Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan stemmer du, og boikotter du Nestlé?
Jeg stemmer sosialistisk og boikotter Nestlé 26 20,63%
Jeg stemmer sosialistisk og boikotter ikke Nestlé 46 36,51%
Jeg stemmer borgerlig og boikotter Nestlé 13 10,32%
Jeg stemmer borgerlig og boikotter ikke Nestlé 41 32,54%
Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-08, 09:57   #41
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Synes det er så sykt vanskelig jeg - de er liksom overalt!

Ja, vi har tatt det gradvis, etterhvert som vi har blitt klar over hva som er hva og hva som ikke er det.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 10:10   #42
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg tror hypotesen din strander på at det såpass mange Venstre-velgere her på FP. Liberalister med sosial samvittighet. Ellers er jeg enig med deg at argumentasjonen langt på vei følger sosialistiske verdilinjer. Det går på ord som anstendighet, ansvar, moral - det er jo dét vi borgerlige mangler?

Du har nok veldig rett i det. Jeg tenkte først på å lage en poll med partier i stedet for borgerlig/sosialistisk. Det var en tabloid feilvurdering som jeg får rett tilbake i fleisen. I mange mellommenneskelige verdisaker har nok både det borgerlige Venstre og Krf et syn som harmonerer mer med SV og Ap. Jeg tror nok at svarene for Venstre og SV en slik undersøkelse ville vært veldig like.

Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 10:17   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn går det når man blir tabloid, ja. :tsktsk:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 10:43   #44
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 06-09-08, 12:54   #45
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg boikotter ikke Nestlé.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 20:11   #46
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer sosialistisk evt sosialdemokratisk og boikotter bare After Eight, resten av produktene handler jeg.

Gammel 06-09-08, 20:23   #47
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg stemmer borgerlig og boikotter Nestlé til en viss grad. Har ikke brukt barnemat derfra, bortsett fra en og annen ferdigblandet Nan 1 da jeg ikke hadde noe alternativ for hånden. Ellers går det også på alternativer; jeg velger bort Nestlé når jeg har et alternativ.

Er forresten tabloid og generaliserende også, og er vel i utgangspunktet enig med HI at uttalt boikott framstår som en veldig sosialistisk aktivitet.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 20:25   #48
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg stemmer borgelig, og boikotter Nestle i ånden.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 21:42   #49
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir nysgjerrig på hvorfor dere boikotter. Lurer på om alle har samme motivasjon.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 21:44   #50
Callisto

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Stemmer borgerlig og boikotter ikke Nestle!

Gammel 06-09-08, 21:54   #51
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg stemmer Venstre og boikotter ikke. Men jeg kjøper helst andre merker enn Nestle.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 00:13   #52
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bestemte meg for å boikotte Nestle da jeg var 12 år og ble klar over hvilke skader de hadde gjort i den tredje verden. Ga på samme tid opp min favorittsjokolade Big Lion. Har lest mye om saken i ettertid bla fra linker på Ammehjelpen og begynte boikotten av deres datterselskaper da jeg fikk barn.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 00:53   #53
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg stemmer sosialistisk og boikotter Nestlé og alle datterselskaper.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 01:50   #54
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg stemmer sosialistisk og boikotter ikke Nestlé

Må bare ha Lion sjokoladen en gang i blandt. After eight er også godt.

Gammel 07-09-08, 10:03   #55
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer sosialistisk og boikotter ikke. Eller rettere sagt, jeg går ikke inn for å kjøpe Nestlé-produkter, men jeg har ikke satt meg såpass inn i saken at jeg føler at jeg KAN boikotte. Jeg er for gammel til å boikotte bare fordi andre sier jeg bør gjøre det. Og det lille jeg har lest, gjorde meg veldig ambivalent. Så inntil jeg setter meg bedre inn i Nestlé og hva de står for, så velger jeg å ikke boikotte.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 10:30   #56
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg stemmer sosialistisk og boikotter ikke. Eller rettere sagt, jeg går ikke inn for å kjøpe Nestlé-produkter, men jeg har ikke satt meg såpass inn i saken at jeg føler at jeg KAN boikotte. Jeg er for gammel til å boikotte bare fordi andre sier jeg bør gjøre det. Og det lille jeg har lest, gjorde meg veldig ambivalent. Så inntil jeg setter meg bedre inn i Nestlé og hva de står for, så velger jeg å ikke boikotte.

http://www.ammehjelpen.no/asp/defaul...ID=108&show=19

Gammel 07-09-08, 12:49   #57
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Ammehjelpen er vel ikke akkurat upartisk?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 18:19   #58
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer småsosialistisk og boikotter ikke. (Men kan i grunn ikke tenke meg at Nestlé ville merket om jeg boikottet, kan ikke komme på noen produkter jeg faktisk kjøper fra Nestlé.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 20:16   #59
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Boikotten er tve-egget, slik jeg ser det. Ja, det handler om at mødre i Afrika blir lurt til å tro at MME er det eneste rette og med vannmangel og hygiene etc. så er det en uting. På en andre siden har man alle arbeidsplassene som Nestle står for ...

Men kjære deg, Ru, hvis man velger å ikke kjøpe et produkt fra Nestlé og i stedet velger et annet (Hipp på barnemat, Freia på sjokolade, Löfbergs på kaffe, f.eks) så er da de varene også produsert på en arbeidsplass? Det er jo ikke sånn at man lar være å drikke kaffe eller gi barna sine mat hvis man boikotter Nestlé!

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Å la være å handle med en bedrift hvis etikk du ikke liker er da ikke noe som er forbeholdt sosialister. Det handler jo egentlig om markedskrefter å tro på kundenes makt og om mange nok individer velger anderledes vil ren og skjær økonomisk sans påvirke bedriftens valg.

Ja, dette har jeg også tenkt på. Å boikotte handler jo nettopp om å la markedskreftene påvirke bedriftens valg. Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor ikke "forbrukermakt" er en parole på høyresiden.

Gammel 07-09-08, 20:45   #60
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg stemmer borgelig og boikotter IKKE Nestlè

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.