|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: VERSTE julesang?
Som gammel speider (som sov under bibelgreiene på leirene) så har jeg mange ganger gått opp kirkegulvet med lys og sunget Hosiaaaana i det høøøyeste osv osv (men husker minimalt av teksten nå gitt)
|
|
|
#2 |
|
er grønn og fin.
|
Rektoren på barneskolen hvor ungene mine går har sluttet og hadde siste dag på torsdag.
|
|
|
#3 |
|
saftig
|
Sv: VERSTE julesang?Mange gode forslag her, jeg skal legge til en; Jussi ødelegger fullstendig den nydelige "O, helga natt" med brekingen sin. Så når han synger den, blir det en av de verste. Selv om det i utgangspunktet er den fineste julesangen jeg vet om.
|
|
|
#4 |
|
Permakulturell
|
|
|
|
#6 |
|
Fola Blakken
|
Sv: VERSTE julesang?Vi hakke ti',for vi må finne skjegget. :stormgråte: Den er en skikkelig skifte-kanal-sang.
|
|
|
|
#7 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: VERSTE julesang?Det blir faktisk ikke jul før Mel&Kim, Wham og Chris Rea har sagt sitt. Men hvis noen setter på Oslo Gospel Choir blir jeg grim ...
|
|
|
#8 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: VERSTE julesang?Men den verste er faktisk Jingle Bells, og da tenker jeg på versjonen der sangen fremføres bjeffende av ulike hunder ...
|
|
|
#9 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: VERSTE julesang?Døm selv ... (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#10 |
|
seru
|
Wenche Myhre kvekker jo mer enn hun synger... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
intro
|
Sv: VERSTE julesang?Julesang og julesang - Chris Reas "Driving Home for Christmas" er i alle fall direkte grusom, i likhet med det meste annet fra den kanten. "Julekveld i skogen" er heller inge favoritt, nei.
|
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Jeg kjenner ikke den oversettelsen. Den var ikke i bruk da vi var barn, var den? Jeg kan altså ikke resten av teksten, men hvis den går noe i retning av "Stille natt, hellige natt" er den i alle fall langt bedre enn "Glade jul", for da synger man på I, E og A, som fungerer utmerket. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Hva!? Er det en tekstlig og/eller innholdsmessig sammenheng i Glade jul? :nå står ikke verden til … jul: |
|
|
|
![]() |
|
|