|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Sender du ditt 18 år gamle barn til syden alene | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
92 | 65,25% |
Nei |
7 | 4,96% |
Vet ikke/for tidlig å si/kommer an på hvor - svar i tråden |
42 | 29,79% |
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Regler hjemme mener jeg kommer under ett annet punkt. Selvsagt kommer vi til å ha regler som ungene må følge, også etter at de er 18.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Trykket vet ikke. Jeg hadde ikke likt det men jeg kunne vel ikke nektet henne når hun er 18 år. Men bor hun hjemme så tror jeg kanskje det hadde vært lettere å si nei til henne. Men jeg vet rett og slett ikke. Ikke så lett å svare når jeg ikke er oppi det og vet hvordan hun er som 18 åring.
![]() |
#44 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Mine attenåringer har reist rundt omkring, og det har ikke falt meg inn at det skulle være noe jeg kunne nekte dem. Det må jo være et mål at de skal være såpass ansvarlige for eget liv når de er 18, at de kan håndtere det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg svarte at det er for tidlig å si, men pr nå tenker jeg jo at det kan ikke jeg nekte dem.
![]() |
#46 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Som Tjorven var jeg på språkreise i 14 års alderen, men man kan ikke helt sammenligne syden alene og språkreise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
maler
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?En 18-åring er myndig. Jeg vet ikke om jeg vil like det eller ikke, men det skulle tatt seg ut om jeg forsøkte å nekte en 18-åring å reise på ferie. Det er imidlertid ikke sikkert jeg ville sponse en ferie jeg ikke synes er noen god ide.
![]() |
#48 |
I mål
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?
Det er jo noe med at det er andre der også som kanskje IKKE håndterer det? Dere som sammenligner med andre turer, språkreiser og å flytte hjemmefra, har dere vært på et partysted i syden noengang? Har dere sett all fylla, sexen, stinnfulle enorme lokaler, skumpartyer og kjent ølen sprute utover dere uansett hvor dere er? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
I mål
|
Helt ærlig, ja. Selvsagt kan man delta i begrenset mengde selv, men hvis det er et sånt sted man skal, er det urimelig å tro at man ikke er med til en viss grad. Det er jo det der er der liksom. Men man kan jo dra steder med en annen profil, og noen gjør sikkert det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Hvis jeg ikke har gjort en bede jobb til de er 18 enn at de kan klare sånne situasjoner, så har jeg uansett feilet i å gjøre dem til noenlunde ansvarlige og forstandige mennesker, og vil måtte engste meg like mye for studietid, kjærestevalg, eksponering for dop, respekt for trafikk og fart, og i det hele taget. Tenker jeg. :ikke tenåringsmor:
![]() |
#53 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg tror ikke jeg er spesielt naiv. Og jeg fikk ikke med meg at det var snakk om 100% superharryfyllasted, jeg leste bare syden. Heldigvis har ikke noen av ungene så langt vært tiltrukket av førstnevnte type reisemål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg flyttet for meg selv da jeg var 17 år gammel, jeg kan vanskelig se for meg at jeg kommer til å nekte mine barn å reise til syden når de blir 18 - selv om de bor hjemme. Men det er langt dit enda, og jeg ser ikke bort i fra at en slik tur ville skape en viss spenning hos mor og far. Som flere sier så er jobben vår som foreldre på sett og vis gjort før 18, og jeg håper inderlig at de har integrert noen forholdregler i forhold til uforstandig fyll/sex/whatever før den tid.
![]() |
#55 |
kamerat
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Min plan er at de skal kjøre tog gjennom Kina og sånt når de blir 18. :trener:
![]() |
#57 |
kamerat
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Selvfølgelig er det bedre. Vi reiser så mye med dem at jeg blir nokså overrasket om de ikke klarer å finne på noe gøyere enn idiotpartysyden når de blir 18. (Da må det i så fall være i ren opposisjon, og det må de jo for så vidt også få lov til, stakkarene.)
![]() |
#59 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2012
![]() |
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg har en snart 18-åring som er veldig ivrig på å dra til Magaluf i sommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Absolute Beginner
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|