|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg himlet litt med øynene når det i årets første skriv fra lærerne var skrevet "i fjord". |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg husker fortsatt at mamma kommenterte alle skrivefeilene til min nye lærer i 4.klasse. Tror jeg skrev mer korrekt enn læreren.
![]() |
#43 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Sånn i utgangspunktet så ønsker jeg forholdsvis feilfri skriving hos lærere (slurvefeil innimellom blir noe annet), og ville vridd meg ved de eksemplene du nevner. Dog synes jeg at det er viktigere på de høyere trinnene. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at Podens lærer nå er førskolelærer. For å komme inn på den utdanningen så kreves det vel noen steder tre i snitt eller noe sånt? Dermed blir forventningene lavere. Det ser foreløpig lovende ut for vår del, heldigvis.
![]() |
#44 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg forventer et godt språk. Det minner meg om når storesøster fikk plass i en privat barnehage. Velkomstbrevet var skrevet på en blanding av dialekt, bokmål og et dårlig språk. Det var en av grunnene til at jeg takket nei til plassen. For meg virket det useriøst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?En lærer skal kunne lese og skrive korrekt norsk. |
![]() |
![]() |
#46 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg syns ikke det bør være mange direkte feil, men om språket ikke er veldig blomstrende og sprekt bryr meg ikke. Vår lærer skriver korrekt nok for meg, jeg kan ikke huske annet enn et par taste- og slurvefeil.
![]() |
#49 |
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Det var ikke bindestreker heller. :flirer: Og i akkurat denne sammenhengen tror jeg ikke at jeg er yngst. Som om det har noe å si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg forventer at lærere har et stødig skriftspråk, men jeg har faktisk levert ut et skriv med norksprøve en gang. Det var flaut.
![]() |
![]() |
#52 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?
Forstår følelsen, men dette var jo åpenbart en tastefeil. Den havner på ingen måte i kategori med "sløyd lærer" og og/å-feil.
![]() |
#53 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg regner med at tredjeklassingen min knegår lærerne sine ganske grundig på det punktet.
![]() |
#55 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Knegår?
![]() |
#56 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er lov å dele opp sammensatte ord med bindestrek for å forenkle lesbarhet, så det er ikke direkte feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Audacious
|
Men du får likevel spandere punktum når du bruker smileyer på slutten av setninger, synes jeg. Og det finnes en tråd her inne om korrekt plassering av smiley ifht. tegnsetting.
![]() |
#58 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Elevene må holde en viss standard på det de leverer inn, og skolen må holde en viss standard på det de leverer ut
![]() |
#59 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Hva man forventer er én ting, men hva man faktisk kan forvente er en annen. Vurderingstrenden i ungdomsskolen som sier at formelle skrivefeil i tekster skal bety lite er også gjeldende på lærerskolen. Det betyr at framtidige lærere som skriver veldig mye feil, likevel kan gå ut med svært gode karakterer.
![]() |
|
|