|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
En som trener
|
![]() Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)
Det er jo i aller høyeste grad potensielt alvorlig da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Erfaren nok
|
Jo, men ikke sånn at jeg følte behov for at vi måtte være to?
![]() |
#43 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Jeg er av de som blir fascinert når jeg ser film på tv fra USA hvor hele slekta - og gjerne venner også - samler seg på venterommet på sykehuset.
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Man drasser selvsagt ikke med seg hele familien på legevakten, såfremt ikke alle er syke og trenger legehjelp.
![]() |
#45 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Vi reiser som regel bare en. Unntaket er den gangen eldstemann hadde et fastklemt brokk og ikke kunne sitte oppreist i setet sitt - da måtte vi dra hele gjengen.
![]() |
#46 |
Passiv
|
Det ser ikke noe kult ut på film når alle bare snakker i telefonen med hverandre vet du. |
![]() |
![]() |
#47 |
En som trener
|
For ikke å snakke om når alle sitter på venterommet mens det fødes. Som Rachels langtrukne fødsel i Friends, fra første rie var alle på plass innen 10 min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
#49 |
Gal kattedame
|
Jeg har jobbet 8 år på legevakt og kan skrive under på at det skjer her i landet også, og kan til tider bli noe svett. Når hver og en av pårørende kommer til luka hvert 3. minutt for å høre hva som skjer.
![]() |
#50 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Til nå har dette aldri vært en problemstilling. Jeg drar (jeg er den som alltid drar til legen hvis vi begge er hjemme, vet ikke hvorfor. Det er en uskreven regel) med det syke barnet. HVis det hadde vært behov for begge hadde vi nok først prøvd å skaffe barnevakt, til nød vekt de friske barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Det skulle vært ekstremt alvorlig før jeg hadde vekket og tatt med et frisk, trøtt og grinete barn midt på natta.
![]() |
#52 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Dette var en smart tråd å tenke gjennom for meg, jeg har jo vært alene med barna bare noen måneder.
![]() |
#53 |
|
Jepp, visse kulturer. Som min familie, for eksempel. Vi er vel forsåvidt ganske kjent for stort oppmøte på sykehus hvis noen av oss havner der, også på ukurante tidspunkter. Personellet har vist seg å sette pris på det, gitt. Kanskje vi hadde blitt sett annerledes på om vi hadde vært fra en annen viss kultur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Så fint for dere, da. Selv pleier vi å klare oss fint med færrest mulig, når Junior feks. må sy pga et fall i barnehagen. Ser ingen grunn til å ta med onkler, tanter og besteforeldre som om det var et show man skulle på.
![]() |
#56 |
|
![]() Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Pelle: Vel, hvis du hadde droppet "visse kulturer" hadde jeg sikkert ikke blitt provosert, poenget er at det for mange er viktig å ha et fellesskap, selvfølgelig ikke for fire sting i en finger, men hvis eldre familiemedlemmer er akutt syke, fødsler holder på å gå til helvete et cetera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Mother of Dragons
|
Når det gjelder å være helsepersonellet så er det mer hvordan storfamilien oppfører seg. De som greier å ha en "hovedpårørende" sånn at man slipper unna med å gi beskjeder en gang og de som greier å la være å plage andre pasienter, går det greit med.
![]() |
#58 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)Jeg har en del grelle minner rundt dette med mange pårørende stuet sammen i et lite rom med pasienten
![]() |
#60 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Der føler jeg meg litt truffet, gitt. Sambo og jeg har alltid ulik oppfatning av sykdomshistorie og symptomer. Jeg har selvfølgelig rett og kan ikke la ham sitte å presentere usannheter.
![]() |
|
|