|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Anbefal meg en barnevognEmmaljunga er gode vogner. Det er en stund siden jeg hadde, men den fungerte knirkefritt i mange år. Men de har fire hjul og etter jeg fikk trehjuling så har jeg ikke hatt annet.
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en barnevognJeg har en lånt Emmaljunga duovogn nå, kun sportsdelen. Som nevnt tidligere, litt uvant og tyngre fordi jeg har hatt en annen type i flere år, men er egentlig god å kjøre, men jeg vet at svigerinnen min har vært veldig fornøyd med den. Vi har nok ulike preferanser og behov. Jeg liker bare ikke konseptet med to deler som må byttes og liten og lav kurv under. Emmaljunga har vel kombi også? Skal du kjøre mye i snø med høye brøytekanter på vinteren hadde jeg sjekket ut vogner med store og gode hjul til det bruket.
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Anbefal meg en barnevognJeg syns heller ikke denne store bagen som alle aboslutt skal ha er et særlig stort kriterie i det hele tatt.
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Anbefal meg en barnevogn
Ikke jeg heller, har ikke hatt behov for bag lenger enn 6-8 mnd, men jeg har ikke fått store barn. Men de blir jo nysgjerrige etterhvert, og da er ikke bag så vennlig.
Det er bedre å vere lita og tøff, enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!) Gutt 2002 og jente 2005 Sist redigert av Lykken : 23-05-07 kl 13:49. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Jeg har brukt bagen i 4-5 mnd. Har ikke hatt behov for mer.
|
|
|
#7 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Jeg har ikke prøvd en 3-hjuling med regulerbart forhjul på snø. Men joggevogna er i hvert fall helt suveren når det gjelder framkommelighet.
|
|
|
#8 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Anbefal meg en barnevognJeg har en GT Safari som er en trehjuling med svingbart forhjul. Den er veldig god på snøføre (har veldig store bakhjul), men da låser jeg forhjulet. Det gjør jeg vanligvis ellers og, for jeg går mye på brosteinsgater + opp og ned av fortauskanter, og da synes jeg den blir litt vinglete med svingbart hjul. Særlig hvis jeg må trille med bare en hånd og samtidig se en annen vei. :vimsete:
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 23-05-07 kl 14:29. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Nei, men noen av de minste bagene ville ikke sønnen min fått plass i den første måneden engang, hvis han skulle ligge i skinnpose. Som sagt, jeg hadde en diger Simo fra 70-tallet, han vokste helt ut av den i løpet av 4 måneder. Det var ikke nødvendigvis et problem, men hadde jeg valgt en særlig mye mindre bag så hadde han ikke fått plass i det hele tatt.
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Anbefal meg en barnevognDoffen lå i bag til han var 5 mnd. Etter det var det full liggestilling og snøggel + tykt ullteppe. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Anbefal meg en barnevognPro-Quinny! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Anbefal meg en barnevognOk. Har dere noen gode argumenter for 3 hjul jeg kan servere for min kjære? Han har bare bestemt seg for at de ikke er sikre. Han har vist sett en som holdt på å velte, og etter det vil han ikke høre på meg i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en barnevognJeg har bare hatt trehjulinger og har aldri veltet. Derimot har jeg sett en Simo som nesten veltet på bussen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
God ide. Inkludert 8 kg barn, selvsagt. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Hertuginne
|
Sv: Anbefal meg en barnevognEn trehjuling er mye lettere å styre og manøvrere, særlig når man skal gå i byen eller i butikker. Min trehjuling snur på en femøring, og jeg trenger bare bruke en hånd på styret.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
En trehjuling ELLER en Bugaboo. Det viktige er at det er svingbart/svingbare forhjul (som også selvfølgelig kan settes i fast posisjon som er nødvendig f.eks. på skogsstier).
|
|
|
#19 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, men nå har hun allerede sagt at bugaboo ikke er aktuell da
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Jeg lever i håpet om at hun skal forandre mening.... Jeg forstår bare ikke at ikke alle velger Bugaboo jeg nemlig. Det er sjelden jeg kjøper noe som jeg er såååå til de grader fornøyd med som Bugaboo. Jeg skulle ønske jeg kunne si det samme om Zapp'en, men dessverre altså. Den er kul å se på, men håpløs ellers. Forstår ikke at jeg kan ha kjøpt den... må ha vært full.
|
![]() |
|
|