Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å bli belært av folk som kan mindre om emnet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-14, 09:59   #41
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnet

Eller de som har veldig sterke meninger om en sak som jeg synes er ganske uinteressant. Og som peiser på med argumenter for den ene siden av saken som er så viktig, gjerne innen et felt jeg ikke kan så mye detaljer om sånn at det blir umulig med noen form for diskusjon eller meningsutveksling.

Gammel 21-01-14, 10:00   #42
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Hjelpe og trøste.

Det forundrer meg at dere blir så overrasket. Det skjer hele tiden. Noen dager er det like greit jeg ikke kommer meg noe sted og treffer folk.

Gammel 21-01-14, 10:03   #43
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det forundrer meg at dere blir så overrasket. Det skjer hele tiden. Noen dager er det like greit jeg ikke kommer meg noe sted og treffer folk.

Jeg har (som geskjeftig og hjelpsomt anlagt) i og for seg forståelse for at folk, møtt med noe så vanskelig som alvorlig kronisk sykdom ønsker å BIDRA, hjelpe til, si noe nyttig. Og så har man da kanskje akkurat lest noe ekstremt interessant om omega eller noe. Det blir så "tomt" å si "huff, da, det var leit" - vi vil jo gjerne gi råd og hjelpe til. Jeg har møysommelig lært meg å til dels tøyle denne "hjelpsomheten", fordi jeg vet at det er plagsomt og ikke nyttig. men det har tatt tid.

Gammel 21-01-14, 10:05   #44
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det overrasker meg hvis det er folk som kjenner til tilstanden din og også hvor dårlig du periodevis er/har vært. Det er jo fullstendig latterlig å tro at Omega 3 skal ha noen betydning.

Gammel 21-01-14, 10:07   #45
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det overrasker meg hvis det er folk som kjenner til tilstanden din og også hvor dårlig du periodevis er/har vært. Det er jo fullstendig latterlig å tro at Omega 3 skal ha noen betydning.

Eller at det i så fall er noe legene/Niobe ikke selv har tenkt på...

Gammel 21-01-14, 10:09   #46
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Hehe, ja, nettopp.

Gammel 21-01-14, 10:10   #47
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge deler. Det skjer vel oftest i forbindelse med at folk får høre at jeg er syk, men det finnes også dem som aldri gir seg. Det beste er jo at de fleste rådene gjelder forebygging av hjerte- og karsykdommer. Seneste laget for det nå.

Gammel 21-01-14, 10:11   #48
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror aldri jeg har møtt noen som har belært meg om mitt fagfelt.

Men jeg har en tendens til å tenke at jeg er veldig smart selv, så enkelte ganger tenker jeg at "huff, nå hørtes jeg sikkert veldig bedrevitende ut". Særlig hvis det er noe jeg har bittelitt greie på og jeg snakker med noen som kan masse om det. Da blir jeg fort litt ivrig etter å fortelle alt jeg kan om emnet.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 10:14   #49
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Men jeg har en tendens til å tenke at jeg er veldig smart selv, så enkelte ganger tenker jeg at "huff, nå hørtes jeg sikkert veldig bedrevitende ut". Særlig hvis det er noe jeg har bittelitt greie på og jeg snakker med noen som kan masse om det. Da blir jeg fort litt ivrig etter å fortelle alt jeg kan om emnet.

Jeg kan nok være litt sånn jeg også. Jeg hadde lest en artikkel en gang og fortalte om innholdet, samt selvsagt mine tolkninger , til en person jeg ikke kjente så godt ennå. Hvorpå hun svarte "å, så spennende, jeg har jobbet sammen med artikkelforfatteren!" Ooops. Jeg stoppet voksenopplæringen akkurat der.

Gammel 21-01-14, 10:15   #50
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Oh, yes.

Gammel 21-01-14, 10:19   #51
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høhø, jeg tenker litt sånn om norsklæreren min nå. Folk som skriver med Comic Sans som font og bruker smileyer som tegnsetting har ikke egentlig så mye tyngde når de sier at jeg skriver for kompliserte setninger.

Ellers - talk to the hand. Jeg tar ikke slikt så tungt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 10:24   #52
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er dessverre også temmelig geskjeftig, påståelig og belærende. Uten at det hindrer meg det minste i å irritere meg blå over folk som ligner meg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 10:28   #53
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er dessverre også temmelig geskjeftig, påståelig og belærende. Uten at det hindrer meg det minste i å irritere meg blå over folk som ligner meg.

Jeg vet også best.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 10:29   #54
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det må være vidunerlig å være 24 år og vite alt allerede.

Dette er jo det som er så deilig med å være ung, tenker jeg. Kjenner jeg savner å være så skråsikker. Det er faktisk det jeg savner aller mest med å være ung, ikke utseende, formen eller det å livet fremfor meg. Men å være helt overbevist om at jeg var på høyden. Enkelte vil nok hevde at jeg er akkurat slik enda, overbevist om at jeg kan alt om det meste.

Det forundrer meg at dere blir så overrasket. Det skjer hele tiden.

Jeg finnes ikke overrasket, dessverre. Jeg er blitt veldig god på å skjerme meg med å skjule mye, jeg orker ikke alt av kommentarer fra all verden bestandig. Men jeg skjønner at en kronisk sykdom som du har ikke er bare å "gjemme vekk" heller.

Gammel 21-01-14, 10:29   #55
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt vi er så enige om alt, siden vi alltid har rett, begge to, Pøblis?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 10:30   #56
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Forskjellen på oss og dem er jo at vi er så kloke at vi faktisk innser at vi kan være irriterende.

Gammel 21-01-14, 10:59   #57
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Hmmm... Innser at det å jobb med IT faktisk er en fordel her. IT er virkelig ikke noe som mange prøver å belære noen om uten at de faktisk vet noe om det.
Etter å ha sett ganske så mange mentale "gardiner" gå ned når jeg har fortalt hva jeg jobber med, så begrenser jeg meg til å si IT, ikke fordype akkurat hva jobben består av, når noen spør.
Ulempen er jo at man evt. blir brukt til IT-support, og det er jo ikke det som egentlig er fagfeltet mitt. Men, man bidrar så godt man kan da.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 11:04   #58
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er en skikkelig bessewisser selv, som gjerne snakker om legeting på jobben, hehe. Men jeg er ihvertfall smart nok til å undre meg over en del ting, få svar fra legene og godta dette svaret.

Selv jobber jeg med et til tider upopulært fagfelt, men vi er ikke så ille som ryktet skal ha det til. Derfor blir jeg ganske sur når folk (som gjerne ellers er oppegående) kommer med konspirasjonsteorier (som liksom jeg eller andre skulle ha kokt sammen, noe som er helt feil), sier at noe er "alt for vanskelig" (når det i realiteten er lett, det er bare en del folk som ikke gidder å forberede seg eller lese brev). Da liker jeg å slå i bordet med et par hard core facts fra fagfeltet, som gjør at de fleste er glad jeg jobber. Noen velger dog bare å se bort fra dette, og leve videre i sin ignorante la-la-verden. (Og dette kunne jo vært greit, det er bare så kjipt når noen av disse kan få betydning for mitt virke og debatten for øvrig)

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 11:05   #59
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Godt vi er så enige om alt, siden vi alltid har rett, begge to, Pøblis?

Jeps.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 11:08   #60
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sånn ellers så jobber jeg med noen spesialister på et fagfelt, innenfor noe som i ny og ne er i media. Da hender det vi har litt dyptgående samtaler om temaet i lunsjen (dvs jeg hører mest, siden det ikke er mitt fag). Alltid artig da når noen av de som snakker lengst og saaaaaaaaaaaaaktest på jobben da har lest noe i VG og bruker 8 min på å legge ut om dette til spesialistene, når disse feks. har vært veileder på den forskningsrapporten som VG har trukket feil fakta ut av eller noe. Og den som ikke er spesialist ikke skjønner dette og begynner å argumentere ut fra hva nyhetene sier.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.