|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Jeg har veldig sansen for dem som feirer dager som Halloween og Valentine og samtidig klarer å ta avstand fra det handelstanden villig tilbyr av hjelpemidler. Det er så mange ting man kan gjøre ut av slike feiringer som ikke innebærer å følge et opplegg som er definert av Nille, Norli, blomsterbutikkene og gullsmeden. Hvem som helst kan jo kjøpe et fiks ferdig hjertekort, en bamse eller en tulipanbukett, men med litt kreativitet kan man ta ut essensen i feiringen og gjøre noe ut av det på egenhånd. Det er mye morsommere.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?
|
|
|
#4 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Jeg har samme forhold til Valentines day som til Halloween. Jeg kjenner tradisjonene fra amerikanske filmer/serier, og registrerer at den yngre(enn meg) garde har adoptert dem.
|
|
|
#5 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Her i huset markerer vi Valentine's day på samme vis som vi markerer morsdag og farsdag - vi ignorerer det fullstendig.
|
|
|
#6 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Jeg bryr meg lite om dagen. Om min kjære hadde gitt meg en kort eller en gave hadde jeg selvsagt blitt kjempeglad, for det hadde vært en uventet overraskelse i og med at vi ikke feirer dagen. Men selv om vi ikke feirer den selv, klarer jeg ikke å bli indignert over at andre gjør det.
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det het vel en gang alle hjerters dag på norsk. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Vet du om denne dagen har hatt noe navn på norsk? Så vidt jeg har lest meg fram til så er dette en ny merkedag i norsk sammenheng. Den har historiske røtter med bakgrunn i en blodig romersk offerkult, en romersk helgen fra 500tallet og starten på fuglenes parringssesong i England. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Har har ikke noe spesielt forhold til denne dagen, men jeg liker enhver anledning til å å gjøre noe for å vise at en setter pris på andre. Derfor kan jeg veldig gjerne finne på å gi mannen min positiv oppmerksomhet på en dag som denne, men når som helst ellers også. Jeg har forøvrig ikke nevnt noe til ham om Valentinsdagen i år, heller ikke gitt ham noe, men han ga meg en blomsterbukett. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Valentine's day betyr jo ikke bare at kjærester skal gi hverandre oppmerksomhet, men alle man er glad i! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Leser
|
Jeg føler det på denne måten også. Jeg synes lett det blir litt vel mye "kos" (for min egen del å merke, andre gjør som de vil). Og jeg er ikke romantisk. Jeg får faktisk blomster av mannen min av og til, men jeg nevner det aldri for noen og generelt sett blir jeg mye mer glad for at vi setter oss ned og prater om konkrete prosjekter. Det er noe jeg virkelig elsker - å jobbe sammen med mannen min. Helt konkret, planlegge, handle, bygge etc Og god mat setter jeg pris på uansett, men kort og blomster, det betyr ikke like mye for meg. Jeg tror mannen min sier hver dag at han er glad i meg (aldri at han elsker meg, det passer ikke inn i noens dialekt, jeg kan ikke huske at jeg har sagt at jeg elsker noen. Men sjokolade elsker jeg.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 15-02-08 kl 08:46. Årsak: andri - aldri |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?For min egen del stemmer det ikke, jane, men jeg har inntrykk av at en del menn og kvinner trenger en tupp i ræva. Jeg blir litt (men bare litt) småforbauset over de som ikke setter pris på blomster, litt sjokolade, et kyss eller en "jeg elsker deg" bare fordi det er en merkedag.
|
|
|
#17 |
|
Borte
|
Jeg setter pris på alt det der den 14. februar og alle andre dager. Særlig sjokoladen. Men ikke nettopp fordi 14. ferbruar er Valentines Day, fordi den dagen feirer vi ikke. Hvis mannen min hadde hatt sterke ønsker om å gi meg sjokkis fordi han syns feiringen av dagen var viktig, så hadde jeg satt pris på det også.
|
|
|
#19 |
|
Sviiisj!!
|
Jeg også. Jeg har såvidt turt å si "jeg elsker deg" til min hard-hjertede ektemann
|
|
|
#20 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?Problemet her i verden er vel egentlig at man gir hverandre for lite positiv oppmerksomhet. Ikke for mye. |
|
|
|
![]() |
|
|