Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Dine beste konsertopplevelser?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-07, 23:42   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste konsertopplevelser?

Min siste konsert var for noen uker siden. Den var på stranden i Cannes og det var mange mennsker der. Det var tildekket mot Boulevard de la Croisette, men mange stod og danset på gangpromenaden. Vi så rett ned på scenen og jeg kunne ligge i sengen og se om jeg ønsket. Det var

(Kilde: youtube.com)
og det var nostalgisk bra og morsomt å se på. I tillegg hyggelig med en uvented gratiskonsert. Flott dans.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 00:05   #2
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Matt & Kim på Øya i går var veldig gøy. Gillian Welch på Down On The Farm forrige helg var knallbra. Begge går rett inn på "se igjen ved første anledning"-listen, og plater er bestilt.

Ben "begrenser seg til konserter siste uke" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 22:24   #3
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg er fortsatt lei meg for at jeg gikk glipp av konsert med The Cranberries på Roskilde i -95. Det hadde nok blitt en stor opplevelse. Jeg var hodestups forelsket en kompis (som nå er min mann), og valgte å ta vare på ham (som ikke var i stand til å delta) framfor å få med meg konserten. Har aldri siden hatt sjans til å gå på konsert med The Cranberries.

Jeg overvar konserten, og den satte ikke dype spor. Men så har jeg heller aldri vært deres største fan. Du gjorde nok lurt i å ta vare på han som i dag er din mann!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 23:59   #4
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

- Depeche Mode-konserten i Oslo Spektrum i 2001
- Alle Madrugada-konsertene jeg har vært på på Rockefeller (mener det er 3 stk.)
- En konsert under Sildajazz-festivalen i 2005 (tror jeg) med Didier Lockwood. De fleste av musikerene hans var forsinket fra Oslo og han måtte improvisere i en time. Fantastisk bra. Hadde ikke hørt om han før jeg gikk på konserten og har ikke hørt på noe av ham etterpå. Tror han driver med litt "eksperimentell" jazz
- Ibrahim Ferrer-konsert under Molde Jazzfestival i 2003
- Dum Dum Boys-konsert under Molde Jazfestival i 2003

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 00:12   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min første - debuten er vel alltid spesiell? var med Dead or Alive i England i 1986. Men gud så gøy å oppleve - og det tente konsertånden.

Beste var nok Prefab Sprout i London på tidlig 90-tall. Mest pga settingen og de fantastiske sangene.

Gøyeste var Crowded House på Kalvøya for hundrede år side. Vi var en stor gjeng, det var så utrolig bra!

Og mest forheksende var en Bel Canto-konsert i Bergen. Fy søren så magisk fru Drecker er på scenen.

Også Pet Shop Boys i 2000... Stjernekommentaren kom fra en fjortisene ved siden av som Kif og jeg kom i kontakt med i pausen som ropte følgende til kameraten: "Jøss! Hu her er over TREDVE år!"

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 00:12   #6
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

... og jeg glemte Munch på Waterfront. Sannsynligvis i 1990.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 01:41   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Depeche i 2000 var veldig bra (ikke 01 vel, Jenna? Eller roter jeg?), Beck likeså. Nick Cave i 04 var også en høydare, selv om stemningen var ganske suveren på Roskilde i 01 også. Det var også ganske spes å være på The Cure da, året etter dødsfallene (de skulle på scenen etterpå).

En av de mer personlige høydepunktene var Kaizer på Rockefeller i … 02 eller 03? Og en liten intimkonsert kalt Womanzing Waits på Kampen Bistro i 01.

Som Skilpadda synes jeg også det har vært morsomt å se gamle helter som Bowie, Lou Reed og Elvis Costello.

Min første konsert var for øvrig The Kids i Nygårdsparken i … hva? 82? :glemsk:

Mitt største tap er at jeg ikke fikk med meg Tom Waits' Europa-turné fordi jeg var høygravid.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 18:47   #8
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Depeche i 2000 var veldig bra (ikke 01 vel, Jenna? Eller roter jeg?),

Nei, det er nok jeg som roter. Tror nok det var i 2000. Det var A-ha konserten på Ullevål som var i 2001, mener jeg.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 01:43   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, jeg har en til. Fun Loving Criminals på Rockefeller, det var bare så morsomt. Vi var en hel gjeng som danset og koste oss. Ikke hverdagskost på Rockefeller.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 02:16   #10
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Den første konserten til Tom McRae på Rockefeller

Eia var jeg der.

