Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

«Jeg har barn som våkner altfor tidlig»-klubb!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-09, 20:37   #41
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har barn som våkner alt for tidlig klubb!

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Har nok rukket noen kaffe latte da jeg ja
Men søndag kan jeg sove på litt da

Men alternativet er jo at eg kjem lassende i titida.

Gammel 31-05-09, 20:38   #42
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Men alternativet er jo at eg kjem lassende i titida.

Pføy!
(Da er vi jo (nesten) på vei til å hente Nøtta)

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 20:54   #43
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: «Jeg har barn som våkner alt for tidlig»-klubb!

Oppe mellom 4 og 5 her. Vi står i kø til søvnterapeut. Men det har vi gjort i mange md,så tydelig at det er mange som sliter. Hvis han bare sover til etter 6,da skal jeg ikke klage!

Gammel 31-05-09, 21:19   #44
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Å, det var en sommer vi også var der. 04.15 presis. Husker jeg satte mål om å holde ham i senga til 05.30 og at alt etter det var en drøm.

Nå våkner han sjelden før 06.30 og sover gjerne til nærmere 07.30. Han er også en sånn som justerer seg greit. Det vil si at om vi vil gjøre det i ferier er han oppe et par timer lenger og sover tilsvarende lenger om morgenen.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 23:07   #45
Tusenogtredve
Klar til innsats

Tusenogtredve sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Melder meg inn, jeg. Her sover vi aldri til etter 6. I tillegg er vi våkne en times tid midt på natta pluss 2-3 ammerunder i løpet av natta. :trøtt:

Jeg håper, håper, håper det bedrer seg når minste starter i barnehagen og får slitt seg ut skikkelig i løpet av dagen.

Gammel 01-06-09, 09:34   #46
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tusenogtredve, her.

Melder meg inn, jeg. Her sover vi aldri til etter 6. I tillegg er vi våkne en times tid midt på natta pluss 2-3 ammerunder i løpet av natta. :trøtt:

Jeg håper, håper, håper det bedrer seg når minste starter i barnehagen og får slitt seg ut skikkelig i løpet av dagen.

Det bedret seg ikke her. Det eneste som ble forandret er at han tar seg en lengre lur på formiddagen i stedet for flere korte lurer.

Gammel 01-06-09, 11:05   #47
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

I dag sov de til 05!

Bedre enn 04...

Gammel 01-06-09, 14:36   #48
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

06.20 i dag.

Selvsagt når det er mannens dag til å stå opp.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 15:13   #49
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Når de er 17, kommer vi til å klage over at de ikke starter dagen før langt utpå ettermiddagen en gang.

Husker Pamina trøstet meg med dette da ungene var babyer og jeg sov type 1,5 time på ett døgn. Det hjalp ikke veldig akkurat da.

Gammel 01-06-09, 21:04   #50
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Jeg er med, med både barn nr. 1 og nr. 2.
Storebror var litt verre enn lillesøster, men hun er rimelig a-menneske hun og. I dag våknet hun litt over kl. 05, stort sett er det før kl. 06 som er regelen.
Storebror på tre og et halvt har imidlertid blitt en liten syvsover, så jeg vet at det kommer til å gå over.

Gammel 01-06-09, 22:31   #51
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Siden vi nå snakker om barnas søvnvaner: Når legger dere dere selv for å holde tritt med morgenfuglene?

Vi legger oss aaaltfor tidlig, sånn i teorien.
Jeg burde ha tuslet for en halvtime siden.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 22:43   #52
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Jeg klarer ikke å komme meg i seng tidlig nok, dessverre. Barna er i seng 18.30 (minste) og 19.00 (eldste), så jeg kunne kommet meg tidlig i seng og fortsatt fått litt kveld, men jeg får det ikke til. Imidlertid har jeg en mann som er grei og gjerne står opp med minste hver dag, og det utnytter jeg hemningsløst...

Gammel 01-06-09, 23:00   #53
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg melder meg også inn. Her er det jubel i heimen om klokka blir 06:30 før ungene er ute av senga - det skjer sånn en gang hvert jubelår. I dag var klokka 05:15 da eldsta satt i gang med å jodle på Alle fugler inne på soverommet. Minsten sov til 07:30 og da ante mor ugler i mosen, og jada - han ligger nå syk med nesten 40 i feber. :typisk:

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 10:31   #54
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Idag våknet Peder 05.10

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 08:26   #55
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Idag våknet Peder 05.10

Minstemann våknet 04.10 ... Han måtte pent legge seg mellom oss. Aldri i verden om jeg står opp midt på natta. Han sovnet mellom 05 og 06 igjen, og sover enda. Jeg måtte stå opp med storesøster, hun er sendt avgårde, så nå vurderer jeg å finne senga igjen.

Forøvrig har han hatt ei god uke, og sovet til over 07 flere dager.

Gammel 03-06-09, 09:32   #56
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Huff..vet akkurat hvordan det er I dag våknet gutten vår kl 5, alt for tidlig

Vet ikke hva man kan gjøre for å få de til å sove lengre, hjelper ikke å legge han seinere heller, da blir han overtrøtt.

Gammel 03-06-09, 09:39   #57
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oi, er det noen som er oppe allerede kl 4? Det er tidlig det!

5 i dag, 0510 i går, 0515 dagen før det, det blir jo tidligere og tidligere det her! Og de få gangene hun bestemmer seg for å sove litt ekstra er det storesøster som kommer tuslende 0530-tida og bestemmer seg for å holde litt leven.

Vi ble bortskjemt i fjor sommer/høst da storesøster faktisk begynte å sove til i 10-tida, men det gikk jammen fort over! Men du verden, jeg drømmer om at vi får en slik sommer igjen!

Gammel 03-06-09, 10:01   #58
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

0550 i dag. Ikke så halvgæli', i grunn.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 11:02   #59
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt barn som våkner i 4-5 tiden i ti år nå. Trenger jeg å fortelle at jeg ser ut som et hengetryne? :trøtt:

Gammel 03-06-09, 17:30   #60
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I kveld skal vi prøve melatonin for lillegutt siden han har veldig dårlig sovnkvalitet. Sist det ble prøvd var han liten og det hadde ingen effekt. Skal bli spennende å se pm han sover bedre. Og :krysser fingrene: lengre om morgenen?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:27.