|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bor du på landet eller i byen?Signerer også alt Skilpadda skrev. Vokste opp på landet men er skikkelig bymennekse og kunne ikke tenke meg noe annet. Må legge til at noe av det jeg setter mest pris på i hverdagen er å ikke bruke tid på å reise til og fra jobb. Å gå til skole, gå til jobb og ikke bruke mer en 15 minutter på det hele synes jeg er helt fantastisk. Andre steder jeg har bodd har jeg mistrives med å "kaste bort" mye tid på å reise, det ville være helt utelukket for meg nå som jeg har barn.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 19-10-09 kl 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Bor du på landet eller i byen?
En liten sykkeltur du.
![]() |
#44 |
Drømmer
|
![]() Sv: Bor du på landet eller i byen?På landet i ett relavtivt nytt boligfelt. , 10 min fra Hønefoss. Vi liker oss godt her vi, kort vei til skogen, som vi er i ofte.Snart kommer det svømmehall, vi har butikker og kjøpesenter 10 min unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Bor du på landet eller i byen?Landlig, men bare en mil fra byen. Perfekt!
![]() |
#46 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Bor du på landet eller i byen?Vi bor i en liten kommune ved Oslogrensen, helt inntil Lillomarka. Vi har bodd her i litt over 1 år og flyttet fra en leilighet sentralt i Oslo. Jeg trodde jeg skulle savne Oslo mer enn hva jeg gjør, klart det er merkbart at bussen går bare hver halvtime
![]() |
#47 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Bor du på landet eller i byen?Vi bor i by. Tett oppunder 50.000 i kommunen, men den er ganske stor i areal. Vi bor like utenfor sentrum; går til byen på under halvtimen og sykler på 10 minutter. Perfekt for oss.
![]() |
#48 |
Passiv
|
Vi sogner jo til samme kino vi. Samme treningssenter også sikkert. |
![]() |
![]() |
#49 |
snart helsesøster
|
![]() Sv: Bor du på landet eller i byen?I pose og sekk! Bor i et boligfelt 4 minutters kjøring fra sentrum. Helt perfekt.
![]() |
#50 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bor du på landet eller i byen?Jeg har kuer gående på beite bare femti meter fra hagen og sjøen like nedom huset. Likevel tenker jeg at jeg bor i by.
![]() |
![]() |
#51 |
maler
|
![]() Sv: Bor du på landet eller i byen?Jeg bor vel i byen... altså jeg bor innenfor bygrensa til Trondheim, 5-6 km fra Olav Trygvason. Men det er ikke veldig bymessig strøk, det er ganske landlig her. Boligfelt-landlig med marka som nærmeste nabo. Det med marka er viktig for meg, og jeg bruker den mye. Det er også veldig ok å ha gang- og sykkelavstand til det meste selv om jeg bor landlig. Jeg er fornøyd med beliggenheten, men skulle veldig gjerne hatt dobbelt så stort hus.
![]() |
#52 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Bor du på landet eller i byen?Vi bor i by. 8 min å gå ned til sentrum, 3 min å gå til turstier til fantastiske skoger og fjell.
![]() |
#53 |
Trøtt
|
![]() |
#54 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Bor du på landet eller i byen?Vi bor i et nytt byggefelt, nesten 2 km utenfor sentrum av en av Norges hutigst voksende byer (Sandnes). Det er heller ikke mer enn 15 min til Stavanger sentrum. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bosette meg i Sandnes, men jeg trives veldig godt her. Kort vei til jobb, kort vei til Kvadrat, kort vei til treningssenteret og greie turmuligheter i nærmiljøet. Det er kort, og ikke minst trygg, vei til skolen, masse barn i nabolaget osv. Det jeg savner mest er kafé i gåavstand, men, men en kan ikke få alt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Bor du på landet eller i byen?Vi bor i et boligfelt i (på?) et større tettsted, vil jeg vel kalle det. Bor i nærheten av Gardermoen, og det tar oss ca. 30 minutter inn til Oslo. Så vi har land og by i nærheten. De fleste faciliteter i umiddelbar nærhet.
![]() |
#56 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Yes, men du ser meg nok oftere på kinoen enn på treningssenteret...
![]() |
#57 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Bor du på landet eller i byen?Jeg bor i utkanten av en bitteliten "by". Trives godt. Fantastisk natur som vi bruker mye, friluftsmenneske som jeg er. Byen vår ligger omkranset av fjell på alle kanter, med fjorden i midten. Vi har kort vei til skole, barnehage, nærbutikk etc. Ned til byen tar det 5 minutter å kjøre.
![]() |
#58 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Bor du på landet eller i byen?Bor i Trondheim, ca 15 min fra sentrum. Stortrives, og ville ikke byttet mot noe annet.
![]() |
#59 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Bor du på landet eller i byen?Me bur ganske landleg til. Og kort veg til tettstaden, 5-10 minutt å kjøyre. Eg er egentlig oppvoksen i tettstaden so for meg var det ein liten overgang å flytte hit ut. Sjølv om dette er heilt supert for borna. Me har både fjell og fjøre som nærmaste nabo. Me prøvar å benytte oss av nærmiljøet i form av at me går turar rundt omkring i skogen osv.Mykje naturopplevelsar for borna. Me nyttar oss av basseng, kino, fotballtrening osv i sentrum.
![]() |
#60 |
Off the map.
|
Jeg bor ikke så lagt fra ElinBlu har jeg skjønt, og vi trives veldig veldig godt. Tror ikke vi kommer til å flytte herfra mens ungene bor hjemme. Det er ganske nært marka, men det har jeg ikke merka så mye til....
![]() |
|
|