Gammel 10-08-07, 09:46   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seigmenn på Hulen i Bergen i (tenke, tenke) 1995. Det var noe med hele stemningen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 09:53   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 17-04-09 kl 08:46.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 11:03   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min aller første konsert var for øvrig Bobbysocks i Nygårdsparken i 1987 (?).

Gammel 10-08-07, 11:17   #14
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

De to beste:
Nick Cave på Oslo konserthus. Rolig, stemningsfylt, vakkert. Et par-tre år siden, kanskje?
The Cure i Oslo Spektrum - hvor lenge kan det være siden, tro? 90-tallet en gang. Ballonger, dans og moro, mimring med beste venninne.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 11:22   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- U2 på Valle Hovin i 1993: Jeg liker ikke stadionkonserter, men jeg klarte å snike meg inn på VIP-feltet .

- Alanis Morissette på liten scene i London i 1999. Hun skulle egentlig bare spille på Wembley, men vi var heldige og vant billetter til denne ikke-offisielle konserten. Helt fantastisk å stå på første rad i et lokale som ikke var større enn Rockefeller.

- Suzanne Vega på Rockefeller i 2006. Jeg har vært på tre konserter med henne, men denne var noe helt for seg selv. Midt i fellesferien, så det var nesten ikke folk der, så vi satt ved kafébord med telys og drakk rødvin og bare nøt stemningen til det fulle.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 11:31   #16
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Det må bli Kraftwerk på Rockefeller på begynnelsen av nitti-tallet.

Ellers var Metallica på Spektrum i -96 (?) også et høydepunkt.

Gammel 10-08-07, 11:49   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

White Stripes på Rockefeller 2003

Jeg er velger allikevel White Stripes på Roskilde året før, jeg var så heldig at jeg satt i en sofa på toppen av lydtårnet med røyk, øl og perfekt lyd. Konserten var så bra at jeg ikke greide å se Garbage rett etterpå, men satte meg på toget til København og drakk mer øl med en kompis i stedet.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

På Øya i fjor også, med Sondre Lerche og hvem det nå var.

Det var en fantastisk opplevelse å se Knutsen & Ludvigsen på Øya i fjor, jeg danset, lo, sang og fniste.

Ellers kan jeg nevne Fatboy Slim på House of Blues i New Orleans i 2000 - sambo og jeg hadde nettopp blitt kjærester og fant ut at hans store musikalske helt spilte siste dagen vi var der.
André Williams på Mars i 1999- Gamle grisemannen sang garasjerock akkurat så skeivt som det bør gjøres.
Roni Size på et svett Headon i 1997 - stappfullt og klissvått.
Miriam Makeba i Oslo konserthus i 2003 - hun hadde knekt kravebenet tidligere på dagen, men ønsket ikke å skuffe publikum.

Sist redigert av Tallulah : 10-08-07 kl 12:03.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 11:57   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

.
Miriam Makeba i Oslo konserthus i 2003 - hun hadde knekt kravebene tidligere på dagen, men ønsket ikke å skuffe publikum.

Åååååååå!!!! Har du sett Miriam Makeba live?!?!?! HELDIGGRIS! Det hadde vært noe det. :gauler Ring Bell Riiiiing Bell:

Gammel 10-08-07, 12:57   #19
Marian
29 år

Marian sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

- U2 på Valle Hovin i 1993: Jeg liker ikke stadionkonserter, men jeg klarte å snike meg inn på VIP-feltet .

Der var jeg også, kjenner jeg deg?

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 13:23   #20
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marian, her.

Der var jeg også, kjenner jeg deg?

Du var kanskje en av dem som stadig albuet meg i sida. Folk likte visst ikke at en ikke-VIP-er hadde sneket seg inn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.