|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Homofile bør ikke holde hender (www.db.no)
Det er det heller ingen her som bestrider. Men det må være vanskelig å hele veien prøve å tilsløre at dette er en raskt voksende problematikk. Stadig flere radikale religiøse nykulturelle miljøer og en mangfoldig og voksende homsebevegelse som krever mer og mer legitimitet og aksept i samfunnet. Det tilfører ikke debatten noe nevneverdig at en kommer trekkende med det grumset vi allerede har i landet, og som heldigvis er på vikende front.
|
|
|
#2 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Amen.
|
|
|
#5 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Homofile bør ikke holde hender (www.db.no)Ja, og det morsomste.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 20-08-09 kl 16:48. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Ja, nemlig! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Homofile bør ikke holde hender (www.db.no)Da jeg leste artikkelen,tenkte jeg på to ting: Kanskje FRP nå kan slå seg sammen med muslimene; En felles front mot homofile! (Svært mange FRPere er jo også skeptiske til homofilt samliv, ikke sant. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Apfel der Zwietracht
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Homofile bør ikke holde hender (www.db.no)Ellers er det jo ironisk at det mange steder i Midt-Østen, India og Pakistan er vanlig for mannlige venner å holde hverandre i hendene på gaten, selv om dette ikke har konnotasjoner til homofili.
|
|
|
#9 |
|
![]() ![]() ![]() |
Leser du pressen i Midt-Østen? Har du noe medieanalyse av hva slags effekt den kan ha på nedlagsfeltet, som er på opptil en milliard mennesker? Rull inn og stikk fingeren i jorda.
|
|
|
#10 |
|
Apfel der Zwietracht
![]() ![]() ![]() |
Har du en faktisk argumentasjonsrekke, eller slenger du bare med kjeften?
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Nå klarte jeg pokker ikke å sitte på fingrene mine lengre selv om du ikke slenger med leppa etter meg. Men hvorfor i alle dager etterlyser du dette? Det lyser jo lang vei at du har vestlige mediers syn på det meste, til og med det at du har liten kunnskap om den arabisktalende delen av verden skinner jo gjennom.
Han slenger med kjeften, han gjør det nokså ofte til og med. Om det er slik at du får med deg nyheter fra andre deler i verden som ikke er tonet av vestlige mediers virkelighetsoppfatning vil dette bli en spennende utvikling på debatten. |
|
|
|
#12 |
|
Apfel der Zwietracht
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#13 |
|
Apfel der Zwietracht
![]() ![]() ![]() |
Sv: Homofile bør ikke holde hender (www.db.no)Hm, stillheten taler visst for seg sjøl
|
|
|
#14 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: Homofile bør ikke holde hender (www.db.no)FØLGENE AV "REFLEKTERT" OG "AVBALANSERT" MEDIEDEKNING BLANT MIDT-ØSTENS MASSEMEDIER:
|
|
|
#15 |
|
Apfel der Zwietracht
![]() ![]() ![]() |
Sv: Homofile bør ikke holde hender (www.db.no)Siden du åpenbart ikke vet mye om pressen i Midt-Østen, kan jeg anbefale deg å lese den Israelske avisen Haaretz og den palestinske Maan news. De er ikke radikalt anderledes fra flere vestlige aviser jeg leser. Kanskje det kan bidra til litt kunnskap om feltet? Begge aviser er tilgjengelige i engelske versjoner på nett, så fremt man er stødig i engelsk.
|
|
|
#16 |
|
![]() ![]() ![]() |
Ja, det betviler jeg ikke. Det var heller ikke poenget. Men jeg lurer på om de folka på bildene over har sittet med tekoppen i sine opplyste hjem og hatt en lengre stund med intellektuelle "på-den-ene-siden-og-på-den-andre-siden-aviser", før de kom til at nå får avbalansert vissvass være nok; -Nå får vi brenne ambassader og flagg.
|
|
|
#17 |
|
Peppy!
|
Jeg vet ikke helt jeg. Det virker for meg som om FrP fortsatt har det som åpen politikk at homofili er annenrangs. Jeg leste nettopp nå FrPs uttalelser rundt adopsjonspolitikk at de ønsker ikke å gi homofile tilgang til adopsjon. Det er jo et ganske kraftig statement. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Apfel der Zwietracht
![]() ![]() ![]() |
Ja, det er ironisk når FrP har en lesbisk partileder. Go figure.
|
|
|
#19 |
|
Peppy!
|
Huh? Hun har vel ikke stått frem som homofil hun? Det er vel mer en slik typisk anklage kvinner møter hvis de er sterke og enslige, tror du ikke? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
![]() ![]() ![]() |
Det finnes også homofile som ikke er tilhengere av homofiles tilgang til adopsjon. De er vel ikke mot seg selv?
|
![]() |
|
|