Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det noen som handler mat via nettet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-08, 21:42   #1
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noen som handler mat via nettet?

Opprinnelig lagt inn av Maiken38, her.

Jeg har nok ikke kommet til og benyttet meg av tilbudet nei. For noe må jeg klare å gjøre igjennom en dag. Men sikket perfekt for travle folk. Og folk som ikke kommer seg ut kan ha utbytte av det. Hvordan har du tenkt at varene skal leverest da? Blir det levert på døra? Vel kanskje tanken ikke er så borte vekke. Lykke til

Det må jo bli levert på døra. Blir jo vitsen borte hvis folk må komme selv å hente.

Fadese, det var akurrat de samme tingene jeg hadde i tankene også.

Gammel 20-04-08, 21:57   #2
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Det hadde ikke vært en ordning som passet for meg. Jeg liker å handle varene selv, for da ser jeg hva jeg får. Men det kommer neppe ei sånn ordning på Nordmøre med det første... Men uansett, lykke til!

Gammel 20-04-08, 22:00   #3
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Det er nettopp det som gjør alt så vanskelig og samtidig går det også greit de ukene mannen er hjemme i fra nordsjøen. For da kan vi to drive å gjøre dette i sammen. Men når han er borte så da må jo det bli noen andre som kjører. Og da kommer det som er vanskelig, altså da må vi få noen som vil kjøre når ikke begge er hjemme.

Nei det er ikke lett. Må få tenke ut noe lurt. Eller kanskje det hadde vært lettere med barnevakt på kveldene de dagene han er ute på jobb i begynnelsen hvertfall.

Det er egentlig det jeg mest bekymrer meg mest for hvor mye penger det krever før man får kunder og overbevise at dette er god idee osv.

Gammel 20-04-08, 22:08   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal jeg komme inn og være den vanskelige? Jeg har ikke helt tro på et slikt prosjekt jeg. Det har vært så vidt jeg har fått med meg vært prøvd mange slike prosjekt, særlig i osloområdet, og mange av de har forsvunnet. Jeg tviler ikke på at du kunne fått en del kunder, men jeg klarer ikke helt se det store inntjeningspotensialet. Hvor skal pengene komme fra? Vil inntjeningen stå i forhold til arbeidet og investeringen? Nå må jeg understreke at det er en amatør som taler, jeg kan fint lite om salg, markedsføring og handel.

Gammel 20-04-08, 22:19   #5
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Skal jeg komme inn og være den vanskelige? Jeg har ikke helt tro på et slikt prosjekt jeg. Det har vært så vidt jeg har fått med meg vært prøvd mange slike prosjekt, særlig i osloområdet, og mange av de har forsvunnet. Jeg tviler ikke på at du kunne fått en del kunder, men jeg klarer ikke helt se det store inntjeningspotensialet. Hvor skal pengene komme fra? Vil inntjeningen stå i forhold til arbeidet og investeringen? Nå må jeg understreke at det er en amatør som taler, jeg kan fint lite om salg, markedsføring og handel.

Det er bra du kommer med slike spørsmål. Jeg venter mail i fra der jeg har sett, så da er det bare vente.
Om det ikke lønner seg så får jeg tenke ut i andre baner.

Men hva tenkte du på hvor pengene skal komme i fra? Altså i begynnelsen eller ellers?

I alt som gjelder man starter så er det mye arbeid i begynnelsen. Hardt arbeid og mindre peng inn i begynnelsen. Så man må satse for å få det til.
Det kan være at det går rett i vest. Eller så kan det gå bra også. Jeg vet ikke.

Gammel 20-04-08, 22:19   #6
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Enig med Irma, hvor skal du tjene penger?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 22:23   #7
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Enig med Irma, hvor skal du tjene penger?

Det er det jeg venter svar på! Det er nok noe penger i det, siden det finnes noen i fra før.

Gammel 20-04-08, 22:27   #8
TBM
Passiv

Standard

En venninne av meg har brukt et firma over flere år - først ICA rett hjem og så de som tok over. Hun sluttet nettopp, fordi det var så mange feilleveranser...

Så det er ihvertfall noe å tenke på...

Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 22:30   #9
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Jeg hadde glatt benyttet meg av et slikt tilbud, dersom prisene var fornuftige.

Gammel 20-04-08, 22:22   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må si meg enig med Irma og Benzo.

Jeg har ikke tro på at andre enn etablerte dagligvareforretninger vil kunne ha noe å hente på et sånt tilbud.

Gammel 20-04-08, 22:30   #11
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg må si meg enig med Irma og Benzo.

Jeg har ikke tro på at andre enn etablerte dagligvareforretninger vil kunne ha noe å hente på et sånt tilbud.

Det kan godt hende det. Men om alle tenkte på den måten der, så hadde vi kun hatt en Rema og en klesbutikk og en skobutikk osv.

Gammel 20-04-08, 22:38   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Det kan godt hende det. Men om alle tenkte på den måten der, så hadde vi kun hatt en Rema og en klesbutikk og en skobutikk osv.

Næsj, det kan jo ikke sammenlignes. Hvem skal levere dagligvarene som du skal levere ut? Etablerte dagligvareforretninger plukker bare i sine butikker.

