Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Bor du på landet eller i byen?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-09, 19:13   #41
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bor du på landet eller i byen?

Signerer også alt Skilpadda skrev. Vokste opp på landet men er skikkelig bymennekse og kunne ikke tenke meg noe annet. Må legge til at noe av det jeg setter mest pris på i hverdagen er å ikke bruke tid på å reise til og fra jobb. Å gå til skole, gå til jobb og ikke bruke mer en 15 minutter på det hele synes jeg er helt fantastisk. Andre steder jeg har bodd har jeg mistrives med å "kaste bort" mye tid på å reise, det ville være helt utelukket for meg nå som jeg har barn.

Sist redigert av Lisa : 19-10-09 kl 21:20.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 19:17   #42
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Semi-urbant bor vi. Vakker natur, en liten sykkeltur fra Oslo sentrum.

(Forhåndsutdeler en sånn en til aC)

En liten sykkeltur du. Hvis jeg ikke husker feil om hvor du bor da...

Vi bor nesten 3 mil syd for Oslo, liten by/tettsted som har det meste, både kaffebar, kinosenter, handlesenter, pub og spisesteder (som ikke er altfor mye å skryte av da) og knutepunkt for tog inn til Oslo. Vi bor i et villastrøk utenfor selve sentrum i gå-sykkelavstand, turområde rett oppi, dog litt kjedelig flatt terreng for meg som er vokst opp nordøst i Oslo med bølgende åser og daler. Vi vurderer å flytte til nabokommunen nærmere hovedstaden der mannen er fra, men får ikke helt bestemt oss. Jeg som innflytter og ungene som begynner å bli større, har begynt å gro fast littegrann. Jeg kjenner jeg savner byen litt innimellom, men jeg er ikke vokst opp i sentrum, men det er litt med hjemfølelsen. Og jeg savner å få mer besøk av de mer inngrodde urbane vennene mine og de vennene mine som er bosatt i Akershus på andre siden mot Lillestrøm. Det er kort vei til flott skole og barnehage, de har kort vei til tur i skogen og det er forholdsvis trygt villaområde for ungene å bevege seg i. Det har blitt litt uaktuelt å jobbe i hovedstaden, fordi jeg får totalt fnatt av NSB, men mannen gjør, jeg sa opp og har nå jobbet i lokalområdet i over to år.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 20:46   #43
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bor i byen - ti minutters gange fra sentrum. Bolifelt med eneboliger, og i en blindvei så det er ingenting støy og lite trafikk. Har både skogen og fjæra i gangavstand herfra.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 20:56   #44
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

På landet i ett relavtivt nytt boligfelt. , 10 min fra Hønefoss. Vi liker oss godt her vi, kort vei til skogen, som vi er i ofte.Snart kommer det svømmehall, vi har butikker og kjøpesenter 10 min unna.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 20:57   #45
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Landlig, men bare en mil fra byen. Perfekt!
Har skogen med tur- og bærterreng like utenfor stuedøra og byen med kafeer, kino og teater bare 10 minutter med bil unna. Liker å kunne benytte oss av begge deler.

Gammel 19-10-09, 21:04   #46
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor i en liten kommune ved Oslogrensen, helt inntil Lillomarka. Vi har bodd her i litt over 1 år og flyttet fra en leilighet sentralt i Oslo. Jeg trodde jeg skulle savne Oslo mer enn hva jeg gjør, klart det er merkbart at bussen går bare hver halvtime , vi må inn til Oslo for å hente sushi og den lokale kaffebaren er crap. Men samtidig er det bare 15 min å kjøre til sushibaren vår på Carl Berner, vi drar inn til byen når vi har lyst og samtidig er det bare å kle på seg klærne og vi er ute i skogen.

Eldstemann har fått masse venner i nabolaget og får lov til å være ute alene, noe som hadde vært utenkelig på mange år i Oslo. Vi har endel lekeplasser i nærheten og bilfri adkomst til flere av vennene hans. Barnehagen er like ved og der har vi fått plass til begge to, som jo er en logistikkdrøm vi helt sikkert kunne ha sett langt etter i Oslo.

