|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Come what may...
|
![]() Sv: Er det noen som handler mat via nettet?
Det må jo bli levert på døra. Blir jo vitsen borte hvis folk må komme selv å hente.
![]() |
#2 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noen som handler mat via nettet?Det hadde ikke vært en ordning som passet for meg. Jeg liker å handle varene selv, for da ser jeg hva jeg får. Men det kommer neppe ei sånn ordning på Nordmøre med det første... Men uansett, lykke til!
![]() |
#3 |
Come what may...
|
![]() Sv: Er det noen som handler mat via nettet?Det er nettopp det som gjør alt så vanskelig og samtidig går det også greit de ukene mannen er hjemme i fra nordsjøen. For da kan vi to drive å gjøre dette i sammen. Men når han er borte så da må jo det bli noen andre som kjører. Og da kommer det som er vanskelig, altså da må vi få noen som vil kjøre når ikke begge er hjemme.
![]() |
#4 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Er det noen som handler mat via nettet?Skal jeg komme inn og være den vanskelige?
![]() |
#5 |
Come what may...
|
Det er bra du kommer med slike spørsmål. Jeg venter mail i fra der jeg har sett, så da er det bare vente.
![]() |
#6 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noen som handler mat via nettet?Enig med Irma, hvor skal du tjene penger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Come what may...
|
Det er det jeg venter svar på! Det er nok noe penger i det, siden det finnes noen i fra før.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det noen som handler mat via nettet?En venninne av meg har brukt et firma over flere år - først ICA rett hjem og så de som tok over. Hun sluttet nettopp, fordi det var så mange feilleveranser... |
![]() |
![]() |
#9 |
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noen som handler mat via nettet?Jeg hadde glatt benyttet meg av et slikt tilbud, dersom prisene var fornuftige.
![]() |
#10 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er det noen som handler mat via nettet?Jeg må si meg enig med Irma og Benzo.
![]() |
#11 |
Come what may...
|
Det kan godt hende det. Men om alle tenkte på den måten der, så hadde vi kun hatt en Rema og en klesbutikk og en skobutikk osv.
![]() |
#12 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Næsj, det kan jo ikke sammenlignes. Hvem skal levere dagligvarene som du skal levere ut? Etablerte dagligvareforretninger plukker bare i sine butikker.
![]() |
#13 |
Come what may...
|
Jeg venter på mail nå, så det blir spennende å se hvordan dem tenker.
![]() |
#14 |
Ekvilist
|
Tja, nå stempler du oss vel som generelt negative og det tror jeg ikke er riktig. For meg er det snakk om markedsøkonomiske prinsipper, hvor mye kan du som en enkeltperson (og evt. en halv mann) kan klare å få til i forhold til å selge dagligvarer ved å plukke og levere uten særlig inntjening på leveringen og plukkingen. Det som kanskje gjør meg mest negativ er at så innmari mange har mislyktes, selv store firmaer med varene på plass og gode avtaler.
![]() |
#15 |
Come what may...
|
Jeg stempler ingen som negativ. Der har du nok misoppfattet.
![]() |
#16 |
Optimist
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() |
Tror ikke Azi oppfatter noen som negativ. Syns det er kjempe bra at aller sier sin mening. Jeg for min del sa at jeg ikke kom til å benytte meg av tilbudet. Men jeg ser jo potensialet for denne typen netthandel.
![]() |
#17 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Er det noen som handler mat via nettet?Jeg lurer også på hvor du skal tjene penger. Om man tar utgangspunkt i de som har svart i denne tråden er det ikke marked for dette om man må betale dyr frakt, eller betale mer for matvarene. Det eneste stedet å hente penger er da om du kjøper varer rett fra grossist, men da igjen er det vanskelig å ha et så stort utvalg som du bør ha om folk skal bruke denne tjenesten. Men ideen er god, jeg hadde klart benyttet meg av det selv om prisen var god. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det noen som handler mat via nettet?Hva med å tenke mer spesifikt da? Lage esker for forskjellige anledninger for folk, med innhold? Bursdag (med boller m/rosin, det de trengte for å lage en langpannekake, gelepulver, ballonger, servietter, brus, tørkepapir, plastduk til bordet, en cd med riktig musikk, whatever), svigersbesøk (kjøtt til stek, det som treng av tilbehør med potet, grønnsaker saus osv, desert kanskje og oppskrift., servietter og matchende lys) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Come what may...
|
![]() Sv: Er det noen som handler mat via nettet?Jeg tror hvis jeg har oppfattet supermarket.no riktig på det som står på siden deres, at dem har en butikk der dem lar folk som vil starte netthandel handle hos dem. Eller at dem har avataler med butikker som man kan benytte. Så om det gjelder det siste så er det ikke uaktuelt i hele tatt. Men om dem har lager/butikk selv i Oslo, så blir det kanskje litt vanskeligere.
![]() |
#20 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er det noen som handler mat via nettet?Jeg hadde ikke handlet på nett til de prisene som var på supermarket.no. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
daglivarer, mat, netthandel |
|
|