Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Banning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-08, 11:50   #41
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Banning

Er det rarere at blonde barn banner enn mørkhårede? I såfall er jeg dekka. Meg, altså. Og halvparten av barna mine.

:can't help it, I'm darkhaired:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 11:57   #42
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Heldigvis har du lært å bringe kvinner og barn i sikkerhet når jeg nærmer meg verktøy.

Og varmt vann og tunge ting.

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Er ARRRRRRRRRRRG! lov? Selv om det er sagt med samme hatet som resten av bannordene?

Arrrrrggggh er flott!

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg bruker ikke kjønnsorgantypeord, men [...] føkk kan jeg glatt si.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 12:04   #43
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sokk: Føkk er ikke et kjønnsorgan.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 12:05   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjønnsorgan i bevegelse er nemlig helt greit.

Gammel 14-04-08, 12:08   #45
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Stor forskjell.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 12:11   #46
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg affektbanner, men prøver å nøye meg med SVARTE!!!!! i ungenes påhør. Og i går lærte jeg (litt utilsiktet) storesøster å si «Takk skal du faen meg ha». Jeg ble så opptatt av å forklare henne ironigehalten i dette uttrykket og relatere det til «Ja, særlig!» som vi hadde tatt tidligere på dagen, at jeg helt glemte å hekte på en moralpreken.

«ARRRRRGGGGHHH!!!!» er selvsagt helt greit. Det har begge ungene vært racere på i flere år.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 12:14   #47
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg banner ikke, men har laget meg diverse andre sinnaord uten personnavn. "Svarte indre Hæjleroa" duger fint som bare det.
Herremin sier jeg ganske ofte, ikke helt pent, men bedre enn herregud, synes nå jeg.
Nåde min kjære om han skulle komme med en glose, da får han så hatten passer av sin eldste sønn (moralens vokter i heimen)
Mamman min banner mye, det irriterer meg veldig og jeg har bedt henne prøve å ta seg sammen. Det hjalp fint lite.

Gammel 14-04-08, 12:15   #48
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Er dette blitt den store "hvilke banneord bruker du"-tråden? For jeg kom plutselig på at jeg kjører bil innimellom også.

Gammel 14-04-08, 12:19   #49
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg banner ikke og har heller ikke gjort det de siste 16 årene. Jeg bruker heller ikke personnavn som kraftuttrykk da jeg anser dette som galt overfor mennesker som bærer navnene. Jeg tror stort sett jeg klarer å uttrykke meg tydelig uten så mange sterke gloser, kanskje nettopp derfor.

Men, som Karsten Isaksen sier, det finnes situasjoner hvor det liksom ikke holder med Au, for søren! Klarer du alltid å beherske deg?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 12:23   #50
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Er det rarere at blonde barn banner enn mørkhårede? I såfall er jeg dekka. Meg, altså. Og halvparten av barna mine.

:can't help it, I'm darkhaired:

Nei, det var vel ikke helt sånn jeg mente den historien om datteren til venninna mi, det var bare en beskrivelse av henne for å illustrere hvor ufattelig malplassert de ordene virket fra munnen til den yndige lille frøkna.

Gammel 14-04-08, 12:23   #51
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Sokk: Føkk er ikke et kjønnsorgan.

Jeg syntes nemlig du sa kjønnsorgantype ord. My wrong!

Aha. :notere:

Sist redigert av Sokk : 14-04-08 kl 12:30.
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 13:13   #52
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Banning

Jeg banner ikke, og har en lei tendens til å rette på alle rundt meg hvis de gjør det etter å ha bodd sammen med brødre som trengte korrigering i mange år. Og det er ren beinmargsrefleks, ofte ubevisst.
Typ; Person: "Den var jævlig fin!" Jeg: "Den var veldig fin ja." med tilhørende blikk. Hvilket resulterer i at venner og slikt ikke banner i nærheten av meg heller, ikke engang om det er fredagspils og barnefri.
Jeg synes ikke banning er pent.
Mannen banner ikke i nærheten av barn.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 13:17   #53
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg seie ikkje dei typiske banneorda foran ungane mine. Men herregud, søren, helsike, fy flate og slikt høyre dei nok daglig. Einaste dei har tatt etter er herregud.

Gammel 14-04-08, 13:43   #54
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

'Nordnorsk Bryggesjauer*

Har lært meg en god del gloser fra Sortir Bokjir i sin tid og må jo desverre si at noe av det er blitt overført til gutta.
Prøver å skjerpe meg på det området, men av og til er det faen meg helt umulig....

Gammel 14-04-08, 13:46   #55
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke det er så farlig om folk banner litt, og kan nok banne litt selv i blant også. Jeg har forklart Vesla at det er mange som ikke liker banning og at mange syns det er ekstra stygt å høre at barn banner.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 13:58   #56
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

*stiller meg i skammekroken mutters aleine*

Neida, sammen med meg. Ja, jeg banner. Mulig jeg kommer sikkert til å moderere meg litt når Poden begynner å herme. Foreløpig har han ikke gjort det.

Gammel 14-04-08, 15:12   #57
yt1300
Fullverdig medlem

yt1300 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
yt1300 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kremt.. Jeg må kanskje innrømme at jeg i mitt stille sinn har kalt folk for kjønnsorganer, men det skal veldig mye til før jeg gjør det.

"Hei ditt kjønnsorgantryne! Slutt med det der!
"Kjønnsorgan!"
"Kjønnsorganhelvete!"
"Kjønnsorganjævel!"

Hmmmm akrobat.

Gammel 14-04-08, 15:20   #58
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Jeg prøver hardt å ikke banne foran ungene, men det hender det glipper og det er ikke helt heldig. Blant annet har min nydelige, uskyldige 3-åring fått for vane å gjenta alle styggord jeg sier i det uendelige.

Gammel 14-04-08, 15:21   #59
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg banner veldig sjelden, enda jeg er nordlending. Og jeg banner aldri sammen med f.eks. pene gamle damer eller småbarn. Banning hos andre plager meg ikke (og kan være riktig underholdende), men jeg skvetter litt innvendig når folk banner i nærheten av barn, fordi det er uvant for meg å ikke filtrere på det. (Jeg tror faren min har omtrent det samme forholdet til banning som jeg har; han banner litt i passende situasjoner, helt sikkert mer enn jeg gjør, men jeg tror faktisk den første gangen han har bannet i mitt nærvær var nå sist jul (da han sølte smeltet sukker på fingeren sin). )

Gammel 14-04-08, 15:27   #60
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg banner veldig sjelden, enda jeg er nordlending. Og jeg banner aldri sammen med f.eks. pene gamle damer eller småbarn. Banning hos andre plager meg ikke (og kan være riktig underholdende), men jeg skvetter litt innvendig når folk banner i nærheten av barn, fordi det er uvant for meg å ikke filtrere på det. (Jeg tror faren min har omtrent det samme forholdet til banning som jeg har; han banner litt i passende situasjoner, helt sikkert mer enn jeg gjør, men jeg tror faktisk den første gangen han har bannet i mitt nærvær var nå sist jul (da han sølte smeltet sukker på fingeren sin). )

Det er en absolutt nødvendighet å banne når man søler smeltet sukker på fingrene.

Jeg skvetter litt når jeg hører mannen min banne, han gjorde det ikke de første årene jeg kjente ham, så jeg er redd det er min påvirkning som gjør at han har begynt med det nå. Svigerfamilien har et helt annet syn på hva som er banning enn jeg er vant med, så der tråkker jeg ofte i salaten.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.