Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Vet jeg er fæl nå og overhodet ikke representativt for mitt generelle menneskesyn men

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-10, 20:57   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet jeg er fæl nå og overhodet ikke representativt for mitt generelle menneskesyn

Hekle nå, ikke snakke.

Eller: hekle nå, ikke banke mannen.

Jeg får brodere noen fine veggbilder med slagord på.

Gammel 11-01-10, 21:13   #2
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet jeg er fæl nå og overhodet ikke representativt for mitt generelle menneskesyn

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Nja, kristne er veldig kjapt ute med å tillegge Jesus æren hvis man blir frisk, men de er nok i kraftig mindretall blant kristne, de som mener at troen ikke er sterk nok hvis du ikke blir frisk.

Det har du forhåpentligvis rett i, ja. De fleste nøyer seg nok med å riste på hodet og si at "det er vel en mening med det", og lar Jesus likevel få æren når noen blir friske.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

For meg er det ingen forskjell på dette og en kreftsykdom. Jeg synes verken det er mer eller mindre provoserende å tenke på at negative tankemønstre kan føre til hjerteinnfakt enn at negative tankemønstre kan føre til kreft.

Det er bare én viktig forskjell: Stress gir økt risiko for hjerteinnfarkt. Det har blitt vist. Men det er ingen som har kunnet vise noen sammenheng mellom "negative tankemønstre" og kreft.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

I min verden er det langt bedre nyheter enn tanken om at alvorlige sykdomer rammer tilfeldig.

Likevel, det er nå engang det noen av dem gjør.

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

Her er et lite utdrag fra en bok jeg har fra den andre siden: "Men først litt om skolemedisin. Dere SKAL bruke den og i de aller fleste tilfeller bør dette være første valg- men med støtte av alternativ behandling"
"Dere blir lett fanget opp av løfter og håp om å bli frisk helst fortest mulig.Hvor mange av dere løper fra den ene behandler til den andre? I dette ligger en lekse dere skal lære. En lekse i å velge vekk, og en lekse i enkelhet en lekse i seriøsitet.
"Vi vet at mange leger er i mot alternative behandlinger. Men har dere tenkt over at også en del alternative behandlere snakker negativt om skolemedisin- leger?
Det burde være et tankekors. Tenk over det. Begge sider har et tilpassningsproblem.Begge sider er redde for konkurranse.|
"Tanken kraft er en enorm energi."'
Den som ikke tror,sier; Hvis det er for godt til å være sant-så er det ikke sant.Bare en dagdrøm,for slikt skjer ikke. Det de egenlig sier : Det er for utrolig godt til at de kan skje meg(jeg fortjener det ikke syndromet) og de som skjer er at de negative tankene skyver de posetive vekk-en tiltrekker seg mere negativitet.skaper et negativt liv. Men ALLE fortjener.og det fantastisk gode kan skje.Dere må bare tro det,vite at det kan skje-at dere fortjener"
Ved posetive tanker tiltrekker dere dere posetivitet,posetive hendelser -ved deres egen tankekraft."

Hva er det du prøver å si?

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Det er graden av tankens kraft man i enkelte fora og som man i dag moteriktig kan hevde som jeg finner provoserende på vegne av syke mennesker.
(...)
Ja det finnes mange idioter der ute, også med kreft som tar noen ganske fatale valg og i en sosialdarwinistisk forstand er det jo bare natures way of weeding out the realy realy stupid, men jeg synes ikke det er greit å gi dem et ekstra dytt alikevel.

Mira mener ikke noe galt med det hun sier og jeg er helt sikker på at det hun egentlig mente var at alle burde bruke mere tid på hyggelige ting og spise mere brokkoli og tenke mere positivt og solidarisk og helkle mere bikinier og smøre seg inn i olje....nei vent nå ble jeg littt avsporet.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:31   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden var fornøyelig

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:52   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nek.

Gammel 11-01-10, 22:08   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håhå, de positive tankene beskyttet ikke den skjønne Mira mot å deise i bakken fra 4 meter og slå seg helseløs da hun, eh, stage divet, i hvert fall.

For øvrig hadde hun da også kun på seg en liten hekletopp med gullbikini under. Hva tenkte hun på? Hvis det hadde vært bare litt flere gutter og en sulten era til å ta i mot henne, hadde hun dundre meg kommet tilbake til scenen kun i sytråd.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 22:10   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

A propos, en fascinerende artikkel jeg nettopp leste i det eminente bladet Barnehagebarn eller noe sånt, tok for seg syreverdien til maten vi spiser. Der var det mange intrisante teorier. Take home message for meg er at mikrobølgeovn tar bort all energi i maten! Tenk at jeg ikke visste det? Blasted sjokolade, anyone? 0 kcal?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 22:14   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Håhå, de positive tankene beskyttet ikke den skjønne Mira mot å deise i bakken fra 4 meter og slå seg helseløs da hun, eh, stage divet, i hvert fall.

Mon om hun tenkte: "I believe I can fly" før hun hoppet?

Jeg har veldig tro på at positive tanker og en grei holdning til livet generelt har en helseeffekt - da jeg tror at det blir en positiv sirkel ved at tenker man glade tanker og er fornøyd med seg selv og livet, spiser man automatisk mer riktig, trener kanskje litt mer - har generelt mer overskudd, orker mer - og ergo blir enda mer fornøyd og enda litt sunnere.

Jepp.

Men fra det til å tillegge skyldfølelse og vonde tanker kreft og alskens ulumskheter, nei. Jeg klarer ikke å se at man kan tenke seg alvorlig syk. Beklager. Jeg syns også slikt er hensynsløst å komme med overfor folk som har en alvorlig sykdom, og som irrasjonelt nok kan slite med skyldfølelse fordi de ble syke. Psyken er en merkelig sak innimellom - samme pokker hvor mye man vet intelektuelt at det ikke er ens egen feil, så kan det jo være "min skyld" likevel. Da hjelper det altså ikke at media fyrer opp under slik tankegang med.

Jeg har tro på at man kan hjelpe til med å tenke seg frisk, ved å holde mot og humør oppe mens man får hjelp av skolemedisin ja - og viser herved til første del av innlegget mitt, det med positive sirkler.

Gammel 11-01-10, 22:51   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gremmes bare jeg ser plakaten til det programmet på trikken. Det irriterer meg grenseløst at skikkelig tette mennesker skal få lov til å spre de tette teoriene sine uimotsagt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 23:04   #9
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Lite syk da, med andre ord?

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 23:10   #10
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Lite syk da, med andre ord?

Ja, kaldt barentshavvann er ingen sak bare man tenker positivt.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 09:00   #11
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Ja, kaldt barentshavvann er ingen sak bare man tenker positivt.

Rent bortsett fra visse uunngåelige problemer med shrinkage.

Gammel 12-01-10, 09:45   #12
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Rent bortsett fra visse uunngåelige problemer med shrinkage.

Det er ikke noe problem når man har enormt genom.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 23:08   #13
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

(Kilde: youtube.com)

cure for cancer? Best uten lyd :konstuktiv:

Gammel 11-01-10, 23:48   #14
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

cure for cancer? Best uten lyd :konstuktiv:

Tja, følte egentlig jeg bare ble mer usikker av dette. Klarte ikke helt bestemme meg for hvilken av scenene jeg likte best. Vann-Mira eller kontor-Mira? Men sett under ett var det jo en positiv opplevelse, så sånn sett tror jeg nok det finnes en form for terapi i dette. Om det hjelper mot kreft...

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 23:10   #15
era

era sin avatar

era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

@Enhjørning har du hekklenål, jeg har tråd.

Gammel 11-01-10, 23:18   #16
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

@Enhjørning har du hekklenål, jeg har tråd.

Gammel 12-01-10, 00:07   #17
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gammel 12-01-10, 00:55   #18
era

era sin avatar

Standard

aaaaah Mammarzzi nå snakker vi posetivt tankemønster :lysfontene:

Gammel 13-01-10, 16:29   #19
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

aaaaah Mammarzzi nå snakker vi posetivt tankemønster :lysfontene:

Husk: Bare dusken - ikke stilken

Inn på sporet igjen....

Gammel 12-01-10, 01:18   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æh. Nå blir jeg jo sittende og stalke dama på nett. :even more jealous:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.