Men jeg flytter gjerne tilbake til byen når barna er voksne.

Gammel 19-10-09, 21:08   #47
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bor i by. Tett oppunder 50.000 i kommunen, men den er ganske stor i areal. Vi bor like utenfor sentrum; går til byen på under halvtimen og sykler på 10 minutter. Perfekt for oss.

Gammel 19-10-09, 21:17   #48
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

En liten sykkeltur du. Hvis jeg ikke husker feil om hvor du bor da...

Vi bor nesten 3 mil syd for Oslo, liten by/tettsted som har det meste, både kaffebar, kinosenter, handlesenter, pub og spisesteder (som ikke er altfor mye å skryte av da) og knutepunkt for tog inn til Oslo. Vi bor i et villastrøk utenfor selve sentrum i gå-sykkelavstand, turområde rett oppi, dog litt kjedelig flatt terreng for meg som er vokst opp nordøst i Oslo med bølgende åser og daler. Vi vurderer å flytte til nabokommunen nærmere hovedstaden der mannen er fra, men får ikke helt bestemt oss. Jeg som innflytter og ungene som begynner å bli større, har begynt å gro fast littegrann. Jeg kjenner jeg savner byen litt innimellom, men jeg er ikke vokst opp i sentrum, men det er litt med hjemfølelsen. Og jeg savner å få mer besøk av de mer inngrodde urbane vennene mine og de vennene mine som er bosatt i Akershus på andre siden mot Lillestrøm. Det er kort vei til flott skole og barnehage, de har kort vei til tur i skogen og det er forholdsvis trygt villaområde for ungene å bevege seg i. Det har blitt litt uaktuelt å jobbe i hovedstaden, fordi jeg får totalt fnatt av NSB, men mannen gjør, jeg sa opp og har nå jobbet i lokalområdet i over to år.

Vi sogner jo til samme kino vi. Samme treningssenter også sikkert. Hvis ikke jeg husker feil heller.

Med andre ord - semi-urbant.

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:17   #49
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

I pose og sekk! Bor i et boligfelt 4 minutters kjøring fra sentrum. Helt perfekt.

Gammel 19-10-09, 21:21   #50
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg har kuer gående på beite bare femti meter fra hagen og sjøen like nedom huset. Likevel tenker jeg at jeg bor i by. Men det er drøye 8 km til sentrum av nærmeste by. Og det er ingen heller ingen metropol... Så jeg vet rett og slett ikke helt hva jeg skal svare!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:25   #51
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor vel i byen... altså jeg bor innenfor bygrensa til Trondheim, 5-6 km fra Olav Trygvason. Men det er ikke veldig bymessig strøk, det er ganske landlig her. Boligfelt-landlig med marka som nærmeste nabo. Det med marka er viktig for meg, og jeg bruker den mye. Det er også veldig ok å ha gang- og sykkelavstand til det meste selv om jeg bor landlig. Jeg er fornøyd med beliggenheten, men skulle veldig gjerne hatt dobbelt så stort hus.

Gammel 19-10-09, 21:27   #52
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor i by. 8 min å gå ned til sentrum, 3 min å gå til turstier til fantastiske skoger og fjell.
Elsker byen min

Gammel 19-10-09, 21:30   #53
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg bor i Oslo, i villastrøk. Egentlig hadde vi sverget på at vi skulle bo innenfor ring 3, nå bor vi like utenfor. Jeg skal tilbake innenfor ring 2 så snart jeg får kastet ut disse ungene om 16-17 år.

(hm, bor vi i nærheten av hverandre, tro?)

