Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør skolens SFO i feriene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-12, 12:08   #41
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?

Opprinnelig lagt inn av mamsen74, her.

Det er greit at man kanskje ikke kan fremme alt av aktiviteter i forkant, men hvis de skal ha 4 dager med tegning/perler og 1 dag med skiaktiviteter så synes jeg det er synd hvis jeg tar henne ut akkurat den dagen...

Det er jeg enig i. Da er det et rimelig dårlig ferietilbud.
Hos oss var påmeldingsfristen til vinterferien rundt 7. februar tror jeg. Jeg tror de som skal være der får programmet for neste uke nå snart. Altså før de "står der" om morgenen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 12:26   #42
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår SFO har ikke noe spesielt opplegg for feriedager, det virker som om de ansatte går inn i en modus som kun går ut på å overleve. I tillegg koster det over 200 kroner dagen, så de aller fleste foreldre lar være å melde ungene på og heller satser på hjemmekontor, kompiser eller besteforeldre. SFO i vår kommune er virkelig, virkelig et nedprioritert område.

Gammel 14-02-12, 12:30   #43
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Men får de informasjon i forkant av dagen da, eller vet de ikke noe før de møter opp?

En del barn trenger forutsigbarhet, f.eks. i forkant av utflukter. Min eldste som tidligere var ganske plaget med bilsyke ville f.eks helst slippe unna utflukter som medførte buss. Hun var i tillegg veldig usikker da hun var yngre, og ville helst slippe alle utflukter, dvs hun ville helst velge de "kjedelige" aktivitetene". Med informasjon i forkant var det mulig å ta individuelle hensyn.

Hvis man derimot bare har en morsom aktivitet i løpet av ferien, som krever et lite antall deltagere, kan jeg forstå problemstillingen. Men jeg syns å huske at hos oss har det ved en anledning eller to vært påmelding og først til mølla som gjaldt når man måtte begrense antallet.

Vi får programmet ca en uke før. Kanskje to. Som regel sammen med bekreftelse av plass på overnattingstur og pakkliste.

Sommerferien får vi program for før påmelding forresten.

Gammel 14-02-12, 12:32   #44
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vår SFO gjør ingenting - den er stengt. Naboskolen har åpent, og vi kan være der, men det koster 250 kr dagen hvis jeg husker riktig. Plan får vi etter påmeldingsfristen, hvis vi får en i det hele tatt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 12:52   #45
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Katta: Deres SFO høres fantastisk ut. Overnattingstur??? Det eneste er jo at jeg aldri i verden hadde klart å nekte sønnen min å være med på noe så fantastisk slik at vi aldri hadde kommet oss noe sted selv...

Gammel 14-02-12, 12:58   #46
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Katta: Deres SFO høres fantastisk ut. Overnattingstur??? Det eneste er jo at jeg aldri i verden hadde klart å nekte sønnen min å være med på noe så fantastisk slik at vi aldri hadde kommet oss noe sted selv...

Det er klart de er litt på sfo fordi de vil. Men de har 4-5 slike turer i året, så om man vil på vinterferie blir det ny mulighet i påsken, himmelspretten, sommeren og høstferien stort sett.

Gammel 14-02-12, 13:13   #47
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår skole har litt av samme opplegg som Lykkens. Jeg synes det er ålreit så det holder.

Skolen har i tillegg islagt fotballbanen slik at man kan stå på skøyter. Snuppa står på skøyter på SFO hver dag, og kommer sikkert til å gjøre det i vinterferien også.

Gammel 14-02-12, 13:19   #48
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er klart de er litt på sfo fordi de vil. Men de har 4-5 slike turer i året, så om man vil på vinterferie blir det ny mulighet i påsken, himmelspretten, sommeren og høstferien stort sett.

Enda bedre!

Gammel 14-02-12, 13:48   #49
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Her skiltes det med aktiviteter, både i form av månedsplan, oppslag på dører og på mail. Hvis det er noe ekstraordinært som karneval, julebord osv får alle være med, uavhengig av om de har dag eller ei.
Vi kan ikke skilte med å være verdens beste SFO, men vår SFO har vært best i Stavanger 3 år på rad I år ble vi "bare" nr. 2, men slått på målstreken.

Gammel 14-02-12, 13:51   #50
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Vinterferien i år inneholder:

Mandag: akedag
Tirsdag: Øving til Stjerner i sikte på storscene
Onsdag: Kinodag
Torsdag: skidag
Fredag: Stjerner i sikte-show

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 13:58   #51
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stengt i sommerferien, men samarbeider med en annen skole i kommunen. To mil unna.

Plass på fri- og feriedager koster 360 kroner per dag, så det er kanskje ikke så merkelig at foreldre velger vekk SFO når de kan. Og det er det mange som kan, en dag i uka har første og andre klasse nemlig helt fri fra undervisning.

Opplegg i ferier? nei. Det pleier ikke å komme noen barn likevel, så det er ikke noen vits i å legge opp et opplegg.

Gammel 14-02-12, 14:19   #52
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Her mener jeg opplegget for høstferien kom etter påmeldingsfristen ja. Men tror ikke det var for å holde det hemmelig, men mer for å se hvor mange som kommer og sette opp program etter det.
Jeg har ikke hørt noe om vinterferien enda.
Men det er ikke voldsomme greier de gjør altså, bare noe litt ekstra enn det de pleier.

Gammel 14-02-12, 17:40   #53
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Hos oss er det ca 140 barn på sfo. De kan komme de vanlige dagene, altså har du full plass har du full feriesfo også, har du 3 dager har du de samme tre dagene i ferien.

Men vi får lapper for å "melde på" slik at de vet hvor mange som kommer. De kan ikke velge andre dager enn de vanlige.

Programmet for vinterferien har vi ennå ikke fått og det er nå 3 dager til. Men vi pleier å få det en dag eller to før ferien starter.

De gjør mye gøy, pleier å ha en museumstur med buss, gym, skøyter (har utendørs skøytebane under tak i gåavstand), tur i skogen med bål, filmdag på kinorommet på skolen, idrettsdag ute, formingsdag, av og til lekeland osv.

Ungene her synes feriesfo er kjekt. De får dessuten ha med ds, men de har faste tider det er lov å spille. Ungene må ha med en matboks og får et varmt måltid.

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 17:54   #54
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk planen for vinterferien neste uke i dag, dvs. lenge etter påmelding. Og det er helt uproblematisk synes jeg. Det kunne ikke falle meg inn å tenke på det som ondskapsfullt hemmelighold at man planlegger ut i fra hvor mange barn som kommer. Har heller aldri meldt på barna på SFO eller barnehage ut i fra hvilke aktiviteter det har vært i ferietid.

Gammel 14-02-12, 20:29   #55
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Hemmelig her også. Eneste var vel at de sa at en av dagene i vinterferien i fjor skulle de ha karneval. Men ikke noe om hvilken dag. Grunnen er vel at de fleste ansatte kanskje vil ha fri de også? Og om alle 170 ungene kommer, så blir det dårlig med fri på personalet

Jeg reagerer ikke på det. De gjør mye artig i feriene. Min sønn har kun vært der i høstferiene. Han får heller fri og kan gjøre artige ting hjemme.
Noen av tingen de gjør på sfo i feriene koster jo litt penger også. Og da kan de ikke gjøre det om det kommer veldig mange barn. Unner de som må være der i feriene å få gjøre litt andre ting enn til vanlig.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 20:53   #56
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ble ikke store forskjellen her, men de får varm mat alle dager i stedenfor bare en.
Ellers gjøre det ungene har lyst til ser jeg, men med en skøytedag midt i uka for alle SFO i byen. De har jo verdens fineste uteområde nå om vinteren så mer enn nok å finne på egentlig.

Gammel 14-02-12, 22:37   #57
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vår skole har litt av samme opplegg som Lykkens. Jeg synes det er ålreit så det holder.

Skolen har i tillegg islagt fotballbanen slik at man kan stå på skøyter. Snuppa står på skøyter på SFO hver dag, og kommer sikkert til å gjøre det i vinterferien også.

Kjenner at jeg vil flytte......vår SFO er ikke bra, lite opplegg. De har heldigvis noen få planer i vinterferien, så det håper jeg blir bra. Men det generelle er at de tegner endel, syr litt osv.

Gammel 14-02-12, 22:40   #58
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss må jeg si at de SFO er flinke til å lage et opplegg i feriene. Det er diskotek og fest i egnet lokale, bakedag, utedag (ski, skøyter og aking), forskerdag, tur på museum ol.

Gammel 14-02-12, 22:46   #59
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg vet vi ikke bor på samme sted, men her er det også laget skøytebane ved siden av ballbingen.
I tillegg har de hatt fastelavensforberedelser med feiring til fredag og de skal ha karneval 29 februar. Alt er alltid beskrevet i ukes-og månedsplaner i tillegg til infomail vi får hver måned. De samarbeider tett med skolen og har egne PALS-mål hver måned.
Jeg synes vår SFO er svært godt organisert, serviceminded og med nært opplegg med skolen som gjør overgangen veldig lett for 1.klassinger. I tillegg til veldig hyggelige og engasjerte voksne. Sånn jeg hører det er andre steder, så skal vi virkelig ikke klage.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 22:49   #60
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi får aktivitetsplanen i forkant før påmeldingen og kan da velge hva man ønsker å være med på. F.eks i vinterferien skal de bl.a på bowling og skitur. Eldste ville gjerne dra 3 av 5 dager og det får han lov til. Tilbudet koster dog over 200,- pr dag i ferier i tillegg til månedsbetalingen, så man må kunne forvente litt mer innhold enn lek i gymsal og tomatsuppe, tenker jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.