|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tankefull
|
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?
Ja, kunnskapen til å kunne greie dette var der, selv om jeg ikke alltid valgte å bruke denne kunnskapen.
|
|
|
#2 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Begge ungene viser stor interesse når det kommer til skruing. Så jeg gleder meg stort til vi kan kjøpe inn sånne små elektronikkdingser som vi kan lodde på hjemme. Ja for loddebolt og multimeter har man jo selvfølgelig minst en av. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Ting jeg synes er uvurderlig er:
|
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Jeg håper hun lærer å spille gitar eller piano. Til nød trommer. Og sang. Hun er musikalsk og bør få brukt det til noe. :talent som ble ødslet bort:
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Gapahuk og bilmekking har jeg ingen ambisjoner om å lære bort. Jeg har igrunnen ikke satt opp noen sjekkliste. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Ja, har man ikke?
|
|
|
#7 |
|
|
Planen min for gutta er selvfølgelig at de skal bli sånne som tar Missas døtre med storm og får de til å glemme alt de har lært hjemme. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
|
|
|
#10 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om turbo fortsetter å ha lite interesse for data som til nå, ikke vil han prøve ikke spille eller noe. *rar unge når pappaen er datamann og mora var nerd før når hun var yngre
|
|
|
|
#11 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Mine to er forskjellige og har hver sine sterke sider. De har alltid vært med på det vi har foretatt oss og vi har alltid tatt oss tid til å la dem prøve selv. Noen liste har vi ikke.
|
|
|
#12 |
|
Peppy!
|
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Noe jeg synes er viktig er å lære gutten å håndtere verden. At han kan sette seg i en bil hvor som helst og klare å manøvrere seg frem dit han skal, at en flyplass i Kuala Lumpur ikke byr på større problemer enn flyplassen på Sola. At han klarer å kommunisere med mennesker hvor han nå enn skulle befinne seg, til tross for at han ikke kan språket. Osv. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Vi har ingen slik liste, selv om vi har en tolvåring i hus. Jeg prøver å lære dem økonomisk sans, empati og evnen til å kunne bruke av sine egne evner og ressurser. Om de ikke kan vaske klær når de er tolv eller seile som voksne har jeg stor tro på at de har ferdigheter innabords som de har store behov for. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tankefull
|
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Økonomi står høyt på listen.
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Vel Maz, jeg lover på tro og ære at jeg kommer til å være glad i barna mine selv om de ikke lærer seg engelsk innen første klasse. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
:Puster lettet ut:
Jeg er helt med på det, og jeg lever delvis etter dette selv, når det handler om å være på tilbuds siden. Jeg har til og med sørget for å delta på aktiviteter der jeg selv er svak, for å bryte mønstere som at "i vår familie er vi ikke, kan vi ikke osv". |
|
|
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Det var ikke sånn det var ment fra min side.
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Helt enig. Jeg tror ikke slike ting ville havne på liste, med mindre det var god grunn til å anta at podens "funksjonsnivå" ville ligge lavere enn "normalen".
|
|
|
|
#20 |
|
Ute på tur
|
Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Jeg håper barnet mitt blir selvstendig og greier seg selv, både økonomisk og praktisk. Vi ønsker at han skal lære å sette pris på naturen og derfor tar vi han med ut i skogen på tur, fisking og på fjellturer. Det er vel tvilsomt at to så lite handye mennesker kan lære han noe praktisk, men vi skal i allefall greie å lære han hvor han skaffer hjelp!
|
![]() |
|
|