|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereSvaret jeg fikk på den ene jobben var noenlunde ordrett slik: Vi er godt fornøyd med deg som pedagog, og håper du vil fortsette å undervise de timene som [noen andre] betaler for, men har ikke råd til å gi deg den lille prosentandelen som vi selv må betale for.
|
|
|
#2 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereDette er virkelig talentløst syns jeg. Skolene skulle hatt mye mer penger å rutte med. Det er jo godt utdannede vikarer og lærere vi trenger, ikke tilfeldige vikarer som kanskje tilogmed blir assistenter for barn med spesielle behov, og ikke aner noe om spesielle behov.
|
|
|
#3 |
|
Unik
|
Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereNo begynner det plutselig å demre litt, kvifor mine matteproblemer blei ekstreme då eg starta på vidaregåande. Har aldri lært nokre reknereglar og ville glatt sagt at svaret på reknestykket var 15. Og fått rett på det på barne- og ungdomsskulen. Til og med datamaskina mi seier 15.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærere
Det er fordi maskinen din mellomregner hver gang du slår inn. Sett den på sciencemode du. |
|
|
|
#5 |
|
søt
Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereKanskje det er bra da at vi repeterer regnerekkefølge på videregående også.
|
|
|
#6 |
|
Unik
|
Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereEg hadde ein kjempeflink faglærar på vidaregåande. Men han kunne jo ikkje veta at eg ikkje hadde lært ting rett.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Det skal regnes slik Magica sa det. |
|
|
|
#8 |
|
Fartsfantom
|
HÆ?????????????????????? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
søt
Ja! Alltid!
|
|
|
#10 |
|
søt
Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereJeg hadde sikkert sendt en mail til rektor.
|
|
|
#11 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereHer i kommunen er det jo en del ting på gang, nå i disse valgtider. Eiendomsskatt som skal økes eller ikke. Det er vel sagt at uten økning kuttes så og så mye i skolene. Det vi kanskje alle burde tenkt mer over er at det som da skjer, er at det er all ekstra støtte som settes inn til de som trenger det som ryker først. For klasseromsundervisningen er jo garrantert.
|
|
|
#12 |
|
Unik
|
Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereGodt eg ikkje er for gammal til å lære
|
|
|
#13 |
|
søt
Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereDet er horribelt at det kuttes i skolen.
|
|
|
#14 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereHva med å bruke av kulturpotten for å bedre utdanningen til de små? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereSmilefjes: ER DET MULIG? Jeg vet ikke i hvilken vinkel jeg hadde klikka om det der var mine barns skole. Hvem vet, kanskje det er like ille hos oss...
|
|
|
#16 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Men de har jo et budsjett å forholde seg til. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Ja, jeg forstår det. Og jeg skjønner at man ikke ansetter overkvalifisert arbeidskraft, men hvis man foretrekker ufaglærte fremfor utdannede blir det som om man på sykehus foretrekker medisinstudenter fremfor spesialister.
|
|
|
#18 |
|
Shake it out!
|
Sånn som jeg har opplevd skolen i Norge de 2,5 årene jeg hadde barn på skole der, så håper jeg i alle fall at det blir mer privatisering slik at vi har et alternativ når vi ikke er fornøyd med den offentlige skolen
|
|
|
#20 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereLitt på sidelinjen. De skolene som jeg har vært borti, to stk til nå. Har virkelig satset på gode lærere, ser det ut til. Den ene skolen har sågar ansatt en bibliotekar og en kokk slik at alle skal få mulighet til å kjøpe ordentlig mat i kantinen. |
|
|
|
![]() |
|
|