Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-16, 16:45   #1
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?

Takk for tips. Knekkebrød med ketchup eller dressing skjer ikkje, men tubeost gjer same nytta.

Pudding-konsistens som chia-grøt og Cottage cheese slit eg med konsistensen på. Men elles noterer eg. Tørka frukt eller frisk frukt og bær, eller grønnsaker trur eg er ein god retning å styre inn mot.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 16:46   #2
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Karbovennlig er det ikke, men jeg tyr til Rugsprø med en eller annen tubeost innimellom. Lompe eller knekkebrød med en stripe majones og et par skiver tomat funker også av og til. Ellers pleier jeg å lage en ganske stor porsjon pastasalat, eventuelt få sambo til å gjøre det hvis jeg ikke orker selv. Jeg mikser da kokt pasta, tomater, avokado, mozzarella, pinjekjerner eller chashewnøtter, ruccolasalat og kanskje noe Chorizo, pepperonipølse eller noe sånt. Jeg tar på en dæsj pesto når jeg spiser det. Salaten holder seg 2-3 dager i kjøleskap.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 16:49   #3
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lompe og ost blei løysinga i helga. Det funker. Det treng ikkje vere lavkarbo, men eg klarer å komme på usunne alternativ som får blodsukkeret raskt opp igjen, sjølv. Nå treng eg mat som held meg mett, for ustabilt blodsukker gjer ingenting betre når ein er litt på felgen.

The glass is refillable.
Gammel 03-08-16, 16:50   #4
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg spiste en sånn ferdig-salat fra Bama i går, med kylling og makaroni. Jeg spiste riktignok en brødskive til, men den holdt meg mett i overraskende mange timer.

Gammel 03-08-16, 16:58   #5
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg spiste en sånn ferdig-salat fra Bama i går, med kylling og makaroni. Jeg spiste riktignok en brødskive til, men den holdt meg mett i overraskende mange timer.

Ja, det var eit godt forslag.

The glass is refillable.
Gammel 03-08-16, 17:28   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt okei næringsrikt og konsistens og friskhet som også gjerne funker for meg:

Naturell yoghurt med blåbær, og kanskje et snev müsli i. Masse bær. Dyrt, men effektivt for å få i seg litt mat.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 17:29   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers er siste skanse alltid riflet potetgull med salt og pepper. :har alltid en nødpose i skapet:

Gammel 03-08-16, 17:32   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Varmmat - potetstappe. Hadde jeg vært eneboer hadde jeg levd på potetstappe og vannmelon.

Gammel 03-08-16, 18:35   #9
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Varmmat - potetstappe. Hadde jeg vært eneboer hadde jeg levd på potetstappe og vannmelon.

Gammel 03-08-16, 22:49   #10
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Knekkebrød med Thousand Island.

Muligens ikke noe å anbefale.

:forestiller meg at Mav kombinerer stappe og melon:

Gammel 03-08-16, 22:50   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Noldus, her.

Haha! Æsj!

Gammel 04-08-16, 00:27   #12
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Noldus, her.

Det gjorde eg og. Det hjalp ikkje på matlysten.

The glass is refillable.
Gammel 03-08-16, 17:38   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ritz-kjeks er løsningen min når alt annet vokser i munnen. Ritz-kjeks med ulik krydder. Men det er ikke mye til middag.

Gammel 03-08-16, 17:55   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Banan er grei proviant. Metter godt og lett å "lage".har du prøvd den sukkerfrie sjokolademelka? Har hørt at den skal være god. Rugsprø med leverpostei.

Gammel 04-08-16, 11:35   #15
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Ritz-kjeks er løsningen min når alt annet vokser i munnen. Ritz-kjeks med ulik krydder. Men det er ikke mye til middag.

Start-kjeks og/eller Ritz, alt etter hva jeg måtte ha. Liker at starten faktisk ikke smaker så mye.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 18:41   #16
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

ostesmørbrød i toastjern. Funker alltid. Helst med norvegia og grovt brød.

Gammel 03-08-16, 18:56   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

ostesmørbrød i toastjern. Funker alltid. Helst med norvegia og grovt brød.

Og grillkrydder!

Gammel 03-08-16, 19:45   #18
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

En eller annen grynblanding med bær, toppet med biola. Enkel og lage til.
Hakke opp frukt og nøtter og blande i et beger med melonyoughurt.
Polarbrød med skinkeost.
Proteinbarer har jeg alltid liggende og tyr til når jeg ikke orker lage noe......

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 18:54   #19
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Knekkebrød med enten leverpostei eller servelat.

Gammel 03-08-16, 19:51   #20
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Knekkebrød med enkelt pålegg, f.eks tubeost
Eple
Omelett med litt grønt til.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.