Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Liker dere svensk musikk?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-06, 11:16   #41
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, svenskene har masse god musikk.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 11:25   #42
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

Timbuktu
Cardigans
Idde Schulz

Disse er vel mine svenske favoritter, men vi må ikke glemme:

Gert Jonnys (som også er de modnes veloppdragne menn)

ÅÅ har du funnet bildet av mennene våre igjen..

De er da søte!

Heldige er vi som har sånne menn,.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 11:28   #43
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også mennene våre er ganske søte i rødt:

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 12:37   #44
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Ja, generelt har jeg alltid likt mye av den svenske musikken.

Hattifnatten: Åh, et nytt bilde av drømmegutta, så kjekt (har kun sett det første)

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 13:21   #45
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Digger masse svensk musikk, begynte med Abba som barn. Tilbragte 10-11 barndoms- og ungdomssomre på rad i Sverige og da oppdaget jeg Niklas Strömstedt, Anders Glenmark og ikke minst Orup. Sammen ble de jo også ganske bra en stund

Liker også Lisa Nilsson veldig godt, en god del av Håkan Hellström, Cardigans, Bo Kaspers, Kent og Eva Dahlgren (spesielt Vem vänder vindarna), og vurderer faktisk å kjøpe den første plata til Carola på cd (vil høre Gloria, Mickey, Tommy tycker om mig og 14. maj på nytt!). Og så digger jeg låter som Trubbel med Monica Zetterlund, Alright med Lost Patrol og Lisa Miskovsky, Kärleken är med Jill Johnson og Det gör ont med Lena Ph.

Ace of Base må jeg innrømme at jeg likte en stund. Roxette-perioden var også herlig!
De siste årene er det The Ark (It takes a fool to remain sane, Calleth you, cometh I) jeg har hørt mest på, sammen med Moneybrother, The Real Group og Cajsa Stina Åkerström. Blir så godt humør av Socker, knäckebröd og choklad

Hmm, jeg er visst over gjennomsnittet opptatt av svensk musikk, ja...

kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 13:36   #46
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha lest Johan Harstads Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet, begynte jeg å lure på om jeg hadde gått glipp av noe stort i Cardigans.

Og kanskje har jeg det?

Gammel 24-09-06, 13:36   #47
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Liker ABBA, Lisa Nilsson, Gøran Fristorp, og for ikke å forglemme min favoritt-juleplate "Home for Christmas" med Anne Sofie von Otter

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 13:52   #48
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Liker Kent, Håkan Hellstrøm , Bo Kaspers og Raymond och Maria..
Sikkert mange fler, men dette er de som er mest obvious

Gammel 24-09-06, 18:02   #49
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hermine, her.

Carola har også en nydelig sang som handler om det å miste et barn. Husker ikke tittelen nå i farta.

Hun har også et nydelig album med salmer, Blott en Dag.

Gammel 24-09-06, 20:13   #50
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Blott en dag er en helt nydelig sang, men jeg klarer ikke å synes annet enn at hun ødelegger den. Problemet er bare at jeg ikke klarer å finne noen fine versjoner av den. Noen som har noen tips? Og det samme med Sov på min arm? Lisa Nilsson sang den på Beat for Beat og da begynte tårene å sprute, det var så nydelig. Gøran Fristorp synger de begge, men faller ikke helt for hans versjon.

Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 20:33   #51
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Carola er ikke blant mine favoritter, uansett hvilke fantastiske sanger hun måtte synge.

Gammel 24-09-06, 20:36   #52
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker svensk musikk. Spesielt den som var sent på 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet fra min spede ungdomstid før jeg flyttet til Norge. Nå følte jeg meg plutselig veldig gammel.

Gammel 24-09-06, 21:47   #53
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Noen som har peiling på hvem som synger en sang som går noe sånt som; .....min enda lengtan nu och her , elska meg for den jag er....
??

Gammel 24-09-06, 21:48   #54
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleTaylor, her.

Carola er ikke blant mine favoritter, uansett hvilke fantastiske sanger hun måtte synge.

Carola er ÆSJ!

Gammel 24-09-06, 22:58   #55
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Noen som har peiling på hvem som synger en sang som går noe sånt som; .....min enda lengtan nu och her , elska meg for den jag er....
??

Ainbush singers eller noe sånt heter de- den er bare helt nyyyyyyyydelig. Den heter Älska mej för den jag är. Jeg har den på CD forresten...

Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 23:49   #56
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Blott en dag er en helt nydelig sang, men jeg klarer ikke å synes annet enn at hun ødelegger den. Problemet er bare at jeg ikke klarer å finne noen fine versjoner av den. Noen som har noen tips?

Freddie Wadling & Hisingskårens Blåssektion gjør en versjon av Blott en Dag som ikke er så dum.

Gammel 25-09-06, 00:01   #57
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lydverket på onsdag skal forresten handle om svensk musikk :Opplyser:

Gammel 25-09-06, 00:23   #58
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Lydverket på onsdag skal forresten handle om svensk musikk :Opplyser:

Takk for tipset.

Gammel 25-09-06, 00:31   #59
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anders Glenmark
Niklas Strømstedt
Orup
Cecilia Vennersteen (synger noen Steinmannlåter...)
Roxette og Marie Fredriksson
Cornelis
Bjørn Afzelius
Gøran Fristorp
Thomas Ledin
Bjørn Skifs
Lasse Berghagen
Lisa Ekdahl
Tommy Kjørberg
Robert Wells
Marie Bergman
Ted Gjerdestad (Movie Star)

Vikingara og Sven Ingvars er fars favoritter og har høyt volum på enhver fest. Vi kan jo allle tekster; Blue Hawaii, Gulbruna øgon.....
...og sikkert fler.

Svensk musikk når humøret sier det

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 06:58   #60
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Ainbush singers eller noe sånt heter de- den er bare helt nyyyyyyyydelig. Den heter Älska mej för den jag är. Jeg har den på CD forresten...

Søker på Ainbush og finner ikke noe.. Er det slik det staves?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.