|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter sjeldent. Får vi klær som er for stort eller for smått så er likevel sjansen stor for at en av jentene kan bruke det. Nå i år fikk jeg 2 helt like røkelsebrennere fra Black Design, og det er mulig jeg bytter den ene i noe annet.
|
|
|
#2 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Skjelden vi trenger å bytte noe, men det hender det dukker opp to like ting (spill feks) da er det greit at det ene kan byttes. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytter klær som ikke passer, og bøker vi allerede har. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg skal bytte en BH fra samboer i en annen størrelse. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg bytter ting jeg har fra før, klær som er mange størrelser for store til småen, eller dyre ting jeg vet ikke kommer til å bli brukt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi bytter klær som ikke passer (eller som ikke faller i smak) og filmer, bøker og spill som vi eller ungene allerede har. For meg er det en selvfølge, ellers vil jo ikke gavene bli brukt og det synes jeg er kjempedumt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Har drevet utstrakt bytting til tider, i år er det visst bare en dvd som skal byttes. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytter ikke om det ikke er noe vi har fra før, eller størrelsen er for liten feks.
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi bytter ting de har fra før/får to av. Jeg synes det er mye av det.
|
|
|
|
#12 |
|
Peppy!
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Forstår jeg det riktig om tonen i tråden er at det å bytte er en uting, en form for nonsjalanse? I så fall er jeg uenig. Jeg synes bytting er smart jeg. Hvis man får noe man ikke liker så er det bedre at man returnerer den og heller får noe man har bruk for/liker. Det er både mer miljøvennlig og vitner (i mitt hode) også om en større respekt for verdien av gaven. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?
Det er jeg enig i..
|
|
|
#14 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Vi bytter det vi vil bytte. Er det klær ungene ikke vil bruke, eller leker de ikke vil leke
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg har byttet mer etter at jeg fikk barn, til meg selv har jeg så og si aldri byttet noe noen gang. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg glemte det fine undertöyet som mannen min alltid kjöper. Det byttes hvert aar. Puppene mine er noe for seg selv, og jeg maa pröve masse för jeg finner noe som passer ordentlig. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Jeg syntes helt ærlig at det er bedre folk bytter enn at de ikke bruker det som blir gitt. Jeg er litt i mot det å ha masse "ting", bare for å ha det. Da ender det med at man kjøper noe man faktisk bruker i tillegg. Dermed forbruker man langt mer, produserer mer avfall osv. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Nei, vi bytter lite. Bare hvis klærene er for små til ungene eller ikke passe til de voksne. I år skal jeg bytte en bok lillebror har fra før (om jeg gidder). Kanskje jeg gir den i bursdagsgave til en kompis av lillebror på mandag og kjøper evt. noe nytt til lillebror.
|
|
|
#19 |
|
By the Sea
|
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?Bytting sitter langt inne.
|
|
|
#20 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?
Vi distribuerer også ønskelister, etter oppfordring. Det gjør at vi får mye vi trenger/ønsker. Hvis vi får dobbelt eller noe vi ikke kommer til på bruke har jeg ikke problemer med å bytte.
|
![]() |
|
|