|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetHer er forøvrig støvlettene til storebror en dag i vinter når vi hentet ham i barnehagen. Hele gutten så ut sådan. Vi måtte bare forevige.
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 25-06-07 kl 22:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg nyter å hente en skitten ztjerne i barnehagen. Så lenge han er tørr innerst og ikke har våt/bæsjebleie er jeg strålende fornøyd. Ofte fortsetter vi leken ute etter barnehagen, så å bytte på han før henting ville være totalt unødvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetDet er jeg egentlig glad for at de IKKE gjør, for de er ute nesten hele dagen, og da blir ungene skitne. Jeg vil heller hente en skitten og fornøyd unge UTE enn å hente en gyllende ren unge inne, som kanskje ikke har fått utfolde seg så mye. Hun er gravskitten når jeg henter henne (alltid ute), og hele ansiktet er et eneste stort smil etter å ha lekt seg halvt ihjel i sandkasse og på gresset.
![]() |
#5 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg er så enkel at jeg ikke synes det hadde gjort noe å fått en ren unge hjem hver dag jeg - det høres deilig ut Elin. Nyt det!
![]() |
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg skjønner godt det kan være deilig.
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg er glad de ikke priorterer dette. Mange nevner personalsituasjonen, men de er jo færre ansatte enn i en norsk barnehage.
![]() |
#8 |
Kidding, right?
|
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
Det holder som regel fint her også. Og jeg visste ikke engang at det var sjuskete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
I mål
|
Ikke jeg heller... Her skiftes ikke skitne klær med mindre vi skal noe spesielt. Vasker hendene før middag - som oftest |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Borte
|
I så fall er jeg også sjuske.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Jeg ser jo helt klart at værforholdene i Norge gjør at dette vanskelig kan la seg gjøre, og det var en av grunnene til at jeg i utgangspunket spurte.
![]() |
#13 |
guru advisor
|
Jeg blir irritert og lei meg på gullets vegne, og avd. leder merket på kroppsspåråk at jeg syns det var under pari at han satt våt og spiste.. Forrige gang det skjedde ble jeg møtt av en svært ydmyk ped.leder, som beklaget og gjorde meg oppmerksom på at han hadde vært gjennomvåt da han stod opp tidligere på dagen. Men jeg er nok ikke flink nok til å si i fra på ting jeg reagerer på. Jeg er selv lærer og vet at det inne i mellom kan gå fort i svingene... Jeg er kanskje redd for å bli sett på som en "sur klager". Jeg vet at de gjør sitt beste, og i bunn og grunn er jeg kjempefornøyd med personalet, og måten de møter gutten min på. Men skjer det enda en gang, så tror jeg nok at jeg må ta meg sammen å si klarere i fra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetMin sönn gaar i halvdagsbhg. i Tyskland. Han blir hentet til fast tid (1245, evt. 1430 de dagene han spiser varm lunsj i bhg.) og har da nyvaskede hender, inkl. skrubbing med neglebörste hvis det er nödvendig. Hender vaskes alltid etter "grisete aktiviteter", för maaltider, etter toalettbesök, og altsaa för henting. I tillegg pusser de tennene etter hvert maaltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg for min del er bare glad til at ikke mellombror blir dusjet i barnehagen. For et eksembarn som han, hadde det betydd store ubehag.
![]() |
#18 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetBarn som er skitne fordi de har lekt med sand og jord og kanskje litt vann er helt greit. Barn som har snørr ned på halsen er ikke greit. Barn som har rester etter frokosten i ansiktet når man henter på ettermiddagen er ikke greit. Barn som har tunge tissebleier eller har gått med en skittbleie lenge er ikke greit.
![]() |
#19 |
kan tilsettes alkohol
|
Jeg er enig i at frokostrester ikke har noe i ansiktet å gjøre når klokka er 17. I min verden har de ingenting i ansiktet å gjøre kl 10 heller. Jeg reagerer på at du ønsker å slippe å hente barn med frokost i ansiktet. Det må da være viktigere å påpeke at barnet bør få slippe å gå med frokost i ansiktet hele dagen.
Vi tenker visst helt forskjellig. I min verden er det viktig at de er tørre i løpet av dagen, om de har blitt klissvåte og er grovskitne når jeg henter dem så gjør det meg virklig ingenting, med mindre de forteller meg at de har vært våte og kalde hele dagen. Det har jeg heldigvis til gode å oppleve.
Helt enig, men den burde vært fjernet i det barnet er ferdig med frokosten.
![]() |
#20 |
Ustabil
|
Det jeg prøver å si er at jeg forstår at de har det travelt i barnehagen, og at det derfor kan være vanskelig å få gjort ting straks og med en gang. Men at man ikke har "hatt tid" å vaske ansiktet på 8 timer - da er det ikke tiden det handler om men, rutiner, og kanskje viljen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|