Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har alle barn skøyter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-09, 14:04   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har alle barn skøyter?

Sportslåven? :tydeligvis ikke noe sportsmenneske: Er det den ved bakken?

Og jeg vet ærlig talt ikke hvor man går på skøyter i området vårt, jeg. Ved skolen? Hvor ellers?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 14:14   #2
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Sportslåven? :tydeligvis ikke noe sportsmenneske: Er det den ved bakken?

Og jeg vet ærlig talt ikke hvor man går på skøyter i området vårt, jeg. Ved skolen? Hvor ellers?

Sportslåven

Gammel 08-01-09, 14:21   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Sportslåven

Ah, den har jeg ikke hørt om en gang. Takk for tips.

Gammel 08-01-09, 14:06   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, med fare for å avspore tråden til Divine; er disse skøytene like kalde som de var? Fra mine arveskøyteturer husker jeg bare at jeg frøs og frøs og frøs på tærne. Grusomt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 14:06   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vannet dere av og til går tur til?

Det ligger jo is overalt nå.

Ellers er det jo skøytebaner flere steder over på Oslosida og på Jar, mener jeg å ha sett.

Og bak huset vårt.

Gammel 08-01-09, 14:06   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, de er tykke og gode, de vi har kjøpt. Storebror holder på i timesvis.

Gammel 08-01-09, 14:34   #7
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Mine har skøyter, i allefall de to yngste.
Eldste har hverken, ski a noe slag eller skøyter. Han hater vinteraktiviteter og har alltid gjort det.
Skøytebane er det mellom barne- og ungdomsskolen.

Gammel 08-01-09, 14:34   #8
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

KJøpte på lørdag skøyter til meg selv på og datter for 199 kr per stykk. Veldig fornøyd! SALG!

Gammel 08-01-09, 15:50   #9
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Barna har vokst ut av sine skøyter, så vi må kjøpe til begge.

Gammel 08-01-09, 15:57   #10
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Her hos oss, altså i podens skoleområde, tror jeg "alle" har både ski og skøyteutstyr. Ikke fordi alle bruker det på fritiden og ikke fordi alle ønsker det, men fordi vi har en skole som antar at alle har slikt og at alle har slikt liggende klart til å kunne brukes med ca 10 sekunders varsling. Så joda, jeg har lært og vi har endelig funnet ut at vi ikke trenger å vurdere behov på bakgrunn av egne ønsker og behov, det er bare å kjøpe fordi skolen kommer til å legge opp til bruk av utstyret.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 15:57   #11
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Alle har vel ikke skjøyter, men jeg tror de fleste rundt her har det ihvertfall. Trodde det var ganske vanlig å ha det.

Jeg tror også det er ganske vanlig å ha både flere termoser, rumpeakebrett, snowracer og sitteunderlag.

Driver man mye med vinteraktiviteter synes jeg ikke et er så rart.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 16:08   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg tror også det er ganske vanlig å ha både flere termoser, rumpeakebrett, snowracer og sitteunderlag.

Driver man mye med vinteraktiviteter synes jeg ikke et er så rart.

Nei, men hvis man ikke driver mye med ute-/vinteraktiviteter er det ikke fullt så sannsynlig at man har alt dette.

Gammel 08-01-09, 16:12   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, men hvis man ikke driver mye med ute-/vinteraktiviteter er det ikke fullt så sannsynlig at man har alt dette.

Nei selvfølgelig ikke.
Var sneversynt og tenkte på oss og de rundt oss. Her vi bor er alle ungene masse ute og driver med forskjellig om vinteren.

Jeg synes forøvrig at skolen ikke kan forvente at alle barn har ski, skøyter osv. Da burde de ha tilbud om utlån til de som ikke har eller ha alternative aktiviteter.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:53   #14
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Desto gladere bør man være for at barnet får prøvd seg på skolen.

Jeg er enig i at det ikke ser bra ut med meldinger om at "alle må ta med skøyter". "Den som har --osv--" er en bedre ordlyd. Vi hadde skøytedag på skolen vår i dag. Et mindretall hadde ikke skøyter (5-6 stykker). Vi skrev på info'en at barna kunne leke på isen (tjern med skog rundt, flott for lek) uten skøyter. Når vi har skidager og akedager, kan barn som ikke har eget utstyr låne rumpeakebrett på skolen. Ikke like fjongt, men det er leit om slike dager skal avskaffes fordi enkelte ikke har skøyter/ski/akebrett --- dersom det er det noen av dere mener man bør? Skulle naturligvis gjerne hatt et lager skøyter og ski på skolen, men det er det ikke midler til å handle inn (nok) av.

