulighet til å levere på skolen én dag etter høstferien.
|
|
|
#10 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga sydentur?Blånn: |
|
|
|
|
|
#11 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga sydentur?Til HI: Om dere nettopp har feriere 14 dager på Mallorca og likevel vurderer å ta ungene fri fra skolen, så mener jeg at dere er helt bak mål. Sorry. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
"De"
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga sydentur?Jeg synes det er helt greit. På vår skole må de både gjøre LEKSER pluss å lese gjennom ALT som er "pensum" den uken.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga sydentur?Hvis du nettopp har vært i syden så syns ikke jeg det er greit å ta de ut av skolen for å dra på ferie.
|
|
|
|
#14 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga sydentur?Synes ikke alder har noe å si, det er signaleffekten det handler om, og når man klager og syter over den elendige "norske skolen" får man ta med alle aspekter, inkl det at foreldre i økende grad gir beng og tar barna sine ut i hytt og pine fordi det ikke passer å ha ferie i løpet av de x antall mnd i året de har fri uansett **pust**
|
|
|
#15 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga sydentur?Jeg er i mot det, men alikvel hadde barna mine fri de to første skoledagene dette skoleåret.
|
|
|
#16 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga sydentur?Jeg synes det får være greit en gang i blant, men kanskje ikke noe man gjør fast hvert år nei ... Det viktigste får uansett være at man tenker gjennom det og evt. forhører seg om lekers/opplegg den tiden man er borte, slik at man eventuelt kan lese litt med skolebarnet/barna og holde seg litt oppdatert.
|
|
|
#17 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga sydentur?I vår kommune har det vært voldsomt rabalder pga at foreldre tok barn ut av skolen i hytt og pine. Vi hadde ekstramøte med rektor etter skolestart der hun sa at det ikke kom til å tillates at barna fikk fri utenom normal ferie annet enn ved helt spesielle anledninger. Det må søkes til rektor, og hun kom mest sannsynlig til å si nei dersom det ikke var Helt Spesielt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga sydentur?
Problemet hos oss har også vært at selv om vi på faglig grunnlag har sagt nei til fri så reiser elevene uansett. Jeg hadde en elev som stadig vekk ble tatt ut av skolen og ble skrevet ut tre eller fire ganger (skjer etter 4-5 ukers fravær). Hver gang kom eleven tilbake og slet med spesielt språk. Eleven var ikke enestående. Mange kom også med søknad om fri på mandag og reiste på tirsdag. Da hadde ikke skolen en reell mulighet til å vurdere hvorvidt fravær er forsvarlig. Disse tok heller ikke kontakt med skolen for få med seg skolebøker og planer. Og var gjerne borte ut over de to ukene de søkte om. Jeg har hørt de merkeligste forklaringer.
|
|
|
#19 |
|
I mål
|
Det kan jeg i alle fall bekrefte. Jeg henviser særlig til søknaden jeg i sin tid avslo som jeg mottok en tirsdag: "Kan XXX få fri fredag førstkommende fordi flyet har avgang da?" |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Dersom det kun gjaldt en fridag, så synest jeg det er merkelig å ikke få fri.
Akkurat dette høres jo litt spesielt ut og jeg tror og håper dette er mer unntaket og ikke regelen blandt elever i den norske skole. |
|
|
|
![]() |
|
|