Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Er dere hyttemennesker?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-08, 12:32   #41
Gammel bruker
Passiv

Standard

Sv: Er dere hyttemennesker?

Signerer DM. I tillegg tror jeg at det ligger mye avslapning og ro i det å "holde julene i gang" på en litt primitiv hytte. Stikkordet er så flott at jeg nesten må ta det på nynorsk: antiframandgjering! Det er noe beroligende ved det å kjenne at en kan klare seg med selv enkle virkemidler (ved og fyrstikker og den slags), og det er godt å komme seg bort fra den hverdagen som vi på mange måter skjønner lite av (jeg aner f.eks. ikke hvordan det er mulig for dere å lese det jeg skriver i deres egen stue om noen få øyeblikk).

Så ja, jeg er definitvt et hyttemenneske, selv om jeg gjerne vil ha snurredass fremfor utedo..

Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 14:28   #42
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg er hyttemenneske i den forstand at jeg vil ha samme komfort som hjemme.
Da jeg var gift hadde vi hytte uten strøm og innlagt vann. Måtte gå i ca 1,5 time. Kun radio med batterier og ekte utedass.
Jeg trivdes ikke spesielt der oppe for å si det sånn.
Utrolig vakker natur og flotte turstier sommer som vinter, men altfor slitsomt hver gang vi skulle på hytta.

Gammel 29-12-08, 14:38   #43
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vet egentlig ikke om jeg er hyttemenneske for jeg har aldri vært vant med å reise på hytte. Det jeg vet er at den i det minste måtte ha innlagt vann. Strøm er mindre nødvendig for min del.
Vi har hyttetomt, men nøler veldig med å begynne å bygge på den. Grunnen til det er at vi liker godt å reise til nye steder og oppleve nye ting. Vi er veldig glad i å være ute i naturen og den roen det fører med seg.

Gammel 29-12-08, 14:49   #44
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er et hyttemenneske. Det er deilig å komme til et sted der man kan slappe av, jeg slapper mye mer på ei hytte enn hjemme. Hjemme er det ALLTID hundreogen ting jeg skulle ha gjort, på hytta skal jeg stort sett bare lese bøker og drikke rødvin. På hytta er alt klart, man slipper å innstallere seg, bli kjent osv, det er bare å slenge beina i sofaen og ta på de gamle tøflene. Jeg er oppvokst på fjellhytter uten strøm og vann, og har mine beste ferieminner derfra. Når det er sagt hadde jeg ikke som mor nå sittet ei uke på ei kald hytte uten strøm med småbarn. Aller best trives jeg også på hytta ved sjøen. I havgapet. Det er vidunderlig.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 14:51   #45
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Vi har campingvogn med gass, strøm, lys, do, tv, internett.
Grunnen til at vi liker å være der er fordi det er deilig å bytte stue.
Det er et deilig latmannsliv. Lite å rydde og vaske. Intet stress. Vi spiller spill, vi leker med leire, vi perler, ser tv, spiller ds, går turer osv
Mannen fisker og syns det er godt å komme bort fra jobben.
I vognen er det mannen som lager mat og vasker opp.

Gammel 29-12-08, 16:17   #46
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke noe utpreget hyttemenneske. Det kommer vel av at jeg ikke er noe utpreget friluftsmenneske. Jeg kunne aldri, aldri ha tenkt meg aa ha hytte. Jeg har mer enn nok med aa ta meg av leiligheten vaar.

Men, en venninne av meg har hytte, og vi er med henne opp dit en tre til fire ganger i aaret, og det synes jeg er bare herlig. Vi faar all kosen, men slipper ansvaret. Saa lenge jeg tar oppvasken og mannen lemper litt ved, er venninna min happy. Det er koselig aa komme seg litt bort og finne roen. Naa har denne hytta innlagt vann, bad med dusj og do, osv., og det hjelper litt. Hadde den vaert mer spartansk, ved jeg ikke om jeg hadde kost meg like mye.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 16:41   #47
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Ja jeg er et hyttemenneske og storkoser meg på fjellet. Alt stress og mas blir lagt igjen hjemme. Er bare å gå rett på utsiden av hyttedøra så kan ungene ake og kose segvinterstid, eller utforske bekken på sommeren. Elsker også å sitte med fiskestanga og nyte stillheten. Har ikke innlagt vann på vår hytte, men litt strøm har vi.

Gammel 29-12-08, 18:00   #48
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er hyttemennesker alle fire. Bærer vann, har strøm og derved også en veldig fin løsning med elektrisk do (alt blir aske). Utedo er nemlig det eneste jeg synes er pes, men det gikk helt fint de årene vi hadde det også. Det skjer et eller annet med tempoet hos oss når vi drar på hytta. Det blir så rolig og avslappet. Vi spiller spill, leser, vasker opp sammen, lager god mat osv. Dessuten følger vi veldig årstidene på hytta, plukker bær og sopp om høsten, går på skiturer om vinteren, lager vannmøller i bekkene om våren, og bader om sommeren.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 18:08   #49
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Jeg liker hytteturer. Og jeg liker å være ute i naturen, liker å ha god tid og mangel på ting som trekker oss ut av huset. Men jeg ønsker meg ikke hytte, jeg hadde ikke orket et sted til som må vedlikeholdes. Og jeg liker ikke primitivitet i form av utedo, manglende strøm og vann i ukevis hvert år. Men hvis noen begynner å snakke om en litt godt utstyrt famliehytte, er jeg med.

