|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?
Det tror jeg at er min midtlivskrise! Eller midtlivsgreie i hvert fall. Begynte i korps igjen da jeg var 43. Føler ikke at det er noen krise, heller tvert imot. Det gir både glede og nye vennskap, og til tider litt økt stressnivå og prestasjonsangst.
Ta kontakt med det lokale voksenkorpset ditt og ta deg en prat med dem? De blir helt sikkert både glade og gira, og kan bidra med både prøving av instrumenter og tips og råd til hva som er lurt og ikke. Undervisning kan du søke om på den lokale kulturskolen.
|
|
|
|
#42 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Det er alt for sent for meg til å ha midtlivskrise nå. Jeg blir 62 om 17 dager. Midtlivskrisen min var mer fysisk, jeg gikk hen og fikk redusert helse av blodpropp og blødning, begge deler i hodet. Det tok litt tid å stable meg selv på beina, sånn nogenlunde. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
geskjeftig
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg har noen år igjen til det som statistisk sett er midten av livet, så hvem vet. Jeg har jobbet samme sted i over 10 år, har hjemmeboende tenåringer, en helse som er gått i dass og mangler fortsatt førerkort, så det er mye potensiale her!
|
|
|
#44 |
|
Textrovert
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Min midtlivskrise består i at jeg har blitt uinteressert og uengasjert i det meste. Jeg skulle ønske jeg begynte med en eller annen klisjeáktig midtlivskriseaktivitet, for da gjorde jeg i alle fall noe. Men nei – jeg vil helst være hjemme, sitte i sofaen i fred og ro. Noen ganger tenker jeg at jeg bare sitter her og venter på døden.
|
|
|
#45 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Har ikke tid til krise her, men kanskje jeg får en om ungene en vakker dag flytter ut og jeg har tid til utskeielser.
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg fyller 50 om noen få dager, så tenker vel at midt i livet er noen år siden sånn egentlig, med mindre jeg går i mormors fotspor og bikker 100. Det året jeg ble førti, tok jeg lappen, gikk på svømmekurs for å bli mindre redd i vann, og begynte å løpe løp. Ikke akkurat kriser, men mye nytt i hvert fall. De siste årene har egentlig vært krise på andre måter med barn som har slitt, foreldre som har dødd og ymse helsegreier, så for min del håper jeg vel helst at ting roer seg mer enn at det skjer noe nytt og spennende.
|
|
|
|
#47 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Her er mannen en vandrende krise, alternativt er han i en krise, så det er ikke tid eller plass for noe krise for min del |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Som 56-åring føler jeg ikke at jeg har eller har hatt noen midtlivskrise. Jeg synes livet etter fylte 50 har blitt lettere å leve. Jeg bryr meg katta om hva andre måtte tenke og mene om meg og står støtt i alle avgjørelser. Det eneste "krisetegnet" jeg har, er vel kanskje at jeg snart skal få ny kneskål. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
koko
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Eg er forbi midtlivet, men er no forsåvidt i sona. Velger å ikkje rekne psykisk uhelse som midtlivskrise sjølv om det var på den tida det small.
|
|
|
#50 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg er over halvveis i livet. For noen år siden våget jeg meg utpå nettet på leting etter en mann. Det var nok ingen krise; mer det at ungdommene var lite hjemme og syntes jeg trengte noen. Eldste flyttet ut i fjor; yngste flytter nok om maks et par år. Da blir jeg boende alene. Kanskje det blir en liten krise?
|
|
|
#51 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Jeg er godt over midten av livet mitt, og har egentlig tenkt mye på det etter at jeg ble 50 år. Jeg vil påstå at livet mitt aldri har vært bedre enn det er nå, ikke som jeg kan huske i alle fall. Så i stedet for å tenke på at både mormor og mamma bare ble 72 år gamle, så prøver jeg å leve i nuet og ha det så bra som jeg kan. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Ingen krise her, enda. Føler at jeg har vært den samme hele livet liksom, liker å teste ut litt nye ting og ta nye tatoveringer og jobbutfordringer og slikt. Skulle gjerne lært noe nytt da, som et språk eller noe, men har ikke helt ork. Kunne også tenkt meg å bo en periode i utlandet, men nå har jeg jo en 11 åring i tillegg til mann og barn og hund, så jeg må vente litt hvis det skal være aktuelt. Ja, og så orker jeg ikke bade i kaldt vann, ser rundt meg (og her) at det er sånn populær voksen-krise.
|
|
|
#53 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg tror kanskje jeg har vært i en litt lang og lavtbrennende midtlivskrise siden jeg var 29.
|
|
|
#54 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Du har en herlig fremsnakking her |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Dette kan jeg skrive under på. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Det lokale voksenkoepset er skadeskutt og med brukken rygg og de gjenværende øver sammen med skolekorpset. Det skolekorpset jeg nå har tre unger i og sitter i styret til og vet utmerket godt at den lokale kulturskolen ikke har plass til alle ungene vi søkte inn en gang, bare halvparten av årets aspiranter faktisk (og ingen på treblås, utenom fløyte som formelt er treblås da. Min datter fikk nå den siste ledige timen, aka timen til den fløytisten vår som sluttet i kulturskolen i oktober) så det er ikke mulig å få undervisning det for voksne, nei.
|
|
|
#57 |
|
Introvert textrovert
|
|
|
|
#58 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Ekte eller hypotetiske problemstillinger, fp kaster seg over saken!
|
|
|
#59 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Nei, altså - jeg er 52 og har ingen krise av noe slag. Men, for et par siden begynte jeg å ha mer fokus på meg og det JEG synes er moro. Det var jammen på tide!
|
|
|
#60 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Antakelig ja. (If it looks like a duck …)
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 01-11-25 kl 22:02. Årsak: Ups, åpent forum |
|
|
|
![]() |
|
|