|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Shake it out!
|
Sv: Egoistiske foreldre?Jeg synes faktisk det er ganske frekt å mer enn hentyde at det kun er i Norge og tilsvarende land det er et ok helsevesen, for det er bullshit!
|
|
|
#42 |
|
Shake it out!
|
Sv: Egoistiske foreldre?
|
|
|
#43 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Egoistiske foreldre?Jeg er småbarnsmor, karrierekvinne (barn fulltid i bhg) og glad i å reise.
|
|
|
#44 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Egoistiske foreldre?Jeg har verken dårlig samvittighet for å reise og disse artiklene gir meg det hvertfall ikke. Men mange tar slike artikler altfor seriøst. Det er ikke vits i å drive med slik skremselspropaganda, det er det jeg er imot.
|
|
|
#45 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egoistiske foreldre?gud bedre.. det finnes da barn i hele verden tenker jeg.. å normale foreldre drikker seg ikke sanseløse med barna sine verken hjemme eller på ferie..... |
|
|
|
|
|
#46 |
|
villende
|
Ja, "hele" Asia og Afrika (med unntak av Nord-Afrika). Ikke på grunn av flyturen, men fordi det er visse ting i disse verdensdelene som jeg syns det er greit å vente noen år med å utsette Snupp for. Det er sant at det ikke er malaria i hele Afrika, men de tingene jeg ønsker å gjøre i Afrika gjør jeg ikke sammen med et barn som ikke har særskilt glede av det. Jeg har reist i Zambia og Zimbawe, og kunne gjerne tenkt meg tilbake dit, og til Kenya og Tanzania. Men ikke før Snupp er såpass stor at han har glede av det. Dette er dessuten hjernemalariaområder, og da skal han være så stor at han kan bruke malariamedisiner. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Egoistiske foreldre?Jeg kan ikke skjønne annet enn at et barn som ligger stille og kun får morsmelk er nokså beskyttet for det meste av infeksjoner. Malariaområder er jeg enig i ikke er noen god idé.
|
|
|
#48 |
|
Absolut ateist
|
Blodbanken anser hvertfall ikke Cape Town som noen risikosone og man får nå donere blod sporenstreks etter å ha vært der. Så de helt gigantiske farene for sykdommer kan det nå umulig være der.
|
|
|
#49 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Enig. Så vi dropper sentrale Afrika og Amazonas enda noen år.
|
|
|
#50 |
|
Absolut ateist
|
Det var mye dritt som hendte der nede når vi var der, men det var ikke sentrert til CT. Man tar sine forhåndsregler og er ok.
|
|
|
#51 |
|
villende
|
Her var jeg nok litt uklar - jeg siktet til kriminalitetsnivået i Sør-Afrika, ikke til sykdommer. Det er selvfølgelig nødvendig å ta forhåndsregler for å unngå den aller verste kriminaliteten, men jeg klarer ikke helt å bli komfortabel med å reise med Snupp mens han er veldig liten til et land hvor det er "lurt" å bære med seg en ekstra lommebok man kan gi fra seg når man blir ranet. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
kamerat
|
Sv: Egoistiske foreldre?Ja, hver enkelt må jo gjøre sine egne nytte/glede/risiko-avveininger (og vi tar alle risikoer, hver dag). Naturligvis. Men det er jo ikke det legen i den siste artikkelen gjør, han advarer derimot alle foreldre med barn under fire mot alle ikke-vestlige land (Japan? Hong Kong? Sør-Korea? Seychellene?
|
|
|
#53 |
|
villende
|
Selvfølgelig. Og det sier jeg da også i det første innlegget mitt. Hvorpå jeg sier noe om hvilke prioriteringer jeg gjør og hvorfor jeg gjør dem. Hong Kong og Singapore er sikkert fascinerende steder. Men ikke for min toåring som får mark i rompa etter fem minutter stillesitting, og som helst vil gå selv uten å holde noen i hånden. Da passer det bedre med en oversiktelig badestrand eller tur i fjellet (for han har pussig nok stor respekt for både bølger og høyder). Og selv om det sikkert er de som vil hevde at det er høyst uforsvarlig å dra med seg en toåring på teltur i den norske fjellheimen. Ikke minst når han må (og vil) gå selv store deler av tiden. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
kamerat
|
Sv: Egoistiske foreldre?Ja, der hadde vi endelig et balansert og fornuftig innspill.
|
|
|
#56 |
|
Introvert optimist
|
Jeg leser vel omtrent som Kanne tror jeg. Jeg føler meg ikke truffet i det hele tatt av disse artiklene.
|
![]() |
|
|