Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-07, 12:29   #41
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?

Kom på to ting til.

Er jeg hjemme alene tør jeg ikke sitte på kanten av sengen når jeg kveldsammer. Da må jeg ha beina oppi sengen. Er så redd noen skal ligge under og ta tak i anklene mine.

Og så får jeg helt grøsninger av matrester. En ting er mine egne, men jeg syntes det er helt forferdelig når jeg rydder av bordet og må tømme/skylle andres fat med matrester på. Jeg står omtrent og brekker meg og har helt skrekk for å få restene på fingrene.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 12:44   #42
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig er det ikke irrasjonelt å være vettskremt for slanger.

Jeg jobber med det. Ser alt jeg kommer over av filmer, dokumentarer og greier. Kvinner meg opp til en tur på Reptilparken for å holde en.

Bauche, du og jeg. Så det heter husredd? Merkelige greier. Jeg elsker mørket, jeg elsker å være ute om natten og greier, men hjemme? Pulsen når nye høyder stadig vekk. Sære greier.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 12:57   #43
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stankelbein

Noe så teit! Jeg finnes ikke redd for hverken veps eller edderkopper, men synes (pappa)STANKELBEIN er skumle. De flyr liksom så ukontrollert omkring og risikerer å kræsje i meg sånn helt plutselig.

Sambo må ta dem forsiktig ut for meg, og IKKE skade dem på noe vis. De mister jo så lett bena sine og skal ikke lide på grunn av en mine (mange) hang ups...

Gammel 23-11-07, 13:05   #44
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Jeg er livredd for tang - jeg kunne helt klart drukna om jeg hadde kommet borti tang jeg ikke var klar over... (jeg har kommet så langt at jeg nå kan ta på tang som har kommet opp på stranda, men tang som flyter i sjøen, eller står på bunnen.. :livredd:

Ja! Jeg bader kun i sjøen dersom jeg kan klatre uti over svaberg (uten slepi og ekkel grønske), og da må det være såpass dypt at det ikke er sjangs for at jeg kommer borti eventuelle ting på bunnen. Dette er på en god dag. På deårlige dager bader jeg ikke i sjøen med mindre det er sandstrand og -bunn. Skogstjern er helt utelukket.

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Og jeg unngår å se i speilet om jeg er på badet/toalettet om natta.

Jeg også.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Ellers deler jeg redselen for å sove med tærne utenfor dynen.

Jeg også. Og jeg takler ikke å sitte med føttene på gulvet foran sofaen dersom det er kveld. Åpne trapper er også pyton. Og bare vinduer når det er mørkt. Særlig vinduer ved siden av ytterdøren.

Og så er jeg husredd. Det har blitt litt bedre med åra, men tidligere kunne jeg skremme vettet av meg selv ved tanken på at det var noen i huset. Ofte gikk jeg gjennom huset med kniv for å sjekke at alt var som det skulle være. Boden våget jeg meg ikke inn i, den bare låste jeg.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 13:17   #45
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maur!

Gammel 23-11-07, 13:17   #46
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg har også en komplett og fullstendig irrasjonell frykt, og den er mot føtter. JEg klarer fint å se på dem på avstand, men jeg får helt fnatt om mannen sitter ved siden av meg uten sokker. Barneføtter går bra.

Gammel 23-11-07, 13:40   #47
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Maur!

Åh, nå kom jeg på at jeg hater flyvemaur! Jeg får helt angst av å måtte gå ute den ene dagen i året. De er så dumme og setter seg fast overalt.

Og så er jeg redd for kyr. Jeg ble jaget av en gal ku en gang, så frykten er altså ikke irrasjonell.

Gammel 23-11-07, 13:55   #48
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg fortsetter listen min med å si at jeg er redd for å gå ned åpne trapper. De trappene som noen kan ta tak i beina mine gjennom trinnene..

