Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sender du ditt 18 år gamle barn til syden alene
Ja 92 65,25%
Nei 7 4,96%
Vet ikke/for tidlig å si/kommer an på hvor - svar i tråden 42 29,79%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-12, 19:56   #41
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?

Regler hjemme mener jeg kommer under ett annet punkt. Selvsagt kommer vi til å ha regler som ungene må følge, også etter at de er 18.

Gammel 16-06-12, 20:05   #42
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Trykket vet ikke. Jeg hadde ikke likt det men jeg kunne vel ikke nektet henne når hun er 18 år. Men bor hun hjemme så tror jeg kanskje det hadde vært lettere å si nei til henne. Men jeg vet rett og slett ikke. Ikke så lett å svare når jeg ikke er oppi det og vet hvordan hun er som 18 åring.

Gammel 16-06-12, 20:20   #43
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan vel ikke nekte, men tanken på en attenåring på partysted i syden er ikke god fort si det sånn. Det er noe helt annet enn å flytte hjemmefra.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 20:30   #44
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine attenåringer har reist rundt omkring, og det har ikke falt meg inn at det skulle være noe jeg kunne nekte dem. Det må jo være et mål at de skal være såpass ansvarlige for eget liv når de er 18, at de kan håndtere det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 20:34   #45
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarte at det er for tidlig å si, men pr nå tenker jeg jo at det kan ikke jeg nekte dem.

Gammel 16-06-12, 20:34   #46
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Som Tjorven var jeg på språkreise i 14 års alderen, men man kan ikke helt sammenligne syden alene og språkreise.
Jeg var på skiferie alene i Østerrike fra jeg var 16 1/2 år, syden likeså, men da med storesøster som anstand. Vel, det gikk bra med oss, og jeg kan jo ikke nekte mine barn å reise, men det blir ikke med helt lett hjerte trur eg. Det er dog maaaange år til all den tid de er 7 og 5 nå.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 20:38   #47
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En 18-åring er myndig. Jeg vet ikke om jeg vil like det eller ikke, men det skulle tatt seg ut om jeg forsøkte å nekte en 18-åring å reise på ferie. Det er imidlertid ikke sikkert jeg ville sponse en ferie jeg ikke synes er noen god ide.

Gammel 16-06-12, 20:39   #48
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Mine attenåringer har reist rundt omkring, og det har ikke falt meg inn at det skulle være noe jeg kunne nekte dem. Det må jo være et mål at de skal være såpass ansvarlige for eget liv når de er 18, at de kan håndtere det.

Det er jo noe med at det er andre der også som kanskje IKKE håndterer det? Dere som sammenligner med andre turer, språkreiser og å flytte hjemmefra, har dere vært på et partysted i syden noengang? Har dere sett all fylla, sexen, stinnfulle enorme lokaler, skumpartyer og kjent ølen sprute utover dere uansett hvor dere er?

Gammel 16-06-12, 20:41   #49
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror bare ikke alle attenåringer som drar til syden hiver seg vilt ut på harryfylla og deltar i skumpartyer og sånt. Mulig jeg er naiv.

Gammel 16-06-12, 20:42   #50
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har ikke falt meg inn at det er noe jeg kan nekte dem.

Gammel 16-06-12, 20:44   #51
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg tror bare ikke alle attenåringer som drar til syden hiver seg vilt ut på harryfylla og deltar i skumpartyer og sånt. Mulig jeg er naiv.

Helt ærlig, ja. Selvsagt kan man delta i begrenset mengde selv, men hvis det er et sånt sted man skal, er det urimelig å tro at man ikke er med til en viss grad. Det er jo det der er der liksom. Men man kan jo dra steder med en annen profil, og noen gjør sikkert det.

Gammel 16-06-12, 20:44   #52
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg ikke har gjort en bede jobb til de er 18 enn at de kan klare sånne situasjoner, så har jeg uansett feilet i å gjøre dem til noenlunde ansvarlige og forstandige mennesker, og vil måtte engste meg like mye for studietid, kjærestevalg, eksponering for dop, respekt for trafikk og fart, og i det hele taget. Tenker jeg. :ikke tenåringsmor:

Gammel 16-06-12, 20:50   #53
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg tror ikke jeg er spesielt naiv. Og jeg fikk ikke med meg at det var snakk om 100% superharryfyllasted, jeg leste bare syden. Heldigvis har ikke noen av ungene så langt vært tiltrukket av førstnevnte type reisemål.

Gammel 16-06-12, 20:53   #54
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyttet for meg selv da jeg var 17 år gammel, jeg kan vanskelig se for meg at jeg kommer til å nekte mine barn å reise til syden når de blir 18 - selv om de bor hjemme. Men det er langt dit enda, og jeg ser ikke bort i fra at en slik tur ville skape en viss spenning hos mor og far. Som flere sier så er jobben vår som foreldre på sett og vis gjort før 18, og jeg håper inderlig at de har integrert noen forholdregler i forhold til uforstandig fyll/sex/whatever før den tid.

Gammel 16-06-12, 20:53   #55
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min plan er at de skal kjøre tog gjennom Kina og sånt når de blir 18. :trener:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 20:55   #56
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Min plan er at de skal kjøre tog gjennom Kina og sånt når de blir 18. :trener:

Det er jo mye bedre det enn Aiya Napa.

Gammel 16-06-12, 20:57   #57
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig er det bedre. Vi reiser så mye med dem at jeg blir nokså overrasket om de ikke klarer å finne på noe gøyere enn idiotpartysyden når de blir 18. (Da må det i så fall være i ren opposisjon, og det må de jo for så vidt også få lov til, stakkarene.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 20:57   #58
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Guttene mine har reist veldig mye. Blant annet til Tsjernobyl og Nairobi. Men de har ikke vært på Ayia Napa.

Gammel 16-06-12, 20:57   #59
cathauen
Nybegynner

cathauen sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
cathauen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har en snart 18-åring som er veldig ivrig på å dra til Magaluf i sommer.
Hennes argument er jo at det ikke har noe å si om hun er 17 år og 10 mnd eller 18, og jeg ser jo den. Men å sende henne til et partysted som Magaluf, frister ikke så veldig...
Heller nok mest til å la henne dra. Og når hun er fylt 18 vil jeg ikke nekte henne å dra noe sted.

cathauen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 20:59   #60
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Husregler gjelder selvsagt både voksne og barn i et hus, men hvor voksne skal reise på ferie, det kan man ikke bestemme når de er 18.

Jeg har som mål å gjøre ungene mine sånn noenlunde ferdige for verden før de er 18. Har man ikke fått det til til da så er det vel uansett for sent.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.