|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenJeg har bare greie erfaringer med KK, både oppfølging under svangerskap, sjekk ved lite liv, selve fødselen og barseloppholdet. Sist redigert av Éowyn : 16-04-13 kl 22:49. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenNei, intet nytt, selv for meg som ikke har noen som helst tilknytning dit. Det har da vært fremme i media tidligere dette her. Og som deg, Eowyn, har jeg lest om særdeles dårlige erfaringer med KK Haukeland i forumverdenen tidligere.
|
|
|
#3 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenJeg har 2 fødsler bak meg på KK og er ikke akkurat imponert. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenMan skal selvsagt ikke dømme en institusjon på bakgrunn av enkeltsaker, men når det blir så mange enkelstsaker at det utgjør en klar tendens, et klart mønster, så handler det om ukultur.
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenSå rart og fascinerende at kultur kan sette seg sånn i veggene. Haukeland har jo vært beryktet for dårlig behandling av fødekvinner i mange tiår. På samme måte som at Haugesund er beryktet for dårlig hygiene (nylig bekreftet av at de topper statistikkene for post-operative infeksjoner, tror jeg det var). Det jobber sikkert like mange bra og flinke og greie enkeltmennesker der som andre steder.
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenFint for deg, Simone, at du har hatt en god opplevelse. Det burde vært alle forunt og ikke et forbausende unntak.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen
|
|
|
#8 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg tenker at målet burde være null klagesaker. At ting går galt, ja, det kan skje, men når de ansatte ikke ser ut til å evne å møte føderskene etterpå heller, da bør de ta seg kraftig sammen og se på hva det er som gjør at de ikke klarer å få i stand en adekvat kommunikasjon. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Selvfølgelig er målet null klagesaker. Men har dei andre fødeinstitusjonane det? Er alt bedre andre plassar enn på KK?
|
|
|
#10 |
|
Unik
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenKan vel berre legga meg til i gruppa som ikkje er så positiv til KK. Har hatt ein jævlig opplevelse der, ein super og ein som starta bra men endte dårlig.
|
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenTall fra 2010 gjengitt i BT:
Det er vel rundt 1700 fødsler på Riksen, og veldig mange risikosvangerskap/risikofødsler. På Haukeland er det mange flere fødsler og flere av den normale sorten. De burde ha ligget nærmere landsgjennomsnittet, ikke nærme Rikshospitalet.
|
|
|
#12 |
|
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenOm tallenes tale og Haukeland - leste MYE om bl.a. seteleie og keisersnitt da lillbror nærmet seg termin. NHI skriver følgende:
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenMen Haukeland har ikke veldig dårlige resultater på dødelighet ved hverken seteleie eller overtid, har de?
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenDet ville jo vært helt usannsynlig at alle kjente noen som har mistet et barn i dødfødsel på KK. Det er jo mindre enn 5 i året eller noe, er det ikke?
|
|
|
#15 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenJeg tenker at siden fylkeslegen faktisk kritiserer praksis, så må det faktisk tas tak i, helt uavhengig om de fleste har hatt gode fødselsopplevelser.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#16 |
|
tankefull
|
Det er jeg helt enig i. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenJeg bor langt unna KK, men selv her har jeg hørt om flere med skrekkelige opplevelser. KK var beryktet allerede når jeg fikk førstemann. Noe er galt når kvinner er redd før de føder på KK. Det er ikke slik det skal være.
|
|
|
#18 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenDet går gjetord om arbeidsmiljøet og kjeftamentet på KK, så det går jo bare an å håpe på at det blir bedre nå.
|
|
|
#19 |
|
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenMuligens er ikke dødeligheten høyere på Haukeland. Hovedpoenget er vel at personellet ikke tar like mye hensyn til mors ønsker på dette sykehuset som ellers i landet.
Helsepersonell vil veie denne risikoen mot eget behov for å vedlikeholde opplæring i setefødsler.
http://nhi.no/graviditetsoraklet/sva...vor-35784.html
'08, '12 Sist redigert av Moia : 17-04-13 kl 20:55. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i BergenDe hadde 4,3 dødfødsler pr. 1000 i fjor. Høyere enn landsgjennomsnittet (2,8). Men jeg har ikke klart å finne noe statistikk som korrigerer for årsak. Det kan jo tross alt være så mangt.
|
![]() |
|
|