Jeg tenker at det er flere i klassen min som har fått et fantastisk minne i dag, (hvor i hvertfall 2 stk. som ikke kunne det fra før lærte seg å mestre skøyter) på en iskald dag på et tjern inni skogen, sammen med mange gode venner.

(Sånne ting blir gjerne bråbestemt også pga. været. Hadde det snødd, ville skitur vært mer aktuelt. Hadde det regnet, ville det blitt vanlig inne-gymtime). Derfor kan fristene være korte. Men naturligvis kunne vi nevnt på foreldremøtet i høst, at når vintersesongen kommer vil vi sannsynligvis gå på ski og skøyter.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 21:03   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg er enig i at det ikke ser bra ut med meldinger om at "alle må ta med skøyter". "Den som har --osv--" er en bedre ordlyd.

Nettopp. Jeg tror bare det var det som var poenget her. Og så legge til rette for at det enten finnes låneutstyr tilgjengelig, eller at de som ikke har utstyr kan gjøre noe annet morsomt ute.

Og en beskjed tidligere på høsten på foreldremøte (eller infoskriv eller annet) om at det er sannsynlig at slike aktiviteter blir aktuelt vil jo hjelpe slike som f.eks. oss, som ikke har tenkt tanken på å kjøpe skøyter, og neppe ville rekke det på én dags varsel, men som gjerne kjøper det om vi får vite at det kan komme til nytte/glede.

Gammel 08-01-09, 15:56   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig godt å lese denne tråden og innse at det ikke bare oss som er ganske dårlige på uteaktiviteter på vinterstid.

Verken jeg eller mannen har noen gang vært vintermennesker, så gåing på bortoverski er liksom ikke noe for oss.

Gammel 08-01-09, 16:54   #17
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Yngstemann går i første klasse, og de har utedag annenhver onsdag. På tirsdag fikk vi med lapp hjem hvor det sto at de skulle stå på skøyter dagen etter, så husk skøyter og hjelm.

Jeg ble litt paff. Sønnen min har ikke skøyter, så jeg måtte ringe læreren og høre hva i all verden vi skulle gjøre på så kort varsel. Heldigvis hadde skolen skøyter til utlån. Men er virkelig skøyter noe alle har?

Jeg har hatt kjempedårlig samvittighet fordi vi nesten ikke har tatt med ungen ut på ski. Nå begynner jeg å tenke at jeg sikkert må kjøpe skøyter til han også, siden det virket som om skolen antok at dette var noe alle barna drev med.

Mon tro om vi ikke har barn på samme skole jeg?? Jeg fikk nøyaktig samme beskjed på tirsdag

Forøvrig så er jeg helt enig, ble litt paff over at de faktisk forventer at alle 1.klassinger skulle ha skøyter. Nå hadde vi akkurat fått skøyter og faktisk gått litt på skøyter i jula, men hadde det ikke vært for at vi arva dem av tanteungen min så og si ubrukt så hadde ikke sønnen min heller hatt skøyter. Ikke tror jeg at jeg hadde ville løpt ut å kjøpt skøyter for noe sånt heller.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:24   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er til tider litt imponerende hvor fort de forventer at man skal skaffe til veie diverse utstyr. 1-2 dagers varsel kan være alt man får før man må stille med skiutstyr, og i vår travle hverdag kan det da være helt umulig, i hvertfall hvis man tenker på å få lånt noe.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:28   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Mon tro om vi ikke har barn på samme skole jeg?? Jeg fikk nøyaktig samme beskjed på tirsdag

Det var forresten slik jeg fant ut at Beathe og jeg hadde barn i samme barnehage. Hun skrev om noe i barnehagen, og jeg svarte at "å, akkurat slik gjør de det i podens barnehage også".

Gammel 08-01-09, 17:52   #20
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var forresten slik jeg fant ut at Beathe og jeg hadde barn i samme barnehage. Hun skrev om noe i barnehagen, og jeg svarte at "å, akkurat slik gjør de det i podens barnehage også".

Spør enkelt jeg da, går ungen din a, b, c , d eller f for så mange er de der. Samt at 1 og 2 går sammen......

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.