Jeg har forsåvidt heller ikke skjønt de som reiser opp til vinteren når det omsider begynner å bli vår i lavlandet.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 18:27   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, Hønni. Si fra hvis noe skulle bli ledig!

: drømme:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 18:39   #51
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig glad i å være ute i naturen, og også et hyttemenneske. Vi har to hytter vi kan låne i familien. Den ene ligger 50 min unna ved en innsjø på fjellet, med fint turterreng både sommer og vinter. Med strøm, trampedusj og utedo, men uten innlagt vann. Den andre ligger 6 timers kjøring unna ikke langt fra et stort skianlegg. Den er et gammelt hus med strøm og vann.

Vi er mest på hytta som ligger nærmest. Perfekt for et par dager med turer, lange middager med rødvin, peiskos og lesing. Men skulle jeg hatt egen hytte ville det ha vært med høyere standard. Dusj, vannklosett, ordentlig kjøkken og helst internett

Gammel 29-12-08, 21:58   #52
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Internett har jeg på hytta, kobler bare opp med mobilen. Er lite jeg bruker nettet der oppe, men har hvertfall muligheten.

Gammel 29-12-08, 22:20   #53
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke hytte og kommer nok ikke til å skaffe det heller. Men det er et savn, for jeg får en ro på hyttetur - også de enkleste - som jeg ikke får ellers. Det er noe med lydløsheten som følger med at det ikke er alt mulig som surrer og går, tror jeg.

Gammel 29-12-08, 22:27   #54
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke hytte, men vi har tilgang på hytte som andre (les: mine foreldre) vedlikeholder. Det jeg liker aller best med å være på hytta er å være utilgjengelig. Jeg nyter å skru av mobilen (selvfølgelig bare hvis hele kjernefamilien er med meg) og verken ha nett eller TV. Da leser jeg og spiller spill uten å ha snev av lyst til å gjøre noe annet (fordi jeg ikke kan). Etter detox som tar ca to timer er faktisk nett og TV glemt. Det er herlig å være på tur i det man går ut døra, og det er det beste som finnes i verden når hele familien senker aktivitetsnivået til et minimum. Så ja, jeg liker godt å være på hytta, spesielt etter at det ble innlagt strøm og toalett innendørs.

Vi kommer derimot ikke til å skaffe oss egen hytte før vi arver den tidligere nevnte.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 22:41   #55
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Sånn har vi det. Vi kan flytte ut på hytta i indre Oslofjord om sommeren, pendle til jobb derfra om vi vil, og så reiser vi et eller annet sted utenlands også.

Og nå ble jeg ikke noe særlig nysgjerrig på hvor dere har hytte hen. Er vi hyttenaboer? (vi har også hytte i indre Olsofjord...)

Gammel 30-12-08, 03:38   #56
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Så der ser jeg.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 08:59   #57
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke hyttemenneske. Jeg synes utedoer er motbydelige og at manglende strøm er slitsomt. Å hente vann i bekken ser jeg heller ikke sjarmen med. Hytter med alle fasciliteter er selvfølgelig noe annet, men jeg har ikke lyst på hytte selv. Jeg orker ikke enda en ting som skal vedlikeholdes og som vi føler at vi MÅ besøke.

Skal jeg betale en formue for å reise på fjellet, vil jeg heller ha en leilighet ved høyfjellshotellet med fullpensjon og tilgang på badebasseng enn ei hytte.

Vi bor ved sjøen, rett ved badestrand, så hytte ved vannet er ikke noe tema.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 10:44   #58
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Med egen hytte i skogen, rett ved ett lite tjern og fjellet i umiddelbar nærhet, vil jeg absolutt si vi er hyttemennesker.

Vi er på hytta så ofte vi kan. Vi har bare 1,45-2 timers kjøring hjemmefra, så det er absolutt ikke noe pes å dra dit. Vi har innlagt strøm, men ikke vann. Vi har forbrenningsdo inne, og den er lukt- og kuldefri.

På hytta er det TID til det meste. Det er ingenting man MÅ gjøre, om man ikke har lyst. Hjemme er det, som noen nevnte her, så mye man "bare skal...." Jo man skal jo vedlikeholde hytta også, men der er det av en eller annen grunn mest "å pusle rundt", selv om det dreier seg om beising av hytta f.eks. Alt går i saktere tempo der enn hjemme.

Gammel 30-12-08, 11:06   #59
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Åh, Hønni. Si fra hvis noe skulle bli ledig!

: drømme:

Det skal jeg. Det er mine foreldre som har hytten, men vi flytter inn i sjøboden så snart vi får ut alt som er stuet der om vinteren. Der har vi soverom med hems til gutta, et lite kjøkken og det aller beste, spisestuen:

Sist redigert av Hønni : 01-06-11 kl 21:13.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 11:13   #60
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hytte er sikkert fint, men ikke noe for meg. Jeg har for mye vedlikehold med huset allerede og får prikker ved tanken på enda mer. Men det hender vi er gjester på andres hytte da - snyltehyttere. Det er helt topp.

Men ellers liker jeg å reise så jeg vil ut og se verden i feriene.

Hadde jeg ikke bodd slik til at naturen er utenfor døren og jeg kan sitte i fred i hagen uten at noen naboer sitter på fanget, hadde jeg antagelig sett annerledes på det og hatt behov for å komme vekk et sted.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.