|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
tankefull
|
Sv: Tilbehør til pinnekjøtt
Det syns jeg er dårlig gjort. Hun kunne vel laget en liten porsjon med laktoseredusert melk til deg da vel, hvis hun ikke vil lage det til alle |
|
|
|
|
|
#2 |
|
godt brukt
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Men kjære vene.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Tilbehør til pinnekjøttJeg er nylig blitt omvendt, så jeg har ingen lange tradisjoner med pinnekjøtt i huset mitt. Tenk at jeg har levd i over tretti år uten å vite om nytelsen saueribben kan gi! Men altså, når det serveres nå gjøres det med pil (mandelpoteter), kålrotstappe med masse pepper og smør, pluss sjy. Enkelt og greit og dødelig godt. |
|
|
|
#5 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tilbehør til pinnekjøttPoteter, smør/sjy og kålrotstappe. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Tilbehør til pinnekjøttTilbehør til pinnekjøtt er poteter, kålrabistapp, rødkål og tyttebærsyltetøy.
|
|
|
#7 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Tilbehør til pinnekjøtt-ribbefettet fra pinnesteika, poteter, kålrabistappe, tyttebærsyltetøy og rognebærgele.Tomtebrygg.Nam! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tilbehør til pinnekjøttvi pleier å ha potet, kålrabistappe, og så lager mamma en saus med litt av skyen og fløte og diverse. Jeg dropper som regen sausen og har bare kålrabistappe
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Tilbehør til pinnekjøttKålrotstuingen lages ved å dele 3-4 gulrøtter pr kålrot i små biter, kålrota deles også i små biter, og alt kokes i lettsaltet vann til det er mørt. Deretter har jeg i en stor smørklatt, og en god klunk fløte og masse kvernet pepper, og moser med vanlig håndmikser. Smak til med mer salt, pepper, fløte eller smør.
|
|
|
#10 |
|
tankefull
|
Er forsåvidt enig i dette, men det MÅ være litt fett på sauekjøttet da, for det er der den gode smaken sitter |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Fett på kanten er jeg helt enig i, og visst gir fettet masse smak, men det er de magre sauene som utegangere og villsau som gir det beste pinnekjøttet. Der er det bare en fettrand og kjøttet smaker mye i seg selv. De feite sauene som dalasau gir mindre godt pinnekjøtt. Synes jeg.
|
|
|
#12 |
|
Protonterapeut
|
|
|
|
#13 |
|
|
Jepp, AKKURAT sånn, bortsett fra at tyttebærsyltetøyet er kjøpt, og jeg er ikke begeistret for akevitt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Tilbehør til pinnekjøttMelne poteter, kålrotstappe (med litt kokte poteter, fløyte, salt og pepper i), sjy og mamma sine heimelaga grove pølser høyrer med til pinnekjøtet. Ta ein dæsj av alt og legg opp i ei heimebaka lefse, brett lefsa rundt og nyyyyt. Øl og akevitt til for dei som likar det, brus eller saft til oss andre. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
er her
|
Sv: Tilbehør til PinnekjøttTil Pinnekjøttet har vi:
|
|
|
|
#17 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tilbehør til PinnekjøttPotet/mandelpotet og hjemmelaget kålerabistappe og sjy. Pinnekjøtt skal være enkelt med minst mulig tilbehør mener jeg. har faktisk aldri fått servert noe annet til. |
|
|
|
![]() |
|
|