Gammel 19-10-09, 21:43   #54
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi bor i et nytt byggefelt, nesten 2 km utenfor sentrum av en av Norges hutigst voksende byer (Sandnes). Det er heller ikke mer enn 15 min til Stavanger sentrum. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bosette meg i Sandnes, men jeg trives veldig godt her. Kort vei til jobb, kort vei til Kvadrat, kort vei til treningssenteret og greie turmuligheter i nærmiljøet. Det er kort, og ikke minst trygg, vei til skolen, masse barn i nabolaget osv. Det jeg savner mest er kafé i gåavstand, men, men en kan ikke få alt....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:53   #55
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Vi bor i et boligfelt i (på?) et større tettsted, vil jeg vel kalle det. Bor i nærheten av Gardermoen, og det tar oss ca. 30 minutter inn til Oslo. Så vi har land og by i nærheten. De fleste faciliteter i umiddelbar nærhet.

Gammel 19-10-09, 22:51   #56
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Vi sogner jo til samme kino vi. Samme treningssenter også sikkert. Hvis ikke jeg husker feil heller.

Med andre ord - semi-urbant.

Yes, men du ser meg nok oftere på kinoen enn på treningssenteret... Semi-urbant, det var et bra ord.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 22:56   #57
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg bor i utkanten av en bitteliten "by". Trives godt. Fantastisk natur som vi bruker mye, friluftsmenneske som jeg er. Byen vår ligger omkranset av fjell på alle kanter, med fjorden i midten. Vi har kort vei til skole, barnehage, nærbutikk etc. Ned til byen tar det 5 minutter å kjøre.

Gammel 19-10-09, 23:04   #58
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Bor i Trondheim, ca 15 min fra sentrum. Stortrives, og ville ikke byttet mot noe annet.

Bor i et rolig felt, med det meste innen grei nærhet. Har marka rett utom døra, med alt den har å tilby både sommer og vinter.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 11:08   #59
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Me bur ganske landleg til. Og kort veg til tettstaden, 5-10 minutt å kjøyre. Eg er egentlig oppvoksen i tettstaden so for meg var det ein liten overgang å flytte hit ut. Sjølv om dette er heilt supert for borna. Me har både fjell og fjøre som nærmaste nabo. Me prøvar å benytte oss av nærmiljøet i form av at me går turar rundt omkring i skogen osv.Mykje naturopplevelsar for borna. Me nyttar oss av basseng, kino, fotballtrening osv i sentrum.
M ekunne nok ha benytta oss av mykje meir, men eg føler tida strekk ikkje til. Men me gjer vårt beste kvardag

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 11:45   #60
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Vi bor i en drabantby, i lavblokk. Det er egentlig ikke noe veldig bymessig område - jeg vil faktisk få mer byfølelse av å bo sentralt i Lillestrøm, som vi vurderer.

Strøket er en blanding av blokker i ymse høyde og eneboliger med hage. Vi har Lillomarka 2-3 km unna, og jeg er tidvis ganske flink til å bruke den til turgåing, jogging og sykling. Nå når det blir mørkt om kveldene, er det litt mindre fristende/praktisk.

Jeg er glad for å ha Marka såpass nært, og for at det går an å sykle og jogge til jobben (det er 7,5 km). Nærsenteret vårt har også blitt ganske bra etter hvert, og Økernsenteret har fått sushibar. Kollektivforbindelsene er egentlig veldig gode. Det jeg savner i nærområdet er kafeer, restauranter og flere butikker. Barnehageopptaket og -dekningen i bydeln er et kapittel for seg, men alt i alt er det positivt at barna har kunnet starte sin barnehagekarriere i en liten barnehage med grøntarealer. Det er dessuten godt med lekeplasser omkring her.

Jeg bor ikke så lagt fra ElinBlu har jeg skjønt, og vi trives veldig veldig godt. Tror ikke vi kommer til å flytte herfra mens ungene bor hjemme. Det er ganske nært marka, men det har jeg ikke merka så mye til....

Setter veldig pris på t-banens 8 avganger i timen og 12 minutt ned til sentrum, men savner også litt mer urbant byliv her med kafeer osv. Det eneste som finnes er et par skittenbrune puber. Jeg er glad i brune puber jeg, men disse er litt i overkant.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.