Gammel 20-04-08, 22:41   #13
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Næsj, det kan jo ikke sammenlignes. Hvem skal levere dagligvarene som du skal levere ut? Etablerte dagligvareforretninger plukker bare i sine butikker.

Jeg venter på mail nå, så det blir spennende å se hvordan dem tenker.
Så tvitvi til det.

Gammel 20-04-08, 22:43   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, nå stempler du oss vel som generelt negative og det tror jeg ikke er riktig. For meg er det snakk om markedsøkonomiske prinsipper, hvor mye kan du som en enkeltperson (og evt. en halv mann) kan klare å få til i forhold til å selge dagligvarer ved å plukke og levere uten særlig inntjening på leveringen og plukkingen. Det som kanskje gjør meg mest negativ er at så innmari mange har mislyktes, selv store firmaer med varene på plass og gode avtaler.

Gammel 20-04-08, 22:52   #15
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Tja, nå stempler du oss vel som generelt negative og det tror jeg ikke er riktig. For meg er det snakk om markedsøkonomiske prinsipper, hvor mye kan du som en enkeltperson (og evt. en halv mann) kan klare å få til i forhold til å selge dagligvarer ved å plukke og levere uten særlig inntjening på leveringen og plukkingen. Det som kanskje gjør meg mest negativ er at så innmari mange har mislyktes, selv store firmaer med varene på plass og gode avtaler.

Jeg stempler ingen som negativ. Der har du nok misoppfattet.
Synes det er fint å høre all slags synspunkter. Det er jo derfor jeg lagte denne tråden.

Men å gi meg etter eller ikke tro på det jeg selger pga noen sier noe annet kan jeg heller ikke gjøre. Om jeg gjør det så har jeg ingenting å gjøre i netthandel verden eller starte noe eget verden.

Jeg vet faktisk ikke om så mange andre som drev med akurrat dagligvarehandel, så jeg kan ikke uttale meg om akurrat det.

Det er stor risiko med alt. Så en plass må man begynne. Det gjelder ikke bare dette, generelt alt. Og noe har jeg lyst å begynne med igjen. Hva det blir får vi se hvor jeg kan få best mulighet for oss. Akurrat nå tenker vi på dette.

Gammel 20-04-08, 23:12   #16
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Jeg stempler ingen som negativ. Der har du nok misoppfattet.

Tror ikke Azi oppfatter noen som negativ. Syns det er kjempe bra at aller sier sin mening. Jeg for min del sa at jeg ikke kom til å benytte meg av tilbudet. Men jeg ser jo potensialet for denne typen netthandel.
Jeg lurer da på om du skal drive dagligvarehandel ved siden av eller om du har tenkt å ha en stor lagerhall som du da bare plukker/ pakker varene for så og kjører varene til kundene. Skal det vare spesielle tider på døgnet bestillingene må være inne for at kunden skal få dem samme dagen.
Har du tenkt kun å ha en lagerhall (som er egnet for å håndtere mat) så er du ikke avhengig av parkeringsplasser. Parkeringsplasser koster penger. Da trenger du kun noen plasser til bilene som brukes til utbringingen og varemottak.
Men dette antar jeg du alt har tenkt på. Det er masse av ting å tenke på i oppstart av et firma. Jeg sier Lykke til dette klarer du

Gammel 20-04-08, 22:36   #17
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg lurer også på hvor du skal tjene penger. Om man tar utgangspunkt i de som har svart i denne tråden er det ikke marked for dette om man må betale dyr frakt, eller betale mer for matvarene. Det eneste stedet å hente penger er da om du kjøper varer rett fra grossist, men da igjen er det vanskelig å ha et så stort utvalg som du bør ha om folk skal bruke denne tjenesten. Men ideen er god, jeg hadde klart benyttet meg av det selv om prisen var god.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 23:03   #18
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med å tenke mer spesifikt da? Lage esker for forskjellige anledninger for folk, med innhold? Bursdag (med boller m/rosin, det de trengte for å lage en langpannekake, gelepulver, ballonger, servietter, brus, tørkepapir, plastduk til bordet, en cd med riktig musikk, whatever), svigersbesøk (kjøtt til stek, det som treng av tilbehør med potet, grønnsaker saus osv, desert kanskje og oppskrift., servietter og matchende lys)
Eller venninnebesøk (alt man trengte av plukkemat til xmennesker, kanskje, og noe sånt?), tacoskveld, grillkveld, bløtkakepakke (alt man trenger inkl. pynt), osv.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 23:19   #19
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Jeg tror hvis jeg har oppfattet supermarket.no riktig på det som står på siden deres, at dem har en butikk der dem lar folk som vil starte netthandel handle hos dem. Eller at dem har avataler med butikker som man kan benytte. Så om det gjelder det siste så er det ikke uaktuelt i hele tatt. Men om dem har lager/butikk selv i Oslo, så blir det kanskje litt vanskeligere.

Dette er bare tenke periode. Overhode ikke tenkt på noe detaljer rundt enda. Bare snuser litt rundt og sjekker.

Tusen takk Maiken. Jeg håper at vi skal få det bedre til denne gangen. DEnne gangen har vi hvertfall erfaring og vet hva som kan vente oss på godt og vondt.

Gammel 20-04-08, 23:29   #20
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke handlet på nett til de prisene som var på supermarket.no.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
daglivarer, mat, netthandel

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.