Yes! Sånn er jeg også! Kanskje det er relatert til frykten for mørke vinduer? Det er mulig det stammer fra da jeg var liten, og morfaren min pleide å stå under trappa og - nettopp - ta tak i beina mine gjennom trinnene, liksom for å være morsom. Han levde hele livet uvitende om hvilke traumer han påførte sitt eldste barnebarn.

Som mange andre er jeg også redd for høyder - og dybder. Dette har jeg hørt henger sammen, og det er kanskje ikke så rart. Det er jo på en måte to sider av samme sak.

Gammel 23-11-07, 14:01   #49
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Stankelbein
Noe så teit! Jeg finnes ikke redd for hverken veps eller edderkopper, men synes (pappa)STANKELBEIN er skumle. De flyr liksom så ukontrollert omkring og risikerer å kræsje i meg sånn helt plutselig.

De lager også en ekkel lyd når de klasker i veggen, og vil ut

Gammel 23-11-07, 14:03   #50
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høydeskrekk, ja. Det er ihvertfall ingen irrasjonell frykt. Pøh.

Så langt har det ikke hemmet meg, jeg har ennå ikke hatt behov for å ta heisen til toppen av Plaza, og jeg er en jævel på å gå i trapper.

Prekestolen er finest på bilder.

Gammel 23-11-07, 14:08   #51
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

En ikke så veldig irrasjonell frykt, og høyst farlig en..

Sitte på med andre Spesielt de som tar deg med på en seightsing :svelger tungt: Eller roper Taxi-grønt, og faktisk gasser inn i et kryss
De er verst

Gammel 23-11-07, 14:10   #52
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg skjønner ikke hvem du sikter til, Superior.

...ropte jeg virkelig Taxi-grønt? Neida. Jeg ropte bare grønt, og kanskje jeg slang på et "kjør da menneske".

Gammel 23-11-07, 14:13   #53
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Jeg ville ikke nevne navn, men.. hvis skoen trykker, AC.
Jeg minns et eller annet med grønt hvertfall, mens det vitterlig var gult
Er ikke så lett å huske når livet passerer i revy

Gammel 23-11-07, 14:24   #54
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, jeg har høydeskrekk og er redd for edderkopper.

Også får jeg gåsehud og grøsser langt inn når noen bretter en bok for langt ut og det knekker i permene. Får faktisk gåsehud og grøsser når jeg skriver om det.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 14:25   #55
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt mørkredd og så er jeg skrekkelig redd for haier. Jeg blir uvel bare av å se dem på TV eller i blader, og jeg liker ikke å bade i havet på grunn av dem. Selv når jeg bader i Oslofjorden tenker jeg på hai. Global oppvarming, ikke sant?

Jeg syns det er ufattelig ekkelt å bade der det er skikkelig dypt, sånn at det bare er mørke under meg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 14:28   #56
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Heh. Jeg fikk akutt angst for hai da jeg badet i en innsjø i Væillers.

Det er irrasjonelt.

Du skulle nok tatt en tur til Kattegatmuseet i Grenå, Glitter. Face your fears, vettu.

Gammel 23-11-07, 14:29   #57
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

- Liker ikke se i speil om natta
- Ser helst ikke ut av vinduene når det er mørkt
- Har angst for hår...F.eks hår i vasken e.l badekaret..æsj

Gammel 23-11-07, 14:33   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hvorfor liker man ikke å se i speil om natta? Bortsett fra at man sannsynligvis ikke ser ut som man gjerne skulle ønske?

Gammel 23-11-07, 14:36   #59
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jeg har panikk for hantikker/flått..Har vært sykt mye av det i år...

Vinduer når det er mørkt ute er også dritskummelt..

Bade i sjøen når jeg ikke ser bunn..(har ingen problem med dypet bare jeg ser bunnen..)

Panikk for å finne noen døde på jobb..(jobber i hjemmesykepleien),jeg vet at jeg bare hadde løpt min vei...hehe (hvis jeg var alene da..)

Gammel 23-11-07, 14:36   #60
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Det lurer jeg også på..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.