|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaJeg ville aldri gitt de navnene til mine unger som Ari og Märtha har valgt. Men egentlig er det greit nok, siden jeg har strukket meg langt for at ungene mine skal få ha navnene sine i fred.
|
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaJeg synes det er fullstendig latterlig at voksne mennesker kan lire av seg så mye dritt pga noen navn. Det er helt sikkert ment for å være litt morsomt, dette, men med tanke på all kritikken Märtha og Ari stadig vekk utsettes for, og som gjerne er basert på deres valg som privatpersoner (engler, yrker, valg av make, navn på barn) blir det ikke spesielt morsomt likevel. Klart barna kommer til å få med seg dette når de vokser til, de trenger ikke bli spesielt store engang før de skjønner. Det er flust av sære og merkelige navn på FP-barna også, navn jeg aldri i verden kunne tenke meg å kalle mine barn. Men jeg ler ikke av det fordet og kaller heller ikke andres valg for fjollete. Det er unødvendig og ikke noe særlig ålright gjort. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tøff
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha
Enig.
|
|
|
#4 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaÅh, Skremmern - noen ganger er det deilig å slippe å skrive sjøl fordi du sier akkurat hva jeg mener.
|
|
|
#5 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaMärtha og Ari lever av å være offentlige personer, ja. De - eller rettere sagt Ari - synser og uttaler seg i hytt og gevær. At media går ut mot dem som personer, greit nok.
|
|
|
#6 |
|
Ustabil
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaMen sånn er det jo, og det må jo Märtha og Ari ta inn over seg. De er og har valgt å være kjente personer, de lever av offentlighet, og da burde jo de, som foreldre, tenke på hvilken effekt dette har for barna deres. Jeg mener at det er foreldrene som har tråkka i salaten her. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Enkelte kjendisforeldre legger virkelig opp til det selv. Det er nok av kjendiser som helt fint klarer å skjerme barna sine, så ofte er det viljen det går på, tror jeg.
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Legger opp til det selv? Ved å velge navn de liker? Og uansett hva du måtte mene om Ari og Märtha er det altså barna navnehetsingen berører når media og befolkningen ellers mener det er fritt frem for å hetse. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha
Blondie og Alfa sa det.
|
|
|
#10 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaJeg er helt enig med deg bina, at foreldrene burde ha tenkt over navnevalget sitt, offentlige personer som de er...
|
|
|
#11 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaKong Knut og Dronning Kari. *smaker på*
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaMakan til mye drittkasting pga. noen navn da. Er det ikke så såre enkelt som å respektere foreldrenes valg? Jeg er dønn enig med Skremmern! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Hvor i alle dager bodde de? Jeg vet om flere som heter Jim, de er født på hhv 60- og 70-tallet. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Travelt opptatt
|
|
|
|
#16 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaPå slutten av 70-tallet fikk ikke kusina mi lov å kalle sønnen sin Remi - det var for utenlandsk. Guttungen fikk et symbolsk norskt navn foran, og så var det greit at andrenavnet var Remi. Det første navnet eksisterer kun på papiret, det er aldri blitt brukt.
|
|
|
#18 |
|
Absolut ateist
|
Jeg gikk på skolen med flere som het Remi/Remy. Var dette presten som refuserte, eller staten?
|
|
|
#19 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Jeg gikk på videregående sammen med en som het Remi, og har da hørt om flere andre også. Det høres ganske rart ut at noen ikke fikk bruke det navnet?
|
|
|
#20 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Det skal jeg tilstå at jeg ikke veit. Det eneste jeg husker rundt dette er at mora mi syntes det var så hårreisende at kusina mi ikke fikk lov å gi guttungen et greit navn som Remi. Mulig det var presten som blånekta, de kunne vel kanskje det dengang.
|
![]() |
|
|