|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvordan stemmer du, og boikotter du Nestlé? | |||
Jeg stemmer sosialistisk og boikotter Nestlé |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 20,63% |
Jeg stemmer sosialistisk og boikotter ikke Nestlé |
46 | 36,51% |
Jeg stemmer borgerlig og boikotter Nestlé |
13 | 10,32% |
Jeg stemmer borgerlig og boikotter ikke Nestlé |
41 | 32,54% |
Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Passiv
|
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning
Du har nok veldig rett i det. Jeg tenkte først på å lage en poll med partier i stedet for borgerlig/sosialistisk. Det var en tabloid feilvurdering som jeg får rett tilbake i fleisen. I mange mellommenneskelige verdisaker har nok både det borgerlige Venstre og Krf et syn som harmonerer mer med SV og Ap. Jeg tror nok at svarene for Venstre og SV en slik undersøkelse ville vært veldig like. |
![]() |
![]() |
#46 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningJeg stemmer sosialistisk evt sosialdemokratisk og boikotter bare After Eight, resten av produktene handler jeg.
![]() |
![]() |
#47 |
*_*
|
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningJeg stemmer borgerlig og boikotter Nestlé til en viss grad. Har ikke brukt barnemat derfra, bortsett fra en og annen ferdigblandet Nan 1 da jeg ikke hadde noe alternativ for hånden. Ellers går det også på alternativer; jeg velger bort Nestlé når jeg har et alternativ.
![]() |
![]() |
#50 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningStemmer borgerlig og boikotter ikke Nestle!
![]() |
#52 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningJeg bestemte meg for å boikotte Nestle da jeg var 12 år og ble klar over hvilke skader de hadde gjort i den tredje verden. Ga på samme tid opp min favorittsjokolade Big Lion. Har lest mye om saken i ettertid bla fra linker på Ammehjelpen og begynte boikotten av deres datterselskaper da jeg fikk barn.
![]() |
#53 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning
![]() |
#54 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningJeg stemmer sosialistisk og boikotter ikke Nestlé
![]() |
#55 |
Textrovert
|
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningJeg stemmer sosialistisk og boikotter ikke. Eller rettere sagt, jeg går ikke inn for å kjøpe Nestlé-produkter, men jeg har ikke satt meg såpass inn i saken at jeg føler at jeg KAN boikotte. Jeg er for gammel til å boikotte bare fordi andre sier jeg bør gjøre det. Og det lille jeg har lest, gjorde meg veldig ambivalent. Så inntil jeg setter meg bedre inn i Nestlé og hva de står for, så velger jeg å ikke boikotte.
![]() |
#56 |
frakoblet
|
![]() |
#58 |
Peppy!
|
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningJeg stemmer småsosialistisk og boikotter ikke. (Men kan i grunn ikke tenke meg at Nestlé ville merket om jeg boikottet, kan ikke komme på noen produkter jeg faktisk kjøper fra Nestlé.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Audacious
|
Men kjære deg, Ru, hvis man velger å ikke kjøpe et produkt fra Nestlé og i stedet velger et annet (Hipp på barnemat, Freia på sjokolade, Löfbergs på kaffe, f.eks) så er da de varene også produsert på en arbeidsplass? Det er jo ikke sånn at man lar være å drikke kaffe eller gi barna sine mat hvis man boikotter Nestlé!
Ja, dette har jeg også tenkt på. Å boikotte handler jo nettopp om å la markedskreftene påvirke bedriftens valg. Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor ikke "forbrukermakt" er en parole på høyresiden.
![]() |
#60 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningJeg stemmer borgelig og boikotter IKKE Nestlè
![]() |
|
|