Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor ofte støvtørker dere soverommet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvor ofte støvtørker du på soverommet?
Flere ganger i uken 3 2,44%
En gang i uken 23 18,70%
Annenhver uke 24 19,51%
Hver tredje uke 5 4,07%
En gang i måneden 13 10,57%
Noen ganger i halvåret 33 26,83%
En gang per år 12 9,76%
Dustepoll! 10 8,13%
Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-09, 22:11   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte støvtøker dere soverommet?

Ehh, kan ikke si at jeg kan huske å ha gjort det enda... vi har bodd her i tre år eller noe sånn?

Vel, jeg drar over med en mopp på gulvet sånn innimellom, men tørke støv? Nei, nattbordet mitt river guttungen regelmessig ned innholdet på, så jeg antar støvet blir med der, tenker jeg... Eller noe sånn...

Dårlig husmor, så jeg tørker generelt for lite støv, men på soverommet... der gjør jeg det ikke engang når vi får besøk, da får resten av huset en omgang...

Gammel 03-10-09, 22:13   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Alt for sjeldent.
men jeg tenker at soverommet er vel en av de rommene som bør være ganske frie for hybelkaniner og støv generelt.
jeg merker ihvertfall stor forskjell på å sove i et ganske støvfritt rom og i et som er fullt av støv.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 22:19   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskehjelpen tørker støv annenhver uke. Absolutt over alt.
Det hender jeg tørker over en gang i mellom, men stort sett overlater jeg det til henne.

Gammel 03-10-09, 22:25   #4
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

1 gang i uken. Da skifter jeg på senger og vasker gulv etc også.

Gammel 05-10-09, 22:11   #5
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Hvor ofte støvtørker dere soverommet?

Når hybelkaninene angriper tørkes de bort. Tørrmoppen farer nok over gulvet omtrent annenhver måned og ca 6. hver gang kommer den opp i høyden. Mer seriøst nekter jeg å ta det på soverommet gitt.

Sengetøy skiftes i teorien hver uke, men etter permisjonen og med enda mer jobbing enn før skjer det mellom 2. og 3. hver uke.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 22:27   #6
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke så mange overflater å støvtørke der inne men pga lillegutts middallergitendenser støvsuger jeg flere ganger i uka, vasker gulvet kanskje 2 ganger?, skifter sengetøy en gang i uka og rister/lufter sengetøyet daglig. Og drar vel over støvet samtidig, etpar ganger i uka på de to små overflatene som er der tenker jeg.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 22:58   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og sett i sammenheng med sex-tråden så ble jeg veldig flirfull her.

Gammel 03-10-09, 22:33   #8
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Støvtørke? *skjønner ikke spørsmålet*

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 22:38   #9
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tørker støv der når jeg tørker overalt ellers, 1 gang i uken.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 22:57   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aner ikke. Det er ikke jeg som gjør sånt.

Gammel 03-10-09, 23:01   #11
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

En gang i måneden, sånn cirka. Når FlyLady sier at jeg skal gjøre det. Og den lilla fjærkosten hennes er faktisk genial, støvtørking er gjort på null komma niks og mye morsommere enn med ekle kluter.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 23:13   #12
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt for sjelden, viser det seg. Sorte hyller er noe dritt.

Vi skifter sengetøy en gang pr. uke, støvsuger så og si daglig, men støvtørkingen slurver jeg med. Noe som kom for en dag da vi kjøpte nevnte, sorte hylle.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 23:21   #13
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Hver 3. uke, kanskje. Det er igrunnen et nokså forsømt område. Vi har heldigvis ikke klær på soverommet, det hjelper litt - for i garderoberommet er det MYE mer støv.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 23:18   #14
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

På grunn av astma og allergier er jeg pent nødt til å gjøre det innimellom, ca annenhver uke.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 12:25   #15
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vasker gulv, støvtørker og bytter sengetøy på soverommet mitt en gang i uka.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 12:30   #16
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tørker støv en gang i uken i den forstand at vi bytter sengtøy en gang i uken og drar fort over støvsamlende flater på sengen i samme åndedraget. Andre flater i rommet blir kanskje støvtørket i forbifarten hver 2. uke. (Husarbeid her i huset foregår bare i forbifarten slik at man ikke oppdager at man gjør noe arbeid.)

Gammel 04-10-09, 14:57   #17
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Kansje 2 ganger i halvåret.. det er jo stortsett mørkt på soverommet, se jo ikke støvet da

Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 15:37   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har støvsuget, støvtørket og vasket i dag!

Og jeg er veldig glad for at ingen i familien lider av støvallergi eller astma...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 15:41   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Annenhver uke. Men kun fordi vaskehjelpen kommer da. Vi tørker aldri støv utenom. Når vi tar litt innimellom selv, er det støvsuging og badet.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 15:56   #20
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Tørker støv ca annenhver uke når jeg skifter på senga. Har både kommode og nattbord i lite gjennomtenkt sort farge. Når det gjelder endagslinser så har jeg begynt å legge dem i et eggeglass etter at sambo så seg lei på "gravplassen" som tok hele nattbordet

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.