Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: låser du inngangsdøren når du er hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Låser du utgangsdøren når du er hjemme?
Jeg låser aldri døren når jeg er hjemme 10 5,92%
Jeg låser døren om natten 71 42,01%
Jeg låser døren på dagtid når jeg ikke har oversikt over hvem som kan komme inn 17 10,06%
Jeg låser alltid døren 67 39,64%
Det er tilfeldig om jeg låser eller ikke låser 15 8,88%
Annet, spesifiser gjerne i tråden 16 9,47%
Jeg bor i byen 60 35,50%
Jeg bor på landet 39 23,08%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 169. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-08, 11:27   #1
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinnoff: låser du inngangsdøren når du er hjemme?

Etter at jeg som 10-11-åring opplevde at en ukjent dame plutselig sto midt i stua begynte jeg å låse døra når jeg var hjemme også.

Gammel 22-12-08, 11:34   #2
Left
Passiv

Standard

Låser alltid, men det går mer på at det plutselig står andre unger midt i stua her. Vi bor i utkanten av en mindre by.

Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 11:26   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi låser alltid på natten og egentlig gjerne på dagen også selv om vi er hjemme, men er ungene ute i hagen eller leker i nærheten må vi jo ha det åpent.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 11:32   #4
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg låser alltid døra. Nå bor vi i lavblokk med felles oppgang, så da er det den ytterste, felles døra som alltid er låst med smekklås, og da låser jeg bare inn til leiligheta vår på kvelden. Men der vi bodde før hadde vi dør rett ut, og den var alltid låst til tross for at leiligheta var lita. Jeg la meg til denne vanen da jeg bodde i Oslo, og synes det er greit. Vi bor i by, men ikke i sentrum, og det er sikkert ikke "nødvendig" å låse.

Gammel 22-12-08, 11:32   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser døren om natten. Jeg låser sjelden døren når jeg er tilstede på området, men ikke i leiligheten min.

Gammel 22-12-08, 11:36   #6
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Låser aldri. Bor i blokk sentralt i Oslo, og det er til enhver tid to låste dører mellom oss og gata uansett.

Gammel 22-12-08, 11:53   #7
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Låser alltid. Bor i tettbygd strøk, men ikke i by, sentralt på østlandet.

Det har vært svært mange "innstigningstyverier" her de siste årene, så det kunne ikke falt meg inn å ikke låse. Det er folk som har hatt tyver inne i huset midt på lyse dagen, de har stjålet vesker og kameraer o.l. i gangen mens de som er i stua ikke har merket noe som helst. Også mye tyverier om natta mens de sov. Innbrudd skjer ikke bare når man er bortreist altså!

Jeg er forøvrig litt husredd og trives best med låst dør, det har jeg alltid gjort! Har alarmen på i stua om natta også, funker greit i forhold til ungene enda hvertfall, de kommer inn til oss når de står opp, og eldste kan å skru av alarmen selv.

Og om noen skulle lure, jeg er av de som alltid låser bilen og tar med verdisakene også. :Paranoid:

Gammel 22-12-08, 11:54   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor i bygård sentralt i Oslo og har alltid døren til leiligheten låst når vi er hjemme. Jeg låser også hvis jeg bare skal ned og hente posten eller opp på loftet og hente noe.

Gammel 22-12-08, 12:04   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Oslo har det vært flere tyverier der tyvene har kommet midt på lyse dagen, åpnet døra, tittet kjapt inn i gangen og røsket med seg det som gjerne ligger rett innenfor døra av mobiler, lommebøker, pc-bagger og vesker, og stukket av gårde fort som fy.

Så man bør jo låse.

Jeg låser mest for å holde minsten inne.

Gammel 22-12-08, 12:04   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså. Vi bor forsåvidt i byen, men i et nabolag som er veldig gjennomsiktig. Så sånn tyveripolitisk føler jeg ikke behov for å låse ytterdøra når jeg er hjemme. Men nå har det seg slik at den ene katten vår åpner dører, og det kan til tider være litt upraktisk hvis det er kaldt ute. Derfor er den ofte låst...

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 12:10   #11
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Låser døra om natta og når jeg er i dusjen og ikke har oversikt om hvem som kan komme inn. Noen ganger låser jeg hvis jeg bare er rundt omkring ute også da vi har stooor hage.

Bor på gård og en gang jeg hadde vært bak låven en liten stund satt det plutselig 3 (!) forskjellige familier på tunet og hadde tatt seg til rette. 2 av de forsvant ganske fort, den siste prøvde å spille dum. (trodde vi hadde åpen dag, selv om han visste vi ikke hadde det)

Gammel 22-12-08, 12:40   #12
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi låser, ellers stikker minsten ut. Men nå har han lært seg å finne en sekk, veske eller kurv å klatre på, da når han låsen uansett.

Jeg låser forresten også om jeg er alene og skal dusje eller ned i kjelleren og hente noe. Det er så ekkelt da det plutselig er folk i stua.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:20   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser alltid, hvis jeg ikke venter på noen som har greencard for å tusle inn. Bor i Suburbia, men innenfor bygrensene. Så det så.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:21   #14
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Me prøver å huske å låse døra når me legger oss om kvelden og når me ikkje er heime

Gammel 22-12-08, 13:21   #15
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg låser døren om natta og om kveldene når jeg er alene hjemme. Vi bor landlig, men bynært.

Gammel 22-12-08, 13:27   #16
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Jeg prøver å holde dørene låst, men med unger som kommer og går så er det ikke alltid mulig.
Det har vært endel ran i området og politiet oppfordrer å låse selv om man er hjemme. Ranerne går fra dør til dør og kjenner, kommer man over dem så er en av unnskyldningene om at de leter etter noen. Det finnes mange frekke folk der ute.

Om natten er alltid dørene låst.

Gammel 22-12-08, 13:39   #17
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg lærte å låse døra da vi bodde i Mandal og jeg kom ned i gangen bare for å se at noen gikk ut av huset mitt .
Så da låste jeg alltid, likeså når vi bodde i et boligområde utenfor Trondheim.
Nå tenkte jeg at jeg skulle låse bare når det er nødvendig. Men ser jeg låser døren automatisk når jeg kommer inn døra. Men det er kanskje like greit..

Gammel 22-12-08, 13:43   #18
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Jeg bor i by, og vi låser stort sett døren på dagtid, såvel som på natten. Er ganske paranoid for at noen bare skal valse inn døren og ta oss.

Nå på dagtid så har jeg døren ulåst, fordi jeg hyler bare :KOM INN: hvis noen banker på. Det er så tungt for meg å hoppe ut på krykker for å lukke opp. Har hatt hyggelige postmenn og loddselgere i stuen de siste to ukene. Kommer det noen med uhederlige tanker så bruker jeg krykkene som våpen.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:43   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor veldig sentralt på oslo øst. Vi låser døra om natta, og på kvelden også hvis det er fest i naboleilighetene. På dagtid har jeg aldri følt behov for å låse døra.

Gammel 22-12-08, 16:01   #20
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bor også i suburbia og låser alltid døren. Det skjer automatisk når jeg lukker den, og det hender ofte at jeg låser ytterdøra når jeg er på besøk hos andre også. Helt automatisk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.