|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
I mål
|
![]() Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?
Det er jeg enig i. Da er det et rimelig dårlig ferietilbud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Vår SFO har ikke noe spesielt opplegg for feriedager, det virker som om de ansatte går inn i en modus som kun går ut på å overleve. I tillegg koster det over 200 kroner dagen, så de aller fleste foreldre lar være å melde ungene på og heller satser på hjemmekontor, kompiser eller besteforeldre. SFO i vår kommune er virkelig, virkelig et nedprioritert område.
![]() |
#43 |
maler
|
Vi får programmet ca en uke før. Kanskje to. Som regel sammen med bekreftelse av plass på overnattingstur og pakkliste.
![]() |
#44 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Vår SFO gjør ingenting - den er stengt. Naboskolen har åpent, og vi kan være der, men det koster 250 kr dagen hvis jeg husker riktig. Plan får vi etter påmeldingsfristen, hvis vi får en i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Katta: Deres SFO høres fantastisk ut. Overnattingstur??? Det eneste er jo at jeg aldri i verden hadde klart å nekte sønnen min å være med på noe så fantastisk slik at vi aldri hadde kommet oss noe sted selv...
![]() |
#46 |
maler
|
Det er klart de er litt på sfo fordi de vil. Men de har 4-5 slike turer i året, så om man vil på vinterferie blir det ny mulighet i påsken, himmelspretten, sommeren og høstferien stort sett.
![]() |
#47 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Vår skole har litt av samme opplegg som Lykkens. Jeg synes det er ålreit så det holder.
![]() |
![]() |
#48 |
Er frisk!
|
Enda bedre!
![]() |
#49 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Her skiltes det med aktiviteter, både i form av månedsplan, oppslag på dører og på mail. Hvis det er noe ekstraordinært som karneval, julebord osv får alle være med, uavhengig av om de har dag eller ei.
![]() |
#51 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Stengt i sommerferien, men samarbeider med en annen skole i kommunen. To mil unna.
![]() |
#52 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Her mener jeg opplegget for høstferien kom etter påmeldingsfristen ja. Men tror ikke det var for å holde det hemmelig, men mer for å se hvor mange som kommer og sette opp program etter det.
![]() |
![]() |
#53 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Hos oss er det ca 140 barn på sfo. De kan komme de vanlige dagene, altså har du full plass har du full feriesfo også, har du 3 dager har du de samme tre dagene i ferien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Vi fikk planen for vinterferien neste uke i dag, dvs. lenge etter påmelding. Og det er helt uproblematisk synes jeg. Det kunne ikke falle meg inn å tenke på det som ondskapsfullt hemmelighold at man planlegger ut i fra hvor mange barn som kommer. Har heller aldri meldt på barna på SFO eller barnehage ut i fra hvilke aktiviteter det har vært i ferietid.
![]() |
#55 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Hemmelig her også. Eneste var vel at de sa at en av dagene i vinterferien i fjor skulle de ha karneval. Men ikke noe om hvilken dag. Grunnen er vel at de fleste ansatte kanskje vil ha fri de også? Og om alle 170 ungene kommer, så blir det dårlig med fri på personalet |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Ble ikke store forskjellen her, men de får varm mat alle dager i stedenfor bare en.
![]() |
![]() |
#57 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Kjenner at jeg vil flytte......vår SFO er ikke bra, lite opplegg. De har heldigvis noen få planer i vinterferien, så det håper jeg blir bra. Men det generelle er at de tegner endel, syr litt osv.
![]() |
#58 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Hos oss må jeg si at de SFO er flinke til å lage et opplegg i feriene. Det er diskotek og fest i egnet lokale, bakedag, utedag (ski, skøyter og aking), forskerdag, tur på museum ol.
![]() |
#59 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg vet vi ikke bor på samme sted, men her er det også laget skøytebane ved siden av ballbingen.
![]() |
#60 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Vi får aktivitetsplanen i forkant før påmeldingen og kan da velge hva man ønsker å være med på. F.eks i vinterferien skal de bl.a på bowling og skitur. Eldste ville gjerne dra 3 av 5 dager og det får han lov til. Tilbudet koster dog over 200,- pr dag i ferier i tillegg til månedsbetalingen, så man må kunne forvente litt mer innhold enn lek i gymsal og tomatsuppe, tenker jeg.
![]() |
|
|