|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#601 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenDet er jo et kjempepoeng. Gitt at bivirkningene av vaksinen kommer av "infeksjonen" og ikke andre stoffer i vaksinen.
![]() |
#602 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
Huh? Nå tiltet verden litt her. Hva tror folk det handler om da? Hva ellers skulle det være?
![]() |
#603 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg tror det vaksinemotstandere hovedsaklig reagerer på er alle de sckumle stoffene i vaksinen. En jeg snakket med sa at staten holdt det hemmelig, og at hun hadde spurt hva som egentlig er i dem, uten å få svar.
![]() |
#604 |
maler
|
Vaksiner er jo dyrket og har diverse greier i seg for å løse og binde og gjøre holdbar som alle andre medikamenter. Det er klart man kan reagere på det også. Som på alt annet.
![]() |
#605 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tror jeg også. De skumler om det på min Facebook. I tillgg er det visst fint å gjennomgå sykdom for barn, man utvikles nemlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg har også anekdotisk "bevis" å bidra med.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#608 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg tror at endel av de som mener at autismen til barna sine er utløst av vaksine kan ha hatt en magefølelse i underbevisstheten om at alt ikke har vært helt som det skulle være før vaksinen. Ikke som en uttalt følelse, man bare som en svak murring. Jeg kjenner to stykker med autistiske barn, og begge to har vært vaksineskeptikere. Barna tror jeg har endt opp med vaksinen, og etterhvert har barna fått påvist autisme. Det ene paret tror fullt og helt at det er vaksinen sin skyld, det andre gjør det ikke. Hvertfall ikke det jeg vet. De har gjort enorme mengder research selv, og legger mer vekt på arveligheten.
![]() |
#609 |
Shake it out!
|
Sorry, Katta har allerde fått den grønne hun kunne få av meg, og må vente til jeg har funnet 20 like glupe å prikke.
![]() |
#610 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Pøsj. Det holder å prikke 15 andre.
![]() |
#611 |
Tidsklemma
|
Jeg har prikket Katta
![]() |
#614 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg var inne og så på vaksinasjonsprogrammet og det står at de får MMR på nytt når de er 12-13 år.
![]() |
#616 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenKan jeg spørre: er det mulig at autisme man ligge latent, og så springe ut en gang mellom 1- og 2-årsalderen, utløst av en kraftig infeksjon?
![]() |
#617 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Det kan ikke være hele historien ellers ville man nok sett at autisme kom etter generelle barnesykdommer.
![]() |
![]() |
#618 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg klarer desverre ikke å svare alle her så jeg logger av iallefall fra denne tråden. Ikke min hensikt å bli rødprikket herifra til månen og få dårlige komentarer på ryktebørsen- dog jeg skjønner at mange ikke vil tenke at alle vaksiner er bra.
![]() |
#619 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenTakk iallefall dere andre som har støttet meg.
![]() |
#620 |
maler
|
Jeg tror det du opplever her er at folk diskuterer sak selv om du legger inn en personlig historie. Alle som legger inn slike subjektive historier på FP risikerer å få det plukket fra hverandre med et venlig "jeg skjønner at du har opplevd deg sånn, men det finnes faktisk ikke bevis for at det er noen årsakssammenheng". Mange andre steder vil du oppleve at folk ikke diskuterer mot deg når du kommer med en personlig erfaring, det legger ofte lokk på mange diskusjoner. Det er ingen her som er imot deg for det du har opplevd, det er ingen som betviler det du har opplevd og det er ingen som ikke skjønner valget ditt overfor andre barn. Men at man ikke er enig med deg i konklusjonen du trekker om allmenngyldig årsakssammenheng må du regne med når du poster på et diskusjonsforum med rimelig oppegående mennesker.
![]() |
Emneord |
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker |
|
|