Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvorfor må menn legge ned dolokket?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-12, 00:14   #1
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?

Jeg orker ikke bry meg om doringen er nede når jeg må på do, akkurat som gubben ikke bryr seg når han må på do.

Gammel 06-04-12, 00:22   #2
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Det ser så sjuskete ut med doen på vidt gap (altså både ring og lokk oppe).
Dessuten har vi lite bad og er generelt klomsete så fort gjort at ting i vanvare feies ned i en åpen do. Best å lukke helt igjen.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 01:00   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører pick your battles med mannen også. Doringen når ikke opp. Dolokket har vi alltid oppe, gir blaffen i basselusker.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 01:01   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg driter for øvrig bare om ringen er nede.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 01:09   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemme er det ikke så farlig. Mine menn er renslige.

På jobben har vi unisextoaletter. Der foretrekker jeg helt klart at ringen legges ned. Det er visst slett ikke alle menn som treffer når de tisser, så ringen er full av det som fester seg når de ikke har truffet. Ikke egentlig noen big deal, men jeg foretrekker at de som har "forvoldt skaden" minimerer mine synsinntrykk av den.

Gammel 06-04-12, 01:13   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ringen skal legges ned med en gang man har tisset med den oppe, fordi man da kan gå rett fra "ta-på-tissebefengt-doring" til håndvask. Hvis jeg må legge den ned før jeg tisset så har jeg langt flere trinn som skal gjennomføres, før jeg får vasket mine hender.

Helt logisk.

(og ja, ringen er tissebefengt. Gutta mine treffer OFTE porselensringen og det som er der klisses oppi ringen også)

Gammel 06-04-12, 01:33   #7
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ringen skal legges ned. Små barnerumper har en tendens til å ramle litt for langt ned om den ikke er der. Dessuten synes jeg ikke noe om å ta i doringen.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 01:48   #8
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg løste problemet enkelt ved å installere urinal da vi laget nytt bad for 15 år siden. Nei, det er ikke en "pissarenne" i stål, men en søt liten sak i hvitt porselen.

Men det er like overraskende ubehagelig å sette seg når ringen er oppe, som når dolokket er nede.

Gammel 06-04-12, 09:22   #9
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har gitt opp kampen om doringen, den er stort sett alltid oppe.
Bor sammen med 3 barn av hannkjønn.

Ikke er jegmså redd for at baseluskene skal hoppe opp når vi skyller ned heller, for doen har eget rom.
Vi har et bad nede også, men den doen bruker jeg så og si aldri.

Gammel 06-04-12, 09:49   #10
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg setter meg aldri rett på porselenet. Jeg skjønner i grunn ikke at det er mulig, men kanskje jeg aldri har vært så tissatrengt?!

Foretrekker at både dosete og dolokk ligger nede, men maser ikke om det.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 11:28   #11
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg setter meg aldri rett på porselenet. Jeg skjønner i grunn ikke at det er mulig, men kanskje jeg aldri har vært så tissatrengt?!

Jeg har heller aldri gjort det, og forstår heller ikke at det er mulig. Men bestemor har faktisk prestert å sette seg på dolokket i farta. Tipper det var enda hakket mer upraktisk enn å sette seg på porselenet.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 10:48   #12
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Bor sammen med tre hankjønn, say no more - og jeg bryr meg heller ikke"

Gammel 06-04-12, 11:19   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

For meg er det å ha et åpent dasslokk det samme som å ha et åpent kjøkkenskap. Det ser bare så utrolig uryddig ut, og er veldig upraktisk. Jeg kjenner mannfolk som ikke lukker kjøkkenskapene etter seg, og det ville vært et like "stort" problem for meg som en som ikke lukket dolokket etter seg hver gang.

Har forøvrig en veloppdratt mann som sitter når han tisser, så at ringen står oppe har vel skjedd sånn ca en gang i jubelhistorien.

Gammel 06-04-12, 11:20   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags doer har dere som etterlater seg vann på ringen når det skylles ned?
Fontenedo?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 11:22   #15
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Fontenedo?

Det er jo ikke snakk om mengder, men en og annen dråpe. Men det holder!

Gammel 06-04-12, 11:56   #16
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Fontenedo?

Det er en do på jobb som gjør sånn. Men det er virkelig ikke mange andre jeg har vært borti.

Gammel 06-04-12, 12:51   #17
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Fontenedo?

Jepp! Som sagt, Gustavsberg-doer spyler elendig. Ikke spyler de bort det de faktisk skal, og dessuten spruter de vann og dritt ut av doen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 13:11   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jepp! Som sagt, Gustavsberg-doer spyler elendig. Ikke spyler de bort det de faktisk skal, og dessuten spruter de vann og dritt ut av doen.

Åssen funker dette når dere har gjester?
Diskret plassert vaskeutstyr og skift til gjesten?
Skilt med bruksanvisning til doen?
Vennlig veiledning?
Kjeft som uhygienisk kjiping når noen åpenbart har driti seg ut?

Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 13:16   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

For meg er det å ha et åpent dasslokk det samme som å ha et åpent kjøkkenskap. Det ser bare så utrolig uryddig ut

Samme her, jeg liker det rett og slett ikke. Ser mye ryddigere og penere ut når ringen er nede. Jeg er bare sånn. Står ringen oppe føler jeg at jeg står i på en skikkelig pub-dass eller noe.

Og toalettpapiret skal vende utover. *kravstor som søren*

Gammel 06-04-12, 16:26   #20
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Åssen funker dette når dere har gjester?
Diskret plassert vaskeutstyr og skift til gjesten?
Skilt med bruksanvisning til doen?
Vennlig veiledning?
Kjeft som uhygienisk kjiping når noen åpenbart har driti seg ut?

Så langt har vi vel bare håpet på det beste. Og de som kommer flere ganger på besøk, lærer fort. (Vi skal bytte ut minst en av dem ved neste anledning, som forhåpentligvis er nært forestående).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.