|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetEller de som har veldig sterke meninger om en sak som jeg synes er ganske uinteressant. Og som peiser på med argumenter for den ene siden av saken som er så viktig, gjerne innen et felt jeg ikke kan så mye detaljer om sånn at det blir umulig med noen form for diskusjon eller meningsutveksling.
![]() |
#42 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnet
Det forundrer meg at dere blir så overrasket. Det skjer hele tiden. Noen dager er det like greit jeg ikke kommer meg noe sted og treffer folk.
![]() |
![]() |
#43 |
Yes, we can!!
|
Jeg har (som geskjeftig og hjelpsomt anlagt) i og for seg forståelse for at folk, møtt med noe så vanskelig som alvorlig kronisk sykdom ønsker å BIDRA, hjelpe til, si noe nyttig. Og så har man da kanskje akkurat lest noe ekstremt interessant om omega eller noe. Det blir så "tomt" å si "huff, da, det var leit" - vi vil jo gjerne gi råd og hjelpe til. Jeg har møysommelig lært meg å til dels tøyle denne "hjelpsomheten", fordi jeg vet at det er plagsomt og ikke nyttig. men det har tatt tid.
![]() |
#44 |
Sånn passe sane
|
Det overrasker meg hvis det er folk som kjenner til tilstanden din og også hvor dårlig du periodevis er/har vært. Det er jo fullstendig latterlig å tro at Omega 3 skal ha noen betydning.
![]() |
#45 |
Yes, we can!!
|
Eller at det i så fall er noe legene/Niobe ikke selv har tenkt på...
![]() |
#47 |
Personlig pessimist
|
Begge deler. Det skjer vel oftest i forbindelse med at folk får høre at jeg er syk, men det finnes også dem som aldri gir seg. Det beste er jo at de fleste rådene gjelder forebygging av hjerte- og karsykdommer. Seneste laget for det nå.
![]() |
![]() |
#48 |
Borte
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetJeg tror aldri jeg har møtt noen som har belært meg om mitt fagfelt.
![]() |
#49 |
Sånn passe sane
|
Jeg kan nok være litt sånn jeg også. Jeg hadde lest en artikkel en gang og fortalte om innholdet, samt selvsagt mine tolkninger
![]() |
#50 |
Yes, we can!!
|
Oh, yes.
![]() |
#51 |
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetHøhø, jeg tenker litt sånn om norsklæreren min nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetJeg er dessverre også temmelig geskjeftig, påståelig og belærende.
![]() |
#53 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg vet også best.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Leser
|
Dette er jo det som er så deilig med å være ung, tenker jeg.
Jeg finnes ikke overrasket, dessverre.
![]() |
#55 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetGodt vi er så enige om alt, siden vi alltid har rett, begge to, Pøblis?
![]() |
#57 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetHmmm... Innser at det å jobb med IT faktisk er en fordel her. IT er virkelig ikke noe som mange prøver å belære noen om uten at de faktisk vet noe om det.
![]() |
#58 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetJeg er en skikkelig bessewisser selv, som gjerne snakker om legeting på jobben, hehe. Men jeg er ihvertfall smart nok til å undre meg over en del ting, få svar fra legene og godta dette svaret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeps.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetSånn ellers så jobber jeg med noen spesialister på et fagfelt, innenfor noe som i ny og ne er i media. Da hender det vi har litt dyptgående samtaler om temaet i lunsjen (dvs jeg hører mest, siden det ikke er mitt fag). Alltid artig da når noen av de som snakker lengst og saaaaaaaaaaaaaktest på jobben da har lest noe i VG og bruker 8 min på å legge ut om dette til spesialistene, når disse feks. har vært veileder på den forskningsrapporten som VG har trukket feil fakta ut av eller noe. Og den som ikke er spesialist ikke skjønner dette og begynner å argumentere ut fra hva nyhetene sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|