|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturJeg er kjip og ville sagt nei. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturHadde jeg kjent den de skulle besøke, og kjent kjæresten til jenta (og likt dem) hadde svaret vært ja.
|
|
|
#43 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturMin 17-åring får selvfølgelig ikke reise bort med fremmede. Hadde kjæresteforholdet vart en stund, og jeg hadde kjent gutten, pluss at det fantes et sikkerhetsnett i form av noen man kjenner og som kan stille opp i tilfelle krise hadde jeg kanskje kunne overtales.
|
|
|
|
#44 |
|
Borte
|
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturUsikker. Jeg ville vært skeptisk om kjæreste og søsteren var fremmede for meg og ganske fremmede for datteren. HI sier ingenting om hvorvidt foreldrene kjenner kjæresten og hans familie, og forsåvidt heller ingenting om hvor lenge datteren og kjæresten har kjent hverandre. Jeg syns det som spiller størst rolle her er hvorvidt jeg hadde følt at jeg sendte datteren min til en fremmed i et fremmed land med en fremmed kjæreste.
|
|
|
#46 |
|
Off the map.
|
Sv: Uenighet om 16-årings ferietur
Ja, det er sant, jeg gikk ut i fra at de ikke hadde kjent hverandre så lenge.
|
|
|
#47 |
|
er grønn og fin.
|
Siterer bare denne jeg.
|
|
|
#48 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturVi hadde nylig problemstillingen på bordet, hvor 16-åringen vår (17 om noen dager) ba om å få være med (relativt fersk) kjæreste på tur til Hellas. Det ble blankt nei fra vår side. Hun er ikke så reisevant, og hvis det hadde blitt noe tull med kjæresten hadde hun kanskje ikke visst hvordan hun skulle ordne opp.
|
|
|
#49 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Du er så vidt jeg vet ganske mye eldre enn 16 år, så om du føler deg hjemme i hele Europa er noe ganske annet enn at en 16-åring gjør det. Det handler i mitt hode om å kunne gjøre seg forstått, også i en krisesituasjon, kjenne til landets lovverk, vite hvor man skal henvende seg for å få hjelp osv. Og selv en veldig reisevant 16-åring kan støte på problemer der, fordi det i tillegg til å være reisevant krever evne til å holde hodet kaldt, og der er vel ikke 16-åringer kjent for å være best alltid. Selvsagt er det forskjell på 16-åringer, og det finnes veldig modne 16-åringer, men likevel. Jeg synes 16-åringer skal slippe å ha aleneansvar for seg selv i et fremmed land.
|
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturDet er mange episoder fra ungdommen min der jeg syns foreldrene mine var fryktelig urettferdige, men som voksen ser jeg at de tok de rette valgene. For jeg kunne ikke se konsekvensene og situasjonene jeg potensielt kunne havnet i når jeg var på den alderen. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturJeg hadde sagt nei. Garantert! |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturEt udiskutabelt nei herfra også. Årsaken er ene og alene det korte tiden de har vært sammen. Blir jo nærmest som å reise med en fremmed dette.
|
|
|
#55 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturJeg hadde ikke sagt ja...
|
|
|
|
#56 |
|
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
Enig.
|
|
|
|
#58 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturBlankt nei her også. Har for øvrig både en 14-åring og 17-åring i hus og de er så greie atte, men det forandrer ikke synet mitt. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Textrovert
|
Helt enig. Jeg synes det er kul umulig å svare kategorisk.
|
|
|
#60 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturJeg er vanligvis ganske lite hønemor-aktig, men dette hadde ikke vært greit. Jeg ville latt en 16-åring reise til utlandet, men ikke sammen med en person som man har kjent i bare 3 uker. Hvis de har vært bestevenner i 3 år før de blir kjærester, så stiller saken seg annerledes.
|
|
![